Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vialla kun en osaa tuntea mitään?

Vierailija
30.01.2020 |

Monia traumoja takana. Ja nyt kaikki tuntuu yhdentekevältä. En ole kiinnostunut mistään eikä mikään ns tunne kumpua sisimmästä. Joutuu ikäänkuin näyttelemään tunteita.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu, mikä hullu. Vanha Vaasa odottaa.

Vierailija
2/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyinen ilmiö vai oletko aiemmin tuntenut?

Jos nykyinen, traumat ja masennus todennäköisimpiä syitä.

Jos et olet koskaan tuntenut, voi kyseessä olla persoonallisuushäiriö tai syntyperäinen ominaisuus.

Traumat kyllä voivat aiheuttaa vaikka minkälaista häikkää tunne-elämään, koska mieli oppii puolustautumaan ja leikkaamaan traumaattisten kokemusten tunteita ja jopa muistoja pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä vaivannut jo aika kauan. Muistan ehkä nuorempa tunteneeni aidosti iloa erilaisista asioista. Nyt en ole tuntenut pitkään aikaan.tiedän kyllä masennuksen ja käyn juttelemassa asioita.en osaa olla normaalisti ihmisten kanssa jostain syystä. Jos vaikka joku kertoo vaikeuksistaan en osaa oikein reagoida koska en tunne empatiaa. Itkeskelen monesti omalle itselleni ja miten huonosti asiat on. Ap

Vierailija
4/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu, mikä hullu. Vanha Vaasa odottaa.

Miten niin vanha? Ihan koko Vaasa on täynnä tuollaista sakkia. Sinne vaan sekaan!

Vierailija
5/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee paljon masennuslääkkeitä?

Vierailija
6/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö masennuslääkkeitä. Ap

Vierailija
7/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan masentunut. Voit hakea ammattiapua tai yksinkertaistaa elämääsi. Poista kaikki turhaa stressiä ja pahoinvointia tuottavat tekijät. Elä vaan päivä kerrallaan äläkä vaadi itseltäsi liikaa. Kyllä se menee ajallaan pois.

Vierailija
8/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, mutta johtuu SSRI lääkkeistä.

Vierailija
9/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksitymia

Vierailija
10/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö mitään lääkkeitä? Nekin voi turruttaa tunteita. Pystyt kuitenkin itkemään, mikä on hyvä merkki ja kertoo että tunteita on tallella. Se ettei tällä hetkellä "tunne" empatiaa ei tarkoita että et olisi empaattinen ihminen tai toimisit epäempaattisesti. Masentuneella ei vaan välttämättä riitä voimat kovin suuriin myötäelämisen osoituksiin ja siitä voi syyllisyyttäkin moni kokea.

Vierailija
11/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mainitsin, en halunnut syödä masennuslääkkeitä enkä halua niitä tulevaisuudessakaan. Ap

Vierailija
12/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aleksitymia

Dystymia

Vierailija
13/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran ammatinvalintapsykologilla. Tein testin ja minut todettiin empatiakyvyttömäksi. En sellaisena itseäni pidä. Olin tuolloin masentunut, juuri tullut irtisanotuksikin. Sanoi, ettei uudelleenkoulutus sairaanhoitajaksi tämän takia kannata. Siis empatiakyvyttömyyden...

Vierailija
14/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran ammatinvalintapsykologilla. Tein testin ja minut todettiin empatiakyvyttömäksi. En sellaisena itseäni pidä. Olin tuolloin masentunut, juuri tullut irtisanotuksikin. Sanoi, ettei uudelleenkoulutus sairaanhoitajaksi tämän takia kannata. Siis empatiakyvyttömyyden...

Opiskelitko kuitenkin insinööriksi? Siihenhän tuo sopii kuin nenä päähän!

Vierailija
15/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kykenisi tuntemaan mitään et tuntisi myöskään sitä ikävää tunnetta ettei mikään tuota iloa.

Vierailija
16/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyvä kuulla että jossain ne tunteet ovat. En muista koskaan kokeneeni empatiaa, ainakaan enemmissä määrin. Lähinnä itsesääliä muistan kokeneeni ja koen edelleen. Ap

Vierailija
17/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelitko kuitenkin insinööriksi? Siihenhän tuo sopii kuin nenä päähän!

En. Olen opiskellut ihan muuta.

Vierailija
18/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile löytyiskö kehon kautta tunteita? Minulla oli sama ongelma ja tein sellaisin harjoituksen että piti rentoutua ensin rentoutusharjotuksella ja sitten kuulostella kehoa että tuntuuko joku paikka erilaiselta kuin muu keho. Nooh, kurkku tuntui hyvin selvästi erilaiselta. Sitten piti kysyä itseltään liittyykö siihen joku tunne ja saman tien kiukku ja viha vaan tuli jostain :o. Tälla lailla tutustuin tukahdutettuun kiukkuun josta mulla ei sitä ennen ollut mitään tietoa ja tuohon loppui mulla käytännössä vuosikymmenen kestänyt masennus. Toki ei sormia napsauttamalla mutta yhdistin ja aloin työstää asiaa.

Vierailija
19/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apatia