Monenko ihmisen kanssa olet ollut samassa tilassa vähintään 15min viimeisen vuorokauden aikana?
Kommentit (48)
Kaksi kotona, n. 100 eri liikennevälineissä, noin 140 töissä ja hiukan yli sata ruokalassa
En pysty, koska olen käynyt vuorokauden sisään isossa ostoskeskuksessa.
Kaupassa pyörin eilen puoli tuntia kaivellen nenää, yskien, aivastellen ja räpläten kaikkea osaamatta päättää mitä ostaisi. Hyllystä käteen ja sitten takaisin.
0 ihmisen kanssa jo useamman päivän. Mulla on lockdown menossa niin kauan kunnes tähän asiaan saadaa selvyys. 5 päivän päästä pitää mennä ostamaan ruokaa niin menen suojattuna mm kumihanskat, hengityssuoja ja uimalasit. Hengityssuojan päälle taitan kaulahuivin ja sitten huppu vielä tiukasti päähän eli naamasta ei ole yhtään ihoa näkyvillä. Collarit jalkaan ja lahkeet sukkien sisään. Kaupan jälkeen kaikki vaatteet pesuun ja suihkuun. En käytä taloni hissiä vaan juoksen portaat alas. En kosketa mitään paljain käsin.
Veikkaisin 10 000 täytyy olla enemmän, Suvarnabhumi ja Doha airport.
Noin 110 ihmisen. Onpa iso luku. Mutta olen opettaja, se selittää tuosta ison osan.
En sitten millään. Jo pelkästään koulun ruokalassa oli tänään toistasataa oppilasta.
Työpaikalla noin 15 muun työntekijän kanssa sekä 30 muun henkilön kanssa. Ruokakaupassa työpäivän jälkeen meni hyvä tovi ja asiakkaita paljon. Työyhteisön nimet pystyisi selvittämään aika pitkälti mutta kaupasta osaisin ainoastaan kassan kuvailla ulkonäöltä ja siellä näkemäni työkaverin. Lisäksi puolisoni tähän listaan. Häneltä varmasti samanlainen joukko ihmisiä ainakin tai enemmänkin koska matkustaa ruuhka-aikaan bussilla työmatkat.
Kolmen tai neljän, kaupassakin kävin mutta siellä en ollut varttia. Tuo neljäs oli kyllä samassa asunnossa mutta eri huoneessa, lasketaanko se kun vaan tervehdittiin mennen tullen.
Vähän kiinni siitä, mikä on sama tila.
Olin 2 tuntia ulkona ja maapallolla oli samaan aikaan ulkona muutama miljardi ihmistä. Nimiä en tiedä.
Jos tartuntataudin tarttumisesta puhutaan, niin eihän tuohon voi mitään, ainakaan isoa ruokalaa tai luentosalia kaikkine ihmisineen laskea. Ei ne virukset varmasti yli pariakymmentä metriä lennä yhtään mihinkään. Ainakaan niin isona lukumääränä että tartunta olisi mahdollinen.
Seitsemän. En pystyisi suoralta kädeltä ilmoittamaan kuin kahden nimet, mutta muiden nimet saisin helposti selville.
Yhden, ex-miehen kanssa.