Nestemäinen hieman kellertävä vuoto klitoriksen vierestä
Onko jollain muulla kokemusta, että klitoriksen vierestä olisi tullut nestemäistä, hieman kellertävää vuotoa? Ja siis nimenomaan klitoriksen vierestä, ei kunnolla emättimen aukosta. Minulla on nyt tällaista vuotoa ja olen hämilläni jo pelkästään tuon kohdan takia. Kolmatta päivää nyt ja alkoi heti kuukautisten päätyttyä. Ehkäisyrengas käytössä, tosin ollut jo vuosia. Vuoto haiskahtaa hieman, mutta ei mitenkään todella pahalle. Ja kyllä, olen menossa ensi viikolla gynekologille, jos oireet jatkuvat. Olisi vain mielenkiintoista kuulla, onko jollain muulla ollut vastaava, mikä se oli ja mikä siihen auttoi.
Kommentit (38)
Tulisko se virtsaputkesta? Pissatulehdus?
Oletko katsonut peilillä näkyykö siellä mitään erikoista. Tuleeko se vuoto jostain näppylästä tai paiseesta sillä alueella? Vai virtsaputkesta? Vai sittenkin emättimen aukosta?
Todennäköisesti joka tapauksessa voi viikon-pari ainakin koittaa kotihoitaa ja katsoa paranisiko itsestään.
Klitoriksen "vieressä" sen ja emättimen aukon välissä on virtsaputki, rakas Jonne 13 v.
En osaa sanoa, tuleeko virtsaputkesta. Mut ei tule emättimestä, tai ainakaan kaikki ei tule, siitä olen 100% varma. Tuntuu tosiaan välillä "kuplivalta" ennen ulostuloa ja ylemmäs pikkuhousuohin tulee jää märkkä läntti (kuin jos tulisi emättimestä). Ei kutise eikä kirvele yhtään. Ap
Ei ole kyllä pissaa, ei ainakaan täysin. Nestemäistä, mutta kuitenkin hieman limaisempaa. Ap
Voi olla joko virtsaputken suu ärtynyt (tuskin itse virtsaputki koko mitaltaan tulehtunut jos kipuja ei ole) tai sitten vuoto tulee emättimestä mutta kulkeutuu suht nestemäisenä sinne ylöspäin vulvan vakoa pitkin toisella tapaa kuin kiinteämpi valkovuoto.
Jos itselleni tulisi tuollainen, hakisin apteekista emättimen bakteeritasapainon tasapainottavia kapseleita kuurin sekä hyvää matalan pH:n intiimipesuainetta. Käyttäisin noita viikon ja katsoisin lähteekö paranemaan. Jos ei tai jos pahenee niin sitten lääkäriin.
Voisi olla Bartholinin rauhasen tulehdus. Hoidon saat tk:stakin.
Hain apteekista Vagisan maitohappokapseleita, katsotaan lähteekö itsehoidolla. Saa laittaa vielä asiallisia kommentteja ja kiitos paljon kaikille jo asiallisesti vastanneille. Ap
Mistä ihmeen klitoriksen vierestä? Ei siellä muita reikiä pitäisi olla kuin virtsaputki ja emätin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joko virtsaputken suu ärtynyt (tuskin itse virtsaputki koko mitaltaan tulehtunut jos kipuja ei ole) tai sitten vuoto tulee emättimestä mutta kulkeutuu suht nestemäisenä sinne ylöspäin vulvan vakoa pitkin toisella tapaa kuin kiinteämpi valkovuoto.
Jos itselleni tulisi tuollainen, hakisin apteekista emättimen bakteeritasapainon tasapainottavia kapseleita kuurin sekä hyvää matalan pH:n intiimipesuainetta. Käyttäisin noita viikon ja katsoisin lähteekö paranemaan. Jos ei tai jos pahenee niin sitten lääkäriin.
Et kayta vakiona intiimipesuainetta? :o
Kuvauksesi kuulostaa pissalta. Virtsankarkailua?
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään vakio käyttää intiimipesuaineita. Alapään pesuun riittää normaalisti pelkkä vesi. Jos on jotain pH- ym. ongelmia, niin sellaiset ehkä käyttää. Toivottavasti kukaan ei sentään käytä tavallista saippuaa?
Siis klitoriksen vierestä? Oikealta vai vasemmalta? Miks täällä puhutaan emättimen aukosta ja virtsaputken suusta, nehän on klitoriksen alapuolella eikä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään vakio käyttää intiimipesuaineita. Alapään pesuun riittää normaalisti pelkkä vesi. Jos on jotain pH- ym. ongelmia, niin sellaiset ehkä käyttää. Toivottavasti kukaan ei sentään käytä tavallista saippuaa?
Ma kylla kaytan ihan paivittain, tulee raikkaampi olo. En tieda sitten onko joku pH-ongelma vai hostile sperm syndrome (lol), mutta mun alapaan tuoksu muuttuu yhdynnan jalkeen ja tykkaan etta tuo nimenomaan alapaalle tarkoitettu pesuaine (lactacydea kaytan vaahtona) neutralisoi sita itselle vierasta tuoksua hieman.
Tavallista saippuaa en joo kayttaisi ikina, tiedan etta se on liian emaksinen ja pistaa koko alakerran bakteerikannan ihan...vituralleen. (Pun intended.)
vesi on hyvä mutta se ei freesaa samalla tavalla kuin intiimipesuaine. sitä voi laittaa vaan vähän jos ei halua paljoa. itse en halua lemuta pahalle.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, pelkällä vedellä pesen alapään. Nivustaipeet, joissa on limakalvojen sijaan ihoa sitten ihan normi suihkusaippualla.
Ap lisää vielä, että vuoto tuntuu välillä "kuplivalta" juuri ennen kuin valahtaa ulos. Ja tulee n.kerran parissa tunnissa.