Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina syypää kaikkiin riitoihin

Vierailija
31.01.2020 |

Jostain syystä aina, kun riidellään miehen kanssa, olen minä se, joka pyytelee anteeksi. Ihan sama, mistä riita olisi johtunut tai kumpi olisi tehnyt tai sanonut mitä, niin riita kääntyy siten, että minä olen syypää. En jaksaisi odottaa, että mies aloittaa sovinnonteon ja tapahtumien käsittelyn. Sitä tuskin koskaan tapahtuisi.

Mikä tässä mättää?

Esimerkiksi tänään itkin miehelleni pahaa oloani ja kerroin itsemurha-ajatuksistani (synnytyksen jälkeinen masennus), johon hän totesi, ettei jaksa kiukutteluani. Minä olin taas se, joka pyyteli vuolaasti anteeksi. Mieheni mielestä käytökseni on kohtuutonta, sillä hän olisi halunnut myös jäädä kotiin hoitamaan lasta. Aina, jos kerron olostani, hän kertoo itselläänkin olevan stressiä tmv. Ei ota siis tuntemuksiani tosissaan. En osaa sanoa hänelle enää mitään, pyytelen vain koko ajan anteeksi kaikkea.

Miten saisin riitatilanteet kääntymään tasapuolisemmiksi? Tuntuu pahalta etenkin näin masentuneena olla aina alakynnessä. Näin on meillä riidelty aina. Mies murjottaa ja minä yritän tehdä sovintoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sinä teet?

Vierailija
2/7 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätkö semmoista asiaa,kuin pariterapia

Vierailija
4/7 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiätkö semmoista asiaa,kuin pariterapia

Mies ei suostuisi eikä aikaa, koska vauva. Ap.

Vierailija
5/7 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat kuulla, että miehesi on narsisti?

Vierailija
6/7 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se masennus ja muu johtua teidän välisestä suhteestanne?

Olin aikanaan suhteessa, missä en tullut ymmärretyksi ja kohdatuksi lämmöllä. Lisäksi miehellä oli epäreiluja ja kovia asenteita minua kohtaan. Aloin oireilla paniikilla, ahdistuksella ja masennuksella. Sen jälkeen, kun jätin miehen, olin ihan terve. 

Vierailija
7/7 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se masennus ja muu johtua teidän välisestä suhteestanne?

Olin aikanaan suhteessa, missä en tullut ymmärretyksi ja kohdatuksi lämmöllä. Lisäksi miehellä oli epäreiluja ja kovia asenteita minua kohtaan. Aloin oireilla paniikilla, ahdistuksella ja masennuksella. Sen jälkeen, kun jätin miehen, olin ihan terve. 

Voi toki olla, sillä nautin vauvani kanssa olemisesta paljon. Juuri tuo "kohdatuksi lämmöllä" osuu ja uppoaa. Mies ei jostain syystä kestä yhtään minun pahaa oloani ja negatiivisia tunteita. Koen myös, ettei hän ole ikinä tukenani, vaan etsii syytä minusta myös suhteessa muihin ihmisiin. Ap.