Korona =keuhkokuume
Tiesittekö, että koronaviruksen aiheuttama tauti on keuhkokuume? Siis kaikki koronaan sairastuvat sairastuvat keuhkokuumeeseen.
Mä en tiennyt ennen kuin tänään. Ja nyt alkoi vähän hirvittää, koska mulla on ollut kerran keuhkokuume, joka ei edes lääkäreiden mielestä ollut mitenkään paha. Olin kyllä omasta mielestäni tosi kipeä (ihan jotain muuta kuin imfluenssa, jonka olen sairastanut pariinkin otteeseen). Kesti monta kuukautta päästä takaisin juoksulenkille. Hyvä kun jaksoi ensimmäisten kuukausien aikana kävellä.
Eli korona ei ole mikään pieni nuha ja lievätkin versiot on keuhkokuumeita.
Kommentit (27)
Joskus käy huonosti. Kuulin tänään kuinka eräs perusterve 40v nainen oli kuollut keuhkokuumeeseen. Ollut todella terve aiemmin.
Käsittääkseni tässä Korona-viruksen aiheuttamassa keuhkokuumeessa huono juttu on se, että se ei ole hoidettavissa antibiooteilla toisin kuin bakteerin aiheuttama keuhkokuume. Eli voidaan hoitaa vain oiretta, itse tautiin ei ole lääkettä. Toisin sanoen voidaan antaa lisähappea ja tarvittaessa kytkeä hengityskoneeseen (joita Suomessa ei riitä monelle).
Muutama päivä sitten jossain uutisessa oli, että oli listattu 49 sairastuneen oireet ja kaikilla oli keuhkokuume, siinä ei puhuttu, että olisivat olleet sairaala/tehohoidossa.
Sairastuneita on 11 000, kuolleita 260 ja taudista toipuneita vasta reilu 200 eli noin 10 000 tapausta nähdään vasta ajan kanssa kuka jää henkiin ja kuka kuolee ja alkaa selviämään kokonaiskuva eli kuinka tappava tauti on.
Vierailija kirjoitti:
"Middle East respiratory syndrome (MERS), also known as camel flu,[1] is a viral respiratory infection caused by the MERS-coronavirus (MERS-CoV).[2] Symptoms may range from mild to severe.[3] They include fever, cough, diarrhea and shortness of breath.[2] Disease is typically more severe in those with other health problems.[3] Mortality is about one-third of diagnosed cases. "
https://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East_respiratory_syndrome
kolmasosa diagnosoiduista kuolee
Eri virus, hönö.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin käännös on virheellinen. All of the 99 patients taken to the hospital had pneumonia - eli sairaalahoitoa vaativilla keuhkokuume, ei todellakaan kaikilla. Lieväoireiset ei hakeudu sairaalaan.
Lue: Eivät pääse/saa kuljetusta/halua jäädä sairaalan käytäville kuolemaan
Kiinassa terveydenhoito on sellaista että vasta kuolemankielissä mennään sairaalaan. Ja ne on niin köyhiä suurin osa että ei vaan oo varaa. Pelkästään wuhanissa on Suomen verran väkeä jolla ei ole sairasvakuutusta.
Lisäksi miehet jotka kuolee siellä tupakoi kuin korsteenit. Monellakohan on diagnosoimaton keuhkosyöpä?
Corona-turma = Tupakkamiehen surma
Voi mennä ohi oireettomanakin.