Onko kuinka outoa, että saunotaan vieläkin yhdessä?
Lapset, tyttö 16 ja poika 13 eivät halua saunoa erikseen tai ilman meitä vanhempia. Ollaan sanottu niille, että valinta on heidän, useamman kerran. Sanovat ymmärtävänsä ja "tietää että se on kai nykyään vähän outoa mutta ihan sama". On kuulemma kivempaa saunoa yhdessä. Itse lopetin 12 vuotiaana, kun oma isäni kommentoi jotenkin vartaloani. Saatiin nuo lapset aika nuorina jos sillä on jotain merkitystä.
Kommentit (24)
Meillä on aina saunottu koko perhe yhdessä, minä ja mies lapsuudenkodista lähtien, ja nyt omien, jo aikuisten lasten kanssa. Sauna on rentoutumista ja peseytymistä varten, ja meillä ei koskaan ole pidetty alastomuutta outona. Jos lapset olisivat halunneet saunoa yksin, se olisi ollut täysin ok, mutta eipä nuo koskaan ole ottaneet asiaa esille, vaan tulivat saunaan aina samalla kuin mekin.
Meillä tyttö 14v käy edelleen meidän kanssa saunassa, silloin kun ylipäänsä käy. Myös poika, kohta 17v, käy joskus meidän kanssa, joskus käydään niin että minä tytön kanssa ja mies pojan kanssa. Ei mtn ongelmaa näin. Tosin hoksasin tässä juuri, että niin se ei toimi, että oltaisiin kaikki neljä yhtä aikaa saunassa...
Meillä on aina ollut naisten saunavuoro ja miesten saunavuoro. Jo lapsuudenkodissani oli näin, ja sama tapa meillä on nyt omassa perheessäni.
Puolisoni kanssa saunon vain silloin kun me kaksi olemme ainoat saunaan menijät. Muuten saunotaan siis kahdessa vuorossa, mikä on aina tuntunut käytännölliseltä.
Ymmärrän sinua oikein hyvin, että lopetit isäsi kanssa saunomisen, kun hän alkoi kommentoida ulkonäköäsi.
Ilmeisesti te ette puolisosi kanssa ole kommentoineet (saunassa) lastenne ulkonäköä, koska he edelleen uskaltautuvat teidän kanssanne saunaan. Jatkakaa samaan tapaan, toinen toistanne kunnioittavaa saunakulttuurianne.