Moni kansalainen ei edes tiedä, että kaupungin hallituksen ja valtuuston pöytäkirjat ovat julkisia
Ja netistä on löydettävissä minkä tahansa kunnan viralliset pöytäkirjat kokouksista nähtävillä.
Sitten saattaa tulla tilanteita, että joku väittää, että häntä mukamas seurataan varta vasten, kun me kansalaiset voidaan lukea vaikka millaisia asioita kaupunginhallituksen pöytäkirjoista koskien kaikenlaisia ei salattavia ihmisten erilaisia asioita, joista kaupungin kokouksissa on päätetty.
Kommentit (4)
HAHHAHHAHAAAA.... Miten sattuikin tälläinen aloitus tänne av:n juorupalstalle, sillä itse törmäsin vastikään erääseen melkoisen surkeaan henkilöön menevään juttuun, jonka luin vastaavista kaupungin pöytäkirjoista, jotka julkisia; ja itse ainakin asianomaisena en olisi halunnut ko. itseäni koskevaa asiaa julkiseen jakeluun, kuten nykyisin on mahdollista lukea täältä netin kauttakin.
Itse näet menin lukaisemaan aivan toista asiaa kaupungin valtuuston pöytäkirjoista, ja samalla sattumalta sain tietää eräästä toisestakin asiasta, joka kyllä oli sellaista kuraa, etten ikimaailmassa haluaisi julkisuuteen. Huh,huh, kyllä on ihmisparka nykyisin leimakirveen alla tämän nettimaailman mahdollistaessa kaikenlaisen avautumisen.
Joo, toki kuntakohtaisesti päätetään laitetaanko ne ihan kaikki valitussepustukset nimineen nettiin.
Esim. yksi mökkiläinen halusi mökistään ympärivuotisen asunnon ja naapureilta haettiin lupaa, niinpä kaikki naapurikaunat vuodatettiin julkisesti nettiin ilman että valittajat tiesivät niiden tulevan sinne. Omassa kunnassa taas laitetaan vain pääkohdat ja päätökset, ei tuollaisia kirjelmiä kokonaisuudessaan.
paikkakunta jossa asun, niin täälä taitaa olla niin että pari vuotta sitten nettiin laitettavista pöytäkirjoista alettiin poistaa henkilötietot. tietenkin jos jotain asia kiinnostaa, niin voi mennä perinteiseen tapaan paikan päälle katsomaan että minkännimisiä henkilötä asia koskee.
Itse olen lukenut jos vaikka millaisista kiistoista lähtien kaupungimme kokouspöytäkirjoista kaupungin hallituksen /valtuuston päätöksiin mennäkseni, ja todellakin myötähäpeänyt olen joidenkin ihmisten puolesta, koska eivät varmaankaan itse edes ole tajunneet etukäteen, että asiansa on tullut ihan julkisesti näkyville täällä netissäkin.