Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua matkustella eikä anna minun matkustaan kahdestaan lapsen kanssa

Vierailija
30.01.2020 |

Me ollaan tavallinen kahden aikuisen ja yhden alakouluikäisen lapsen perhe. Mä olen melko kokenut matkailija. Haluaisin matkustella enemmän, mutta miestä matkustelu ei niin kiinnosta. Tienaan myös enemmän kuin mies, joka joutuisi siis säästämään kauemmin osuuksiinsa matkoista, jos lähdettäisiin yhdessä johonkin. Kaikkein mieluiten matkustelisin perheen kesken, jakaisin kokemukset lapseni ja puolisoni kanssa. En halua painostaa miestä matkustelemaan väkisin. Jonkin verran olen tehnyt kauaskin ulottuvia ulkomaanmatkoja sitten yksin, kun ei ole ketään matkaseuraksi sopivaa kaveriakaan. Haluaisin lähteä reissuun lapsen kanssa kahdestaan tarjotakseni lapselle niitä elämyksiä mitä itse saan matkustelusta, ja tiedän lapsenkin olevan innostunut matkoista. Mies ei salli tätä, koska sitä epäilyttää että ulkomailla on niin vaarallista, että hänen täytyisi olla kyllä mukana suojelemassa lasta. En nyt mitään Lähi-Itää tai Brasilian slummeja ajattelisi matkakohteeksi meille kuitenkaan. Hankala ajatella asiaa objektiivisesti, onko tuo miehen vaatimus, etten saa matkustaa ulkomailla lapsen kanssa kahdestaan, ihan kohtuullinen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko todella luvan mieheltäsi? Etkö osaa pitää yhtään puoliasi? Sen kun varaat matkan ja lähdette. Tee eka reissu johonkin perusturvallisen tuntuiseen kohteeseen (vaikka Sveitsiin), ja kun ukko huomaa että toit lapsen hengissä takaisin, seuraava lähtö on helpompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outoa. Voisin kuvitella, että mies olisi huolissaan teidän molempien turvallisuudesta, jos ylipäätään.

Mitä tulee miehen matkustamiseen, jos teillä on tosiaan erilliset rahat ja miehellä rahat vähissä, ymmärrän, ettei niitä huvita käyttää sellaiseen, jota vain toinen haluaa.

Vierailija
4/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsetko todella luvan mieheltäsi? Etkö osaa pitää yhtään puoliasi? Sen kun varaat matkan ja lähdette. Tee eka reissu johonkin perusturvallisen tuntuiseen kohteeseen (vaikka Sveitsiin), ja kun ukko huomaa että toit lapsen hengissä takaisin, seuraava lähtö on helpompi.

Toiselta vanhemmalta voi tarvita kirjallisen luvan lapsen matkustamiseen. Joissain maissa ovat tarkkoja, kun voihan kyseessä olla lapsikaappaus.

Vierailija
5/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sinä voit matkustaa lapsen kanssa, ei mies sitä voi estää. Ja jos mies on haluton matkustamaan niin anna hänen jäädä kotiin. Etenkin jos hänellä on raha tiukassa ja matkaan säästäminen vie kauan.

Vierailija
6/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tienaan myös enemmän kuin mies, joka joutuisi siis säästämään kauemmin osuuksiinsa matkoista, jos lähdettäisiin yhdessä johonkin. "

Kylläpä särähti korvaan.

Vierailija
7/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiselta vanhemmalta voi tarvita kirjallisen luvan lapsen matkustamiseen. Joissain maissa ovat tarkkoja, kun voihan kyseessä olla lapsikaappaus.

En ole koskaan tarvinnut, ja aika paljon olen lasten kanssa reissannut.

Vierailija
8/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö passiin muka tarvita molempien vanhempien suostumus? 

Mutta ihmettelen tuota ap:n asennetta matkan rahoittamiseen. Jos miehellä on pienemmät tulot eikä häntä matkustelu kiinnosta, miksi ihmeessä ap ei tarjoudu maksamaan miehenkin matkaa? 

Matkustelen itsekin mielelläni, mutta kyllä se mielenkiinto lopahtaisi aika pahasti jos joutuisin oman matkani maksamaan. Meillä on miehen kanssa hyvin erilainen tulotaso, mutta rahat yhteiset ja perheenä on aina matkustettu silloinkin kun olen itse ollut työtön. 

Tuo lapsen matkustuskielto tuntuu myös oudolta. Nykyisin on ihan tavallista että harrastuksen tai koulun kanssa mennään ulkomaille. Meidän lapsi oli 5. luokalla 2,5 viikkoa ulkomailla yksin vieraassa perheessä. Olivat siellä koko koululuokka, mutta majoitus perheissä yksittäin. Kyllä menee lapsen elämä vaikeaksi jos ei pääse ulkomaille ennen kuin 18 täytettyään.

Vierailija
9/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän outoa. Voisin kuvitella, että mies olisi huolissaan teidän molempien turvallisuudesta, jos ylipäätään.

Mitä tulee miehen matkustamiseen, jos teillä on tosiaan erilliset rahat ja miehellä rahat vähissä, ymmärrän, ettei niitä huvita käyttää sellaiseen, jota vain toinen haluaa.

Kuulostaa masentavalta.

Vierailija
10/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tienaan myös enemmän kuin mies, joka joutuisi siis säästämään kauemmin osuuksiinsa matkoista, jos lähdettäisiin yhdessä johonkin. "

Kylläpä särähti korvaan.

Mikäli sukupuolet olis toisinpäin niin ketjussa olis jo 50+ viestiä missä kerrottas miehen olevan perseestä ja törkeä paskiainen, kun ei maksa kaikkien reissua. Mies olisi myös törkeä sika, kun pitäisi päästä juoksemaan pitkin maailmaa eikä voi viettää aikaa kotona puolisonsa kanssa.

Vierailija
11/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Ei tarvitse mitään todistuksia kun kerran vanhemmat asuvat yhdessä.

Vierailija
12/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ymmärrä mikset sitten maksa edes osaa miehen matkasta, ei meillä ainakaan lasketa kumpi maksaa enemmän perheen menoista.

Vierailija
13/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset maksa miehesi matkaa myös? Jos matkustelu ei miestä kiinnosta, on selvää ettei häntä huvita siitä myöskään maksaa. Jos sinä tahdot matkustaa ja tahdot miehen mukaasi, järkevintä on silloin maksaa miehenkin matka.

Problem solved.

Meillä tehdään juuri noin. Minä tosin voisin hyvin maksaa omat matkani, mutta koska en isommin piittaa matkustelusta, mies maksaa matkani jos tahtoo seuraa. Kukaan ei tietenkään tahdo säästää asiaan joka ei kiinnosta.

Vierailija
14/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä särähti korvaan.

Mikäli sukupuolet olis toisinpäin niin ketjussa olis jo 50+ viestiä missä kerrottas miehen olevan perseestä ja törkeä paskiainen, kun ei maksa kaikkien reissua. Mies olisi myös törkeä sika, kun pitäisi päästä juoksemaan pitkin maailmaa eikä voi viettää aikaa kotona puolisonsa kanssa.

Miesten ketjuissa ei yleensä lue, että he matkustaisivat lasten kanssa vaan kyse on lähes aina kaverimatkoista. Itse muistan vain yhden ketjus, jossa mies olisi halunnut lasten kanssa reissuun mutta vaimo kielsi. Varmaan huomaat itsekin, miksi kommentit on erilaisia.

Vierailija
15/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat ulkomaille mutta laitat huonompituloisen maksamaan matkansa itse? Oletpa itsekäs. 

Vierailija
16/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella ei ole vielä passia, matkustaminen vaikeutuu. Molempien huoltajien suostumus tarvitaan passin myöntämiseen. Sen jälkeen ei mitään matkustuslupia kysellä. Ainakaan minulta ei ole kysytty, ja olen käynyt lasteni kanssa aika monessa maassa ilman puolisoa.

Vierailija
17/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa: juridisesti ehkä voit matkustaa lapsen kanssa ilman "lupaa", mutta se on bye bye parisuhde sitten. Lapsi on miehen aivan yhtä paljon kuin sinunkin ja tuo olisi aivan uskomattoman epäkunnioittava teko miestäsi kohtaan.

Miettikää nyt jos joku mies sanoisi että ei kai tarvitse mammalta kysellä jos tahdon viedä lapsen ulkomaille, täällähän revittäisiin pelihousut. Ei äidillä sen enempää oikeuksia ole.

Vierailija
18/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Ei tarvitse mitään todistuksia kun kerran vanhemmat asuvat yhdessä.

Mistä ne toisen maan tullissa sen tietää? Omat matkat lasten kanssa tein yli kymmenen vuotta sitten ja yhden kerran Englantiin mennessä minulta kysyttiin, keitä mukanani olevat lapset ovat. Meillä on eri sukunimi, liekö sillä ollut osuutta asiaan. Myöhemmin luin toisen vanhemman kirjallisesta luvasta joltain matkustussivustolta.

Vierailija
19/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö passiin muka tarvita molempien vanhempien suostumus? 

Mutta ihmettelen tuota ap:n asennetta matkan rahoittamiseen. Jos miehellä on pienemmät tulot eikä häntä matkustelu kiinnosta, miksi ihmeessä ap ei tarjoudu maksamaan miehenkin matkaa? 

Matkustelen itsekin mielelläni, mutta kyllä se mielenkiinto lopahtaisi aika pahasti jos joutuisin oman matkani maksamaan. Meillä on miehen kanssa hyvin erilainen tulotaso, mutta rahat yhteiset ja perheenä on aina matkustettu silloinkin kun olen itse ollut työtön. 

Tuo lapsen matkustuskielto tuntuu myös oudolta. Nykyisin on ihan tavallista että harrastuksen tai koulun kanssa mennään ulkomaille. Meidän lapsi oli 5. luokalla 2,5 viikkoa ulkomailla yksin vieraassa perheessä. Olivat siellä koko koululuokka, mutta majoitus perheissä yksittäin. Kyllä menee lapsen elämä vaikeaksi jos ei pääse ulkomaille ennen kuin 18 täytettyään.

Ehkäpä ap ei kuitenkaan ole niin isotuloinen, että yksin kustantaisi koko perheen reissun?

Vierailija
20/33 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kohtuuton.

Meillä minä tienaan enemmän kuin mies ja on joskus tehty niin, että maksan matkan ja mies hoitaa sitten syömiset ja muut hankinnat reissussa. Samaa perhettä ollaan, ei tulis mieleenkään nipottaa että kumpikin maksaa sentilleen omansa.

Nikotteli, kun lähdin ekan kerran lasten kanssa, mutta hänellä on yleensä niin eri aikaan lomat kun minulla joka yritän ottaa ne mahdollisuuksien mukaan koululaisten kanssa samaan aikaan, ettei paljon perheenä pitkille reissuille päästä. Sitä paitsi voi lomillaan tehdä itse mitä tykkää, joten ei paljon voi sanella mitä me muut sitten tehdään. Ymmärsi kyllä hyvin nopeasti tämän, että minä puutun hänen lomasuunnitelmiin sa jos itse puuttuu meidän. Mitään ei tehdä salaa tms. vaan kaikesta puhutaan avoimesti ja kaikki tietävät missä mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme