Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KESÄmökki myynnissä, nyt olisi katsojia tulossa

Vierailija
30.01.2020 |

Siis oikeasti, kuka haluaa näytön tähän aikaan vuodesta kesäpaikalle, joka ei ole edes varusteltu ja rakennettu talvikäyttöön. Paikat on suljettu ja lukittu talviteloille.
En todellakaan halua lähteä ajamaan satoja kilometrejä laittamaan mökkiä esittelykuntoon. Lumetkin auraamatta, tietysti.
Jos 'ostaja' aikoo saada halvalla, on väärässä. Myynnissä välittäjän kautta, joka tietty tarttuu jokaiseen (mahdottomaankin) ostajakandidaattiin.
Mielipiteitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mökki on myynnissä, jos se ei ole myynnissä?

Vierailija
2/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat myydä mökin, niin kiltisti vain hyppäät auton rattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo ole sen välittäjän hommia ja murheita? Niin, ja sama kysymys kuin ensimmäisellä kommentoijalla.

Vierailija
4/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tässä tyhmä aloittaja.

Vierailija
5/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä sen mökin esittelee, siitä sille maksetaan. Ei sinun sinne tarvitse mennä.

Vierailija
6/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välittäjän hommiin kuulu lumityöt eikä mökin siivous.Jos myynnissä,niin kiinteistön omistajan velvollisuuksiinha nuo kuuluu.

Vierailija
7/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ajatellut tuota aiemmin, vaan päätit pitää mökin myynnissä talvella? Vai ajattelitko, että ostajat odottelis hyvän ilmoituksen nähtyään kolme kuukautta, että pääsevät katsomaan?

Vierailija
8/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin aikoinaan etsin kesämökin talvella, että sai pikkurempat tehtyä keväällä, ja pääsi uudelle mökille rentoutumaan heti kun kesäloma alkoi.

Vierailija
9/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välittäjän hommiin kuulu lumityöt eikä mökin siivous.Jos myynnissä,niin kiinteistön omistajan velvollisuuksiinha nuo kuuluu.

Mitenkäs se mökki voi sotkeentua, jos siellä ei kukaan käy talvella? Ja jos mökki on satojen kilometrien päässä, niin kannattaisi ehkä sopia jonkun paikallisen kanssa aurauksesta. 

Vierailija
10/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit jonkun paikallisen kanssa aurauksesta, et kai nyt sinne itse lähde ajamaan. Eiköhön se ostajaehdokas ymmärrä, että mökki on laitettu talviteloille.

Vierailija
11/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se mökki voi sotkeentua, jos siellä ei kukaan käy talvella? Ja jos mökki on satojen kilometrien päässä, niin kannattaisi ehkä sopia jonkun paikallisen kanssa aurauksesta. 

Hiiret saa mökin sotkettua kamalaan kuntoon.

Vierailija
12/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sas se! Välittäjää on kyllä informoitu, ettei kukaan käy mökillä talvella, eikä ajankohta ole mitenkään suotuinen monella tapaa.

Mökkiä ei nyt mainosteta mitenkään, mutta on sitten varmaan tullut myyntikansiossa esiin ja välittäjä meinaa, ettei se ota jos ei annakaan.

Vahvasti koen, että tuo olisi täysi hukkareissu minulle.

Sitäpaitti, ei myynnillä ole minulle noin kiirettä, ehtii se mennä myöhemminkin.

-se tyhmä myyjä 😉

Vierailija
13/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin eilen ilmoituksen "Myydään sandaalit" ja joku haluaa tulla ostamaan ne nyt?? Siis kuka hullu käyttää sandaaleja tammikuussa? Ei todellakaan huvita kaivaa niitä kaapista.

Joo. Onko ap hiukan hölmö?

Mökkini tapaus eroaa tuosta sandaalikeissistä niin, että mökki on laitettu myyntiin kesällä. Syksyllä infosin välittäjää, ettei sitä kannata näyttää enää, kun pakkaset tulleet.

Että näin.

Vierailija
14/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjällä on sopimus mökin myynnistä etkä sinä voi ilman irtisanomisaikaa sanoa että älä myykään. Ja olisiko se nyt jotenkin väärin ostettu jos mökille löytyisi ostaja?

Vierailija
15/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettu myyntiin kesällä ja vielä myymättä? Sitten valitat kun joku viimein tulisi katsomaan. Huh.

Vierailija
16/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitettu myyntiin kesällä ja vielä myymättä? Sitten valitat kun joku viimein tulisi katsomaan. Huh.

Hinnasta en tingi, kun pikkurahan puutetta ei ole. Kiva paikka oikealle ihmiselle.

-ap

Vierailija
17/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisia, luulen.

Vierailija
18/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin ostajana vituttaisi tuommoinen myyjä joka ei oikeasti edes halua myydä sitä myytävänä olevaa mökkiä minkä minä haluaisin ostaa.

Vierailija
19/20 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sas se! Välittäjää on kyllä informoitu, ettei kukaan käy mökillä talvella, eikä ajankohta ole mitenkään suotuinen monella tapaa.

Mökkiä ei nyt mainosteta mitenkään, mutta on sitten varmaan tullut myyntikansiossa esiin ja välittäjä meinaa, ettei se ota jos ei annakaan.

Vahvasti koen, että tuo olisi täysi hukkareissu minulle.

Sitäpaitti, ei myynnillä ole minulle noin kiirettä, ehtii se mennä myöhemminkin.

-se tyhmä myyjä 😉

Mutta mitä siinä kirjallisessa sopimuksessa luki, jonka allekirjoituksin hyväksyit? Oliko siinä myyntiajaksi ilmoitettu esim. 1.8-31.9.2019 vai mitä.

Kiinteistövälittäjä on juridisesti vahvoilla, jos estät mökin näytön, etkä auraa teitä, voi kiinteistövälittäjä vaatia sinulta rahallisen korvauksen eli toteuttamatta jääneet myyntipalkkion.

Vierailija
20/20 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko myytiin?