Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa vinkkejä miten selvitä, jos ero tulee

Vierailija
30.01.2020 |

Meillä on yksivuotias lapsi, ja mahdollisesti ero tulossa (mies ei halua jatkaa eikä sitä kiinnosta perhe). Sanoo, että muuttaa pois ja luopuu osuudestaan vuokra-asuntoomme. Olen hoitovapaalla lapsen kanssa omasta työstäni, jonne en voi palata ennen vuodenvaihdetta, koska anoin hoitovapaan äsken (ennen kuin mies ilmoitti erohaluistaan) tämän vuoden loppuun. Kotihoidontuki on pieni raha yksinhuoltajalle. Asuntomme vuokraan minulla ei ole ikinä yksin rahaa vaikka saisin täydet asumistuet. Kiva vain, että tämä on määräaikainen elokuun loppuun saakka. Mies on työtön, joten tulee kikkailemaan itselleen minimielarit, ja nekin varmaan joudun perimään kelan kautta. En tiedä kiinnostaako sitä tavata lasta eron jälkeen kun sanoo, että perhe ei häntä kiinnosta. Meillä ei ole sellaisia turvaverkkoja, jotka suostuisi hoitamaan lasta.

Antakaa vinkkejä miten selvitä, jos ero tulee. Aika paljon nyt ahdistaa käytännön asiat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa täysin kakaralta, hyvä vaan että pääset tuollaisesta vätyksestä eroon. Mitä sinuun tulee, niin sinä pärjäät hienosti! Muuta lapsesi kanssa pienempään ja halvempaan kämppään ja harrastakaa jotakin mukavaa yhdessä. Kyllä se siitä.

Vierailija
2/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on oikein oivallinen tilaisuus käyttää sitä selustanturvaa, jonka olet luonut ennen perheen perustamista sairauden, työttömyyden, eron, jne varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ero tulee? Jäät suhteesee, jos mies päättää ettei halua erota?

Vierailija
4/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on oikein oivallinen tilaisuus käyttää sitä selustanturvaa, jonka olet luonut ennen perheen perustamista sairauden, työttömyyden, eron, jne varalle.

Auts :D

Vierailija
5/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- etsit halvemman asunnon

- otat riittävän kattavasti selvää omista oikeuksistasi, tuet, yms...

- etsit osa-aika työtä

- alat rakentamaan sitä tukiverkostoa, kunnat, seurakunnat järkestää erilaista toimintaa

Elatustuen varaan ei tosiaan kannata laskea mitään sillä mies pystyy pitkittämään sopimuksen tekoa toista vuottakin ja sinä aikana et saa mitään edes kelalta. Työttömälle minimit elarit ei ole mitään kikkailua ja elarit lasketaa tulojen mukaan.

Vierailija
6/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa täysin kakaralta, hyvä vaan että pääset tuollaisesta vätyksestä eroon. Mitä sinuun tulee, niin sinä pärjäät hienosti! Muuta lapsesi kanssa pienempään ja halvempaan kämppään ja harrastakaa jotakin mukavaa yhdessä. Kyllä se siitä.

Varmaan sitten kun selviän käytännön asioista ja arki asettuu, niin olen vain helpottunut erosta. Mutta nyt ahdistaa, eniten raha-asiat ja se, että ei ole ketään joka olisi edes tunnin lapsen kanssa. Emme voi muuttaa ennen elokuuta halvempaan, koska määräaikaisuuden vuoksi meidän on pakko maksaa siihen saakka vuokra tästä. Ap

Vierailija
7/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ero tulee? Jäät suhteesee, jos mies päättää ettei halua erota?

Ero varmaan tulee ennen pitkää vaikka mies haluaisikin jäädä. Mutta se ei ehkä tule tässä kuussa vaan vasta puolen vuoden päästä lähden, kun silloin en joudu rahan kannalta niin ahtaalle. Ap

Vierailija
8/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- etsit osa-aika työtä

- alat rakentamaan sitä tukiverkostoa, kunnat, seurakunnat järkestää erilaista toimintaa

Elatustuen varaan ei tosiaan kannata laskea mitään sillä mies pystyy pitkittämään sopimuksen tekoa toista vuottakin ja sinä aikana et saa mitään edes kelalta. Työttömälle minimit elarit ei ole mitään kikkailua ja elarit lasketaa tulojen mukaan.

Minulla on vakituinen työpaikka, jonne saan palata 2.1.2021. Silloin lapsi menee päiväkotiin. Miten minä voin tässä tehdä osa-aikatyötä ennen sitä, kun ei ole ketään joka hoitaisi lastani silloin? Ja minun työsopimus estää työskentelyn kilpailijalla työsuhteen aikana. Ap

Vierailija
9/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on määräaikainen vuokrasopimus, niin ei mies voi yksipuolisella päätöksellään luopua VELVOLLISUUKSISTAAN maksaa sitä vuokraa. Jos sen nimi on vuokrasopimuksessa, sen on maksettava osansa. Älä ainakaan itse allekirjoita mitään, missä lupaudut yksin huolehtimaan maksusta.

Vierailija
10/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- etsit osa-aika työtä

Minulla on vakituinen työpaikka, jonne saan palata 2.1.2021. Silloin lapsi menee päiväkotiin. Miten minä voin tässä tehdä osa-aikatyötä ennen sitä, kun ei ole ketään joka hoitaisi lastani silloin? Ja minun työsopimus estää työskentelyn kilpailijalla työsuhteen aikana. Ap

Et kilpailijalla, mutta muilla työpaikoilla voit. 

Vierailija
11/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- etsit osa-aika työtä

Käytännössä en voi tehdä oman alan työtä missään, koska kaikki oman alan työpaikat on niitä kilpailijoita. 

Kassatyöhön tms saisin varmasti mennä, mutta kuka palkkaisi sellaiseen osa-aikaiseksi ihmisen, jolla ei ole työkokemusta mistään muusta kuin oman alan työstä? Etenkin, kun joutuisin sanomaan, että voin työskennellä vain vuoden loppuun. Ap

Vierailija
12/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on määräaikainen vuokrasopimus, niin ei mies voi yksipuolisella päätöksellään luopua VELVOLLISUUKSISTAAN maksaa sitä vuokraa. Jos sen nimi on vuokrasopimuksessa, sen on maksettava osansa. Älä ainakaan itse allekirjoita mitään, missä lupaudut yksin huolehtimaan maksusta.

Eli vaikka hän muuttaa pois, niin hänen pitää maksaa puolet elokuun loppuun? Miten pakotan hänet siihen, jos ei suostu? Voidaanko hänen osuus periä tai vaikka ulosottaa minulta, jos hän ei maksa vaikka pitäisi maksaa? Ap

Vierailija
13/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisestakin vuokrasopimuksesta pääsee eroon hyvillä syillä, mm sillä, että tulee ero. Sovi asiasta vuokranantajan kanssa. Hänelle tärkeintä on se, ettei ns tyhjiä kuukausia tule.

Soita työpaikallesi ja kysy voisitko sittenkin palata töihin.

Töihin, pienempään asuntoon ja siinä se.

Vierailija
14/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisestakin vuokrasopimuksesta pääsee eroon hyvillä syillä, mm sillä, että tulee ero. Sovi asiasta vuokranantajan kanssa. Hänelle tärkeintä on se, ettei ns tyhjiä kuukausia tule.

Tiedän, että en voi palata töihin, koska minulla on sijainen vuoden loppuun. Selvitin jo liitosta. Ap

Vierailija
15/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- etsit osa-aika työtä

Sieltä niitä pirun huonoja tekosyitä alkoi tulemaan, ettet voi ottaa sitä todellista vastuuta. Päivähoidon alkamista voi aikaistaa, työskennellä voi muualla kuin vain kilpailijalla.

Vierailija
16/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että en voi palata töihin, koska minulla on sijainen vuoden loppuun. Selvitin jo liitosta. Ap

Selvitit liitosta? Mikset selvitä työpaikalta? Mitä hittoa se liitto niiden tilanteesta tietää?

Vierailija
17/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaan voi keskeyttää perustellusta syystä jollainen on mm. vanhempien erilleen muutto tai avioero. Siitä pitää kuitenkin ilmoittaa työnantajalle vähintään kuukausi ennen keskeytyksen alkamista.

Vierailija
18/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- etsit osa-aika työtä

Käytännössä en voi tehdä oman alan työtä missään, koska kaikki oman alan työpaikat on niitä kilpailijoita. 

Kassatyöhön tms saisin varmasti mennä, mutta kuka palkkaisi sellaiseen osa-aikaiseksi ihmisen, jolla ei ole työkokemusta mistään muusta kuin oman alan työstä? Etenkin, kun joutuisin sanomaan, että voin työskennellä vain vuoden loppuun. Ap

Osa-aikaista vuokratyövoimaa tarvitaan enemmän kuin vakituisia työntekijöitä.

Vierailija
19/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaikka hän muuttaa pois, niin hänen pitää maksaa puolet elokuun loppuun? Miten pakotan hänet siihen, jos ei suostu? Voidaanko hänen osuus periä tai vaikka ulosottaa minulta, jos hän ei maksa vaikka pitäisi maksaa? Ap[/q

Jos hänen nimensä on sopimuksessa, hän on yhtä lailla velvollinen maksamaan. Eiköhän vuokranantaja peri saatavansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi