Nestemäinen hieman kellertävä vuoto klitoriksen vierestä
Onko jollain muulla kokemusta, että klitoriksen vierestä olisi tullut nestemäistä, hieman kellertävää vuotoa? Ja siis nimenomaan klitoriksen vierestä, ei kunnolla emättimen aukosta. Minulla on nyt tällaista vuotoa ja olen hämilläni jo pelkästään tuon kohdan takia. Kolmatta päivää nyt ja alkoi heti kuukautisten päätyttyä. Ehkäisyrengas käytössä, tosin ollut jo vuosia. Vuoto haiskahtaa hieman, mutta ei mitenkään todella pahalle. Ja kyllä, olen menossa ensi viikolla gynekologille, jos oireet jatkuvat. Olisi vain mielenkiintoista kuulla, onko jollain muulla ollut vastaava, mikä se oli ja mikä siihen auttoi.
Kommentit (38)
Harvinaista mutta ei tavatonta, että joillakin voi osa virtsasta tulla emättimen kautta. Jos ei ole kipuja, se rakenteellinen häiriö ei sinänsä haittaa.
Ottaisko ap sp-testit esim klamydian poissulkemiseksi.
No niin, kerrotaan nyt vielä tähän, että mikä oli homman nimi. Ihan jo siitäkin syystä, että jos jollain muulla tulee joskus vastaan vastaavaa..
Eli oireet jatkuivat tosta perjantaista koko viikonlopun yli, ja haju muuttui entistä pahemmaksi. Varasin lauantaina ajan maanantaiaamuksi gynekologille. No, gynekologi luonnollisesti aluksi kyseli oireita, jonka jälkeen halusi nähdä, miltä alapäässä näyttää. Totesi heti, että ulkoapäin näyttää täysin normaalilta. Kurkkasi sisälle, ja totesi, että syy löytyi, ja veti samalla ulos osan tamponista! Ei siis todellakaan koko tamponia, vaan tamponista oli lähtenyt osa pois, joka oli jäänyt sisälleni ja aiheuttani tulehduksen! Korostetaan vielä, ettei koko tamponi ollut jäänyt omaa huolimattomuuttani sisälle ja en myöskään ole koskaan käyttänyt samaa tamponia yli siihen sallitun ajan. Sain abtibioottivoiteen tulehduksen hoidoksi viikon ajaksi. Olin todella huojentunut, että syy löytyi, mutta jonkun ajan päästä myös pelästyin hirveästi, kun mieleeni tuli tss. Tässä olisi voinut käydä todella pahastikin. Siihen loppui tamponien käyttö omalta osaltani. Oireet (vuoto ja haju siis) loppuivat melkein samantien, kun tuo tamponin pala otettiin pois.
Eli tämä vuoto ei ollut virtsaa tai johtunut klamydiasta. Kiitos edelleen kaikille, jotka kuitenkin vastasivat asiallisesti kysymykseeni.
Ap
Mulla sama, paitsi en huomaa mitään kuplivaa valahtavaa tunnetta. Pikkarit aina märät ja haisee sellaiselle kusiselle pimpalle, jota ei ole pesty (vaikka pesenkin). Nyt antibioottikuurin aikana (jonka sain muuhun vaivaan) ei haise ja pikkarit on kuivat. Varmana kuitenkin alkaa heti antibioottikuurin jälkeen sama homma. Tätä on jatkunut vuosia.
Hyvä ap kun kerroit mitä oli löytynyt, voi olla suuri apu muille! Ja onneksi loppu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
No niin, kerrotaan nyt vielä tähän, että mikä oli homman nimi. Ihan jo siitäkin syystä, että jos jollain muulla tulee joskus vastaan vastaavaa..
Eli oireet jatkuivat tosta perjantaista koko viikonlopun yli, ja haju muuttui entistä pahemmaksi. Varasin lauantaina ajan maanantaiaamuksi gynekologille. No, gynekologi luonnollisesti aluksi kyseli oireita, jonka jälkeen halusi nähdä, miltä alapäässä näyttää. Totesi heti, että ulkoapäin näyttää täysin normaalilta. Kurkkasi sisälle, ja totesi, että syy löytyi, ja veti samalla ulos osan tamponista! Ei siis todellakaan koko tamponia, vaan tamponista oli lähtenyt osa pois, joka oli jäänyt sisälleni ja aiheuttani tulehduksen! Korostetaan vielä, ettei koko tamponi ollut jäänyt omaa huolimattomuuttani sisälle ja en myöskään ole koskaan käyttänyt samaa tamponia yli siihen sallitun ajan. Sain abtibioottivoiteen tulehduksen hoidoksi viikon ajaksi. Olin todella huojentunut, että syy löytyi, mutta jonkun ajan päästä myös pelästyin hirveästi, kun mieleeni tuli tss. Tässä olisi voinut käydä todella pahastikin. Siihen loppui tamponien käyttö omalta osaltani. Oireet (vuoto ja haju siis) loppuivat melkein samantien, kun tuo tamponin pala otettiin pois.Eli tämä vuoto ei ollut virtsaa tai johtunut klamydiasta. Kiitos edelleen kaikille, jotka kuitenkin vastasivat asiallisesti kysymykseeni.
Ap
Ja vuoto ei siis tullut emättimestä? Ehkä käytät tamponeita väärin.
Siis kuka uskaltaa käyttää tamponeita?
Kamala keksintö.
Mä siirryin siteisiin parikymppisenä. Sitä ennen luulin, että vain tamponeita käytetään, kun äiti siihen antoi esimerkin.
t. N40
Siis mitä ihmettä taas. Eli ei vuoto tullut mistään "vierestä" vaan emättimestä, jos siellä kerran joku muinainen tamponi oli. Perehtykää nyt hyvänen aika omaan anatomiaanne. On siinä aina varmaan gynellä pokassa pitämistä, kun aikuinen nainen tulee vastaanotolle ja kertoo, että klitoriksen vierestä tulee jotain ja sitten selviää, että on vuotoa emättimestä, yllättäen. No, se vieri on tietty laaja käsite. Aloituksesta olisi voinut päätellä, että ap:lla on jokin ihan uudentyyppinen aukko puhjennut alakertaan.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joko virtsaputken suu ärtynyt (tuskin itse virtsaputki koko mitaltaan tulehtunut jos kipuja ei ole) tai sitten vuoto tulee emättimestä mutta kulkeutuu suht nestemäisenä sinne ylöspäin vulvan vakoa pitkin toisella tapaa kuin kiinteämpi valkovuoto.
Jos itselleni tulisi tuollainen, hakisin apteekista emättimen bakteeritasapainon tasapainottavia kapseleita kuurin sekä hyvää matalan pH:n intiimipesuainetta. Käyttäisin noita viikon ja katsoisin lähteekö paranemaan. Jos ei tai jos pahenee niin sitten lääkäriin.
Et kayta vakiona intiimipesuainetta? :o
Ei se ole mikään vakio käyttää intiimipesuaineita. Alapään pesuun riittää normaalisti pelkkä vesi. Jos on jotain pH- ym. ongelmia, niin sellaiset ehkä käyttää. Toivottavasti kukaan ei sentään käytä tavallista saippuaa?
Ma kylla kaytan ihan paivittain, tulee raikkaampi olo. En tieda sitten onko joku pH-ongelma vai hostile sperm syndrome (lol), mutta mun alapaan tuoksu muuttuu yhdynnan jalkeen ja tykkaan etta tuo nimenomaan alapaalle tarkoitettu pesuaine (lactacydea kaytan vaahtona) neutralisoi sita itselle vierasta tuoksua hieman.
Tavallista saippuaa en joo kayttaisi ikina, tiedan etta se on liian emaksinen ja pistaa koko alakerran bakteerikannan ihan...vituralleen. (Pun intended.)
Ihan ohis. Tämän kirjoittajan ylimielisistä jutuista ja pikkutarkoista seksikuvauksista tulee ihan Hel-Nyc mieleen. Muistuttaa paljon myös kirjoittajaa, joka käytti nimimerkkiä "age is just a number" ja kehuskeli nuorella rakastajallaan.
Ei liity mihinkään, mutta tuli vain mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä taas. Eli ei vuoto tullut mistään "vierestä" vaan emättimestä, jos siellä kerran joku muinainen tamponi oli. Perehtykää nyt hyvänen aika omaan anatomiaanne. On siinä aina varmaan gynellä pokassa pitämistä, kun aikuinen nainen tulee vastaanotolle ja kertoo, että klitoriksen vierestä tulee jotain ja sitten selviää, että on vuotoa emättimestä, yllättäen. No, se vieri on tietty laaja käsite. Aloituksesta olisi voinut päätellä, että ap:lla on jokin ihan uudentyyppinen aukko puhjennut alakertaan.
:DDD
Runsas valkovuoto voi "turahtaa" ylöspäin ja silloin kastuu pikkarit häpykummulta ja tulee tuo kupliva tunne. Tulehduksesta johtuen voi olla paikat vähän turvoksissa joka sitten edesauttaa tuota hassua vuototapaa. Ja tietenkin aiheuttaa vuodon määrän.
Mulla jäi kerran teininä omaa huolimattomuuttani menkkojen viimeinen tamponi 3 viikoksi sisään. Oli melkoinen aromi ja sitten alkoi tulla ruskehtavaa valkovuotoa. SIinä vaiheessa tajusin poistaa tamponin. En kehdannut kertoa kellekään tai mennä lääkäriin joten hoidin alapäätäni laittamalla pikkulusikalla luonnonjogurttia emättimeen joka ilta salaa :D Mun tapauksessa meni onneksi tulehdusoireet ohi niinkin. Ja käytän tamponeja edelleen, kun on superrunsaat vuodot niin siteiden kanssa ei mitenkään pärjää.
Mulla oli kerran mennyt joku karvanpätkä klitoriksen viereen, ohuen ihopoimun alle ja sinne kertyi keltaista märkää. Parani kyllä ihan säännöllisellä pesulla. Katsos tarkkaan, ettei oo mitään ylimääräistä siellä.
Klamydialta kuullostaa oire