Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosista, taas kerran, mutta

Vierailija
31.01.2020 |

Millainen oli viimeinen vuosi, ennenkuin kuukautiset loppuivat kokonaan?
Viime vuosi meni itsellä niin, että kuukautiset tuli parin, kolmen viikon välein ja nyt on mennyt tasan kuukausi viimeisistä. Olo on karsea, hikoiluttaa, vatsa kipeä, mutta menkkoja ei tule. Ikä 48v.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan...

Vierailija
2/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ylös, jos tulisi kokemuksia. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi.

Itsellä 48v hieman lyhentynyttä kiertoa havaittavissa, nyt kun olen 50v niin välillä väli on ollut jopa 8vkoa ja viimeksi reilu 5.

Toivoisin, että loppuisivat vaikka juuri nyt meneillään oleviin.

Vierailija
4/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään järkyttäviä lihaskipuja?

Vierailija
5/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo kk-kierron lyheneminen liittyi esivaihdevuosioireisiin. Eli alkoi jo 7-8 v ennen kuin kuukautiset loppui. Samoin silloin alkoi jo tulla välillä noita että menkat ei tahtoneet alkaa ja saattoi olla viikko-pari menkkakipuja ja PMS-vaivoja. 

Mutta sitten ehkä muutama vuosi ennen menopaussia alkoi kk-kierto pidentyä niin että ensin tuli 9 kk menkkatauko. Luulin jo että loppuivat kokonaan ilman oireita, mutta sitten tuli ennätysvuodot. Tämän jälkeen välillä normaaleja 30 pv kiertoja, välillä jäi välistä muutama kuukausi. Viimeisenä vuonna oli vain kahdet menkat, sitten vaan ei enää lopulta tulleet ollenkaan.

Vierailija
6/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo kk-kierron lyheneminen liittyi esivaihdevuosioireisiin. Eli alkoi jo 7-8 v ennen kuin kuukautiset loppui. Samoin silloin alkoi jo tulla välillä noita että menkat ei tahtoneet alkaa ja saattoi olla viikko-pari menkkakipuja ja PMS-vaivoja. 

Mutta sitten ehkä muutama vuosi ennen menopaussia alkoi kk-kierto pidentyä niin että ensin tuli 9 kk menkkatauko. Luulin jo että loppuivat kokonaan ilman oireita, mutta sitten tuli ennätysvuodot. Tämän jälkeen välillä normaaleja 30 pv kiertoja, välillä jäi välistä muutama kuukausi. Viimeisenä vuonna oli vain kahdet menkat, sitten vaan ei enää lopulta tulleet ollenkaan.

No höh, tuskin siis toivoa vielä. t: se 50v

Vierailija
7/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskaisaa oli, mutta melko pian helpotti.

Vierailija
8/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veogelin Menoforce auttaa hikoiluun. Täytyy syödä n. 2 viikkoa, ennen kuin vaikutus näkyy.

Vierailija
9/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v ja viimeinen vuosi on ollut todella epäsäännöllinen. Alkuvuosi normaali 28 pv. kierto. Sitten parin kk tauko. Kesällä taas normaali kierto. Syksyllä 3 kk tauko ja nyt taas normaali kierto. Menkat ovat paljon runsaammat kuin ennen. Kaikenlaisia ihmeellisiä kipuja, kolotuksia ja vihlontaa on päästä varpaisiin.

Vierailija
10/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v. ja harventuneet niin, että ehkä pari kertaa enää vuodessa menkat. Tuskaisin vaihe vuosipari sitten kun kuumat aallot mutta meni nopeaan tuo vaihe ohi. Nyt enää lihaskipuja milloin missäkin kohtaa ja olenkin ajatellut, että onko joku fibromyalgia,,Lihaskipuvaihetta kestänyt vuosia

Vierailija
12/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole helppoa naiseus :(

Vierailija
13/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan melko harvinaista, että kuukautiset loppuvat kerrasta. Nyt hoksasin, että mun pahenevat lonkkakivut johtuukin ehkä vaihdevuosista. Hikoilua on ollut muutaman vuoden, mutta viimeiset kuukaudet on ollut pahin. Koko aika semmoinen nihkeä olo. Ap

Vierailija
14/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta huutelen, että kuinka lyhyeksi teillä on kierto mennyt lyhimmillään (suht. säännöllisenä siis, kaikki poikkeuslyhyet poislukien)? Mulla näemmä viimeisimmä vuoden ajan suunnilleen ollut kierto tasaisesti sellaista 24-26 päivää, sitä ennen on jo vuosien ajan asteittain lyhentynyt ja koko ajan säännöllistynyt. Kolmikymppisenä vielä saattoi kierto helpostikin olla 31-35 päivää (epäsäännöllinen ollut aina, nykyään on säännöllisin ikinä)

-tänä vuonna 45v

Vierailija
15/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui kerrasta 47 vuotiaana, mutta se viimeinen vuoto kestikin viikkoja ja oli tolkuttoman runsasta, mikään vaippa ei sitä verihyytelömössöä pitänyt.

Vierailija
16/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta huutelen, että kuinka lyhyeksi teillä on kierto mennyt lyhimmillään (suht. säännöllisenä siis, kaikki poikkeuslyhyet poislukien)? Mulla näemmä viimeisimmä vuoden ajan suunnilleen ollut kierto tasaisesti sellaista 24-26 päivää, sitä ennen on jo vuosien ajan asteittain lyhentynyt ja koko ajan säännöllistynyt. Kolmikymppisenä vielä saattoi kierto helpostikin olla 31-35 päivää (epäsäännöllinen ollut aina, nykyään on säännöllisin ikinä)

-tänä vuonna 45v

Ei mulla ollut kuin sen normaalin 28 sijaan sellaista 25-27 päivää. Ei sen lyhyemmäksi mennyt eikä kauaa kestänyt tuo vaihe.  t: se 50v

Vierailija
17/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aalloissa menee kaikki ;) Pari vuotta sitten alkoi kuukautisia jäämään väliin, sitten tuli puolen vuoden tauko. Kuukautiset oli välillä hirveän runsaita. Nyt ollut n 8 kk tauko, ja pari kuukautta sitten oli useamman viikon hankala vaihe, heräsin yöllä hikeen, töissä lehahtelin punaiseksi... Mutta juuri kun ajattelin mennä valittamaan oireet loppuivat, ja nyt on minikuukautiset, joku viimeinen rusinaksi rutistunut munasolu siellä vielä oli yrittänyt onneaan... Eli (onneksi) näyttää vaihtelevan tuo olotila, saa nähdä kuinka etenee, en noita raskaita kuumia aaltoja todellakaan haluaisi pitkään kokea, mutta kun olen jo näin vanha niin elän toivossa, että loppu menopaussi menee nopeasti ohi. N57.

Vierailija
18/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussa välit on pitkät ja sitä ennen lyhkäiset niin kun sulla.

Mulla välit 2-4 kuukautta ja nyt viimeksi oli väli 9 kuukautta.

Olen .54vuotta.

Mulla 3 vuotta kestänyt noita pitkiä välejä.

Vierailija
19/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aalloissa menee kaikki ;) Pari vuotta sitten alkoi kuukautisia jäämään väliin, sitten tuli puolen vuoden tauko. Kuukautiset oli välillä hirveän runsaita. Nyt ollut n 8 kk tauko, ja pari kuukautta sitten oli useamman viikon hankala vaihe, heräsin yöllä hikeen, töissä lehahtelin punaiseksi... Mutta juuri kun ajattelin mennä valittamaan oireet loppuivat, ja nyt on minikuukautiset, joku viimeinen rusinaksi rutistunut munasolu siellä vielä oli yrittänyt onneaan... Eli (onneksi) näyttää vaihtelevan tuo olotila, saa nähdä kuinka etenee, en noita raskaita kuumia aaltoja todellakaan haluaisi pitkään kokea, mutta kun olen jo näin vanha niin elän toivossa, että loppu menopaussi menee nopeasti ohi. N57.

Ei ole mitään munasolua vaan kohdun limakalvo paksuuntuu ja irtoaa, sitä on vuoto.

Vierailija
20/40 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään munasolua vaan kohdun limakalvo paksuuntuu ja irtoaa, sitä on vuoto.

Kyllä, mutta tuo valmistautuminenhan tapahtuu sille munasolulle joka munasarjoista vaeltaa kohti kohtua ja toivoo tärmäävänsä matkalla siittiöihin - ja kun ei kohtaa tai ei kiinnity tulee vuoto ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi