Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minulla persoonallisuushäiriö?

Vierailija
30.01.2020 |

Vai olenko vain kylmä ihminen? Minulla on paljon ominaisuuksia, jotka mietityttävät minua. Esimerkiksi en koe suuria tunteita oikein ketään kohtaan, en sukulaisia tai ystäviä tai aiemmissa parisuhteissa kumppania kohtaan. Jos joku läheinen ku*lee, ei se minussa aiheuta suurtakaan tunnekuohua. Avopuolison toiminta voi synnyttää järjettömän vihareaktion, jota kylläkin häpeän jälkikäteen, mutten kuitenkaan halua pyytää anteeksi, varsinkaan jos mies sitä vaatii. Sama kiittämisten kanssa ja kaiken muunkin. Jos joku käskee jotain, olen kuin muuli enkä varmasti tee sitä mitä käsketään. Muuten olen monen kivaksi ja hauskaksi kehuma sosiaalinen ihminen josta ei moni ulkopuolinen uskoisi tätä.

Muitakin vastaavia juttuja on, mutten niitä nyt jaksa tähän kirjoittaa.

Miten ”diagnosoisit” minut?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan sinä persoonallisuushäiriöinen. Ei tuo ole normaalia. Mutta diagnoosi on sitten jonkun lääkärin asia.

Vierailija
2/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä juttu. Sulla on paha häiriö. En nut jaksa kirjoittaa diagnoosin loppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinussa jotain on vialla.

Vierailija
4/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlaista mutta tahdon liian paljonkin totella esim vahvempaa ihmistä.ja heikoimmille pystyn kuitenkin hyppimään melkein silmille.

Vierailija
5/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on luultavasti kaksiosainen latinankielinen.

Vierailija
6/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali ihminen suree läheisen kuolemaa, ainakin jos näihin on ollut hyvä suhde eivätkä nämä ole eläessään kohdelleet häntä jotenkin todella huonosti. Ja usein jopa silloin.

Vierailija
7/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko analysoida miksi avopuolison toiminta aiheuttaa vihareaktion? Mitkä on ne ajatukset taustalla?

Vierailija
8/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole "vain kylmä ihminen". Se ei ole tervettä olla kylmä.

Vierailija
9/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi perusteella vaikutat siltä, että tavoittelet erityislaatuisen ihmisen persoonallisuutta. Et tunne itseäsi, et viihdy elämässäsi (se on tyhjää) ja koska et tunne sinulla on suuri tarve lokeroida itsesi, eli antaa itsellesi jokin ulkoakäsin määritelty identiteetti, koska et pysty rentoutumaan ja olemaan vain ihan tavallinen hapenkuluttaja, jollainen todellisuudessa olet. Yrität täyttää merkityksettömyyden ja tylsyyden tunteita uskottelemalla itsellesi, että olet jotenkin muita ihmisiä erityislaatuisempi.

Vierailija
10/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstisi perusteella vaikutat siltä, että tavoittelet erityislaatuisen ihmisen persoonallisuutta. Et tunne itseäsi, et viihdy elämässäsi (se on tyhjää) ja koska et tunne sinulla on suuri tarve lokeroida itsesi, eli antaa itsellesi jokin ulkoakäsin määritelty identiteetti, koska et pysty rentoutumaan ja olemaan vain ihan tavallinen hapenkuluttaja, jollainen todellisuudessa olet. Yrität täyttää merkityksettömyyden ja tylsyyden tunteita uskottelemalla itsellesi, että olet jotenkin muita ihmisiä erityislaatuisempi.

Itse asiassa tänä päivänä taitaa olla erityislaatuista, ettei ole diagnoosia.

Vierailija
11/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä siis on nimeltään, jokin diagnoosi? Tunnistin miltei tseni tästä. En tosin tee itseäni tärkeäksi muille eli en ylistä tai kehuskele itseäni.

Vierailija
12/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tänä päivänä taitaa olla erityislaatuista, ettei ole diagnoosia.

Pyh. Pershäröjä arvioidaan olevan 10-15% mutta suurimmalla osalla ei ole diagnoosia. Älä viitsi liioitella.

Vierailija
13/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ”tunnekylmiä piirteitä” tai sitte se alekstymia vai mikä olikaan. Mulla on samanlaista, mutta en vaan järjestä itseäni elämäntilanteeseen missä vaadittaisiin suurta empatiakykyä. Tunnen sitä riittävästi itselleni tärkeissä asioissa, kuten eläimiä kohtaan. Kaikilla on puutteensa ja ”vikansa”, tämä menee yhtenä niistä jos sen vaan oppii hyväksymään osana itseä.

Vierailija
14/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa. 79% varmuudella. Kuvaus on ohut mutta siinä on jo kaikkein klisheisimmät tunnuspiirteet selvästi tarjottimella.

Vierailija
15/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä siis on nimeltään, jokin diagnoosi? Tunnistin miltei tseni tästä. En tosin tee itseäni tärkeäksi muille eli en ylistä tai kehuskele itseäni.

Miksi kaikille pitää nykyään löytää jokin diagnoosi? Ihmisillä on nykyään ihan liikaa aikaa ja yksin kotonaan älypuhelin kädessä miettivät mikä meni vikaan, olenko minä jotenkin poikkeava, minä sitä, minä tätä, minä tota. Sanoisin että diagnoosi on liiallinen omaan napaan tuijottaminen.

Vierailija
16/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikille pitää nykyään löytää jokin diagnoosi? Ihmisillä on nykyään ihan liikaa aikaa ja yksin kotonaan älypuhelin kädessä miettivät mikä meni vikaan, olenko minä jotenkin poikkeava, minä sitä, minä tätä, minä tota. Sanoisin että diagnoosi on liiallinen omaan napaan tuijottaminen.

Eihän kaikille pidäkään. Vain heille, joilla on elämää vaikeuttava sairaus tai häiriö. Diagnoosi on edellytys hoidolle ja joka tapauksessa auttaa itseä ja muita ymmärtämään ja sopeutumaan poikkeavaan käytökseen.

Vierailija
17/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa. 79% varmuudella. Kuvaus on ohut mutta siinä on jo kaikkein klisheisimmät tunnuspiirteet selvästi tarjottimella.

Tata veikkaisin minakin, puhtaasti maallikkona jolla tuollainen sukulainen. Han tosin saattaa olla apea jonkun kuoleman johdosta, mutta lahempi keskustelu osoittaa, etta tunteen syyna on itsesaali tai primitiivinen hylkaamiskokemuksen uusiutumisen aiheuttama paniikki. Tata on ilmennyt vain laheisten mutta ajoittain jopa vihaamiensa ihmisten kuoleman jalkeen, ei toisaalta sellaisten ihmisten kuollessa, joihin hanella on ollut naennaisesti hyvat valit.

Raivoaminen ja se, ettei ikina pyyda anteeksi, vaan keksii vaikka kiven silmasta syyn, etta joku muu syypaa hanen holtittomaan kaytokseensa kuuluu asiaan.

Sinansa se, etta tiedostat etta et ole ihan keskivertoihminen on jo hyva lahtokohta toimintakyvyn parantamiselle ja yllapitamiselle.

Vierailija
18/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa tulee ensimmäisenä mieleen avopuolison aiheuttamasta vihareaktiosta mutta riippuu syistä. Vois olla myös asosiaalinen vs. alhainen sovinnollisuus, ei tee mitä käsketään.

Suosittelen Youtubesta sellaista kanavaa kuin Dr. Todd Grande jos englanti sujuu. Selittää turhia jaarittelematta erittäin hyvin asiat. Joku kysyi mitä järkeä diagnosoinnissa ja siinä on erittäin paljon järkeä koska ihmiset oikeasti toimii pershäiriöisinä tietyillä tavoilla ja on suuri apu jos tunnistaa mikä omassa käytöksessä on tervettä ja mikä ei. Kun sitä ei ihan oikeasti tajua kun elää siinä omassa kuplassaan.

Esim. lyhyt kuvaus eri persoonallisuushäiriöistä

Vierailija
19/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen toiminnassa ei välttämättä ole mitään oikeasti huonoa. Tekee eri tavalla kun on sovittu tai tekee asiat vaikeammin kuin olisi tarvis.

Ap

Vierailija
20/35 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen toiminnassa ei välttämättä ole mitään oikeasti huonoa. Tekee eri tavalla kun on sovittu tai tekee asiat vaikeammin kuin olisi tarvis.

Ap

Mutta ei kuitenkaan kyse siitä että saat raivarin jos koet että mies hylkää? Pelkäätkö että jättää tms?

Oletko muuten kiinnostunut ihmisistä?