Wolt-kotiinkuljetuspalvelussa myös varjopuolia: ”puolet tilauksista menee alle 500 metrin päähän ravintolasta”
50-vuotias baari yllätti Porin suosituimpien Wolt-annosten listauksessa – nuori yrittäjä näkee kotiinkuljetuspalvelussa myös varjopuolia: ”puolet tilauksista menee alle 500 metrin päähän ravintolasta”
https://www.satakunnankansa.fi/a/589ee039-b4b0-41d8-9c02-d6df496d89d5
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 metriä?? Joku ei viitsi tuon vertaa kävellä että hakisi sapuskansa itse? En mä kehtaisi kotiinkuljetusta edes pyytää noin lyhyen matkan päähän.
Voi olla myös, ettei kykene kävelemään tuotakaan matkaa, esim vanhus, tai muuten liikuntarajoitteinen. Hienoa, että myös he voivat tilata ruuan ravintolasta kotiin.
Ja kun ei osaa reittiä johonkin ravintolaan, on mukavaa, että ruokaa voi tilata kotiin. Tällaiset palvelut ovat käteviä liikuntavammaisten lisäksi myös sokeille tai vaikeasti heikkonäköisille.
Pizza-onlinea olen vuosien mittaan käyttänyt paljon, mutta tosiaan viime aikoina on alkanut ilmaantua ravintoloiden omia sivuja, joilta voi tilata suoraan, ja olen alkanut suosia näitä paikkoja enenevässä määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 metriä?? Joku ei viitsi tuon vertaa kävellä että hakisi sapuskansa itse? En mä kehtaisi kotiinkuljetusta edes pyytää noin lyhyen matkan päähän.
Miksi hakisin, jos joku voi tuoda ne mulle?
Hyötyliikuntaa.
Ohi aiheen, mutta jos tekee esim. töitä, niin lounas usein venyy jos menee ravintolaan, ja kävelee sinne ja takaisin + vielä jonottaa/odottaa kassalle mennessä/pöytää odotellessa/ruokaa/maksamista jne.
Jos tilaa ruuam, se toki maksaa enemmön, mutta tilauksessa menee 1-2min, ruuan hakee ovelta ja syö =tehokkaasti pidetty lounas. Jos isommalla porukalla tilaus, kuljetus edullisempi per/hlö.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut kun ollaan esim oltu kipeänä.
Kuka nyt kipeänä saa syödyksi? Jos on tauti siinä vaiheessa että ateria maistuu niin happihyppely tekee vaan hyvää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös, ettei kykene kävelemään tuotakaan matkaa, esim vanhus, tai muuten liikuntarajoitteinen. Hienoa, että myös he voivat tilata ruuan ravintolasta kotiin.
Vaikea uskoa että kaikki tilaajista yhtäkkiä olisivat vaikeavammaisia tai vanhoja. Eiköhän noita tilaa ihan elämänsä kevättä elävät kotiinsa lukkiutuneet pleikkaan kiinni kasvaneet.
Vierailija kirjoitti:
500m kävelyyn menee noin 5min, odottelu ja jonotus ravintolassa ehkä 10min, 5min kävely takaisin. Puolen tunnin lounastauosta on mennyt 20min ja jää 10min aikaa syödä. Mielummin otan rauhassa koko tauon ja käyn kävelyllä illalla ilman että tarvii kököttää ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut kun ollaan esim oltu kipeänä.
Kuka nyt kipeänä saa syödyksi? Jos on tauti siinä vaiheessa että ateria maistuu niin happihyppely tekee vaan hyvää :)
"Ollaan oltu" voi olla lapsiperheen kollektiivinen tila jossa eletään karanteenissa mutta osalla on sekä vointi että ruokahalu hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tilasin joskus pizzaonlinesta 500 m päähän mutten lähtenyt kenellekään keulimaan krapulaisella saamattomuudella. Nykyään en kyllä keulis enää riistofirman käyttämiselläkään saatika että käyttäisin. Aika noloa joka tavalla.
Yrittäjän kannattaa hommata sähköauto, tulee halvaksi ajella.
Siis se toimitussäde on just jonkun max kilometrin. Eihän ne toimita edes kauemmas. Postinumeron perusteella menee. Meille ei ainakaan foodora ja wolt tuo ravintoloista, jotka ovat 2 km tai kauempana.