Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++MAALISäidit ja taaperot ' 05 Juhannus++

22.06.2006 |

Oikein ihanaa juhannusta kaikille!!! =)

G:miten teillä annetaan pestä tai pestään hampaat?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä oon todellakin ilman sitä juhannusvauvaa. Tai tuollahan se mahassa potkuttelee.. Miten voikin olla ihminen huonolla tuulella heti herättyään, kun ei edes supistuksen supistusta ollut yöllä tullut, ei mitään " eritettä" , joka antaisi toivoa tulevasta..ja painokin näytti nousseen taas..joten tänään pelkkää ananasta, ettei huomisessa neuvolassa tule sanomista. Herkkuja söin vain perjantaina ja 1½kg tuli heti painoa lisää. Yhtään ei voi löysätä, se kostautuu heti->

En minä varmaan muuten synnytystä oottaisikaan niin kovin, mutta alan olla todella väsynyt tähän painon tarkkailuun ja kyttäilyyn.Toki meinaan jatkaa sitä jatkossakin, mutta sitten ei ole niin justiinsa..Muuten voin TODELLA hyvin ja vauva sais mahassa ollakin, jos paino pysyis kurissa eikä turvottaisi..Hieman vauvan koko mietityttää, kun rv 36 painoarvio oli 3.4kg niin jos vauva kasvaa 200-250g viikossa, niin johan se alkaa olemaan 4kg..

No,hieman helpotti kun sain papattaa. Mies ja Mimmi on tosiaan saanut osansa minun huonotuulisuudesta, että on itellään pahamieli siitäkin. :/

Eilen oltiin siis isälläni ja mökillä saunomassa. Aika paljon oli itikoita, ja pääsivät kyllä Mimmiäkin puremaan.Lähinnä justiinsa niskasta ja kasvoista, mitä ei pystynyt suojaamaan. Tänään olisi tarkoitus mennä mummolaan. Siellä ois hyvää ruokaa, taitaa jäädä syömäti meikäläisellä..Mennään myös rantaan saunomaan ja uimaan. Vielä kun minäkin pääsen..Jälkivuodon aikaa ei vissiin saa uida ja miten nuo tissit kestää.Ainakin Mimmiä imettäessä sain helposti rintatulehduksia.Ellei sitten vedet lämpiä entuudestaan.

Meidän kylässä sattui eilen hukkumistapaus. Nähtiin kun meni ambulanssi, paloauto, vene, sukeltajat..Ei vielä tiedetä oliko joku mökkiläinen vai paikallinen. Kauhealta tuntuu..

Tällästä meille kuuluu..Toivottavasti kaikilla on ollut mukava viikonloppu =) ja ROUVAS:lle tervetuloa joukkoomme!!!!

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv39+1

Vierailija
22/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin juhannusaatto mökillä, aluksi mukana oli Veeran kummisetä uusperheineen, mutta heillä meni hieman riitelyn puolelle, ja piti viedä sitten pois. (mökki siis saaressa) Hyvää ruokaa grillattiin ja saunottiin, lapset viihtyi kun sai ulkona touhuta koko päivän! Vahtimistakin tosin oli, varsinkin taaperossa, kun joka paikka piti tutkia ja maistaa, ja eritoten laituri oli jokseenkin kiehtova juttu! Mutta kaiken kaikkiaan kiva reissu oli, vaikka hieman etukäteen mietin miten onnistuu..

La aamuna sitten taaperon oikea silmä oli aika rähmässä, ja kun se pyyhkimisestä huolimatta vaan paheni vein päivystykseen. Antibioottitipat saatiin sitten, ja tänä aamuna tiputin niitä toiseenkin silmään, kun se näyttää samalta kuin tuo nyt pahempi eilenaamuna. Kipeämpi silmä oli ihan muurautunut umpeen, eikä meinannu huuhtelukaan auttaa että saisi auki. :( Reppana..

Tänään menekin taas töihin, johan tässä ehtikin rentoutua! Pe en jaksanut siivota töiden päälle, kun oli kiire päästä mökille, joten eilen sitten koetin enimpiä raivata. Tänään haetaan myös esikko kotiin, on ollut mummolassa " hoidossa" . Käyty katsomassa aina välillä ettei ikävä pääse yllättämään. Mutta ei tässä auta, pakkelia naamaan vaan ja pikkuhiljaa eväiden tekoon.

Rentouttavaa sunnuntaita kotona lojuville!!

P.S. -77tuuliaa minäkin täällä jännään, toivotaan pikaista jakautumista!! Meidän sukuun saatiinkin juhannuspäivän tyttö! Pääsee tuoksuttelemaan pientä.. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on mennyt mukavasti ihan kotosalla. Käväistiin pe-iltana yhdessäperhejuhannustapahtumassa, eilen oli päivällä vieraita ja illalla vielä kyläitiin naapurissa itse. On ollut oikein leppoisaa ja rauhallista. Sekä pienempi että isompi mies ovat päikkäreillä, joten hiljaista tälläkin hetkellä. Itse yritin loikoilla auringossa, mutta meni pilveen, joten tulin sisälle. Nyt taas paistaa, mutta en jaksa taas vaihtaa paikkaa!

On ollut monenlaisia kyselyitä, mutta en nyt jaksa muistella / vastailla. Sen verran laiskotuttaa! Jatkanpa selailua, josko jotain hyviä aiheita löytyisi.

Mukavaa juhannussunnuntain jatkoa!

T: Tuula ja nukkuva Mini-Aksu

Vierailija
24/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että kovasti täälläkin jännätään Tuulian tilannetta. Tuula

Vierailija
25/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen uusi täällä, löysin juuri kivan pinonne. Joskus odotusaikana luin vauvalehden huhtikuisten pinoja, mutta poika päätti syntyä jo maaliskuun lopussa.

Olimme juuri 1v3kk neuvolassa: mitat 85cm, 13kg. Vuoden ikäisestä on kävelty ja sanoja: isä, äiti, mamma, pappa, ei, hei, kiitti, vauva, kakka. Pinossa oli ruokailusta keskustelua, meillä ei ole löydetty vielä ruokaa, joka ei kävisi. Poika on varsinainen herkuttelija ja syö valtavia annoksia. Omin sormin ja suu aukeaa isolle lusikan lähestyessä.

Myös imetyksestä joku kysyi. Herra viihtyy rinnalla 4-6 kertaa päivässä (aina aamulla ja illalla), mutta vähitellen olen ajatellut imetystä vähentää.

Leikeistä. Vauvalegojen pinoaminen on mieluisin leikki. Ja sitten sellainen auto, joka liikkuu eteenpäin kun ukon painaa pohjaan. Poika myös mielellään potkuttaa mopolla eteenpäin - tai taaksepäin pääsee lujempaa. Kirjoihin ei jaksa keskittyä hetkeäkään, eikä telkkariin.

Hampaat. Hampaita on 16, juuri ovat tulleet 4 poskihammasta ylös ja alas. Harjaus onnistuu, kun on hyvänmakuista tahnaa mukana.

Vaatteet. Olen ajatellut säilyttää jonkin aikaa, jos vaikka poika saisi joskus serkkuja, jolle vauvanvaatteet kävisivät. Näillä näkymin meille 1 energinen poika riittää. Olen yrittänyt ostaa vaatteita, jotka sopivat sekä tytölle että pojalle.

ference + maalispoika05