Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset on valtava kuluerä

Vierailija
30.01.2020 |

Tienaan hoitoalalla n. 3000e kuukausituloja, olen lapseton nainen. Palkka riittää aivan älyttömän hyvin ja matkustelen myös paljon, rahaa jää myös säästöön.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun brutto hiukan päälle 2200e ja myös mulla raha riittää aivan superhyvin, ei tarvitse rahoja edes laskea. Matkoja voi varata ongelmitta, ostella uusia vaatteita jos oikeasti tarvii, käydä ravintolassa. Tavallisiin arjen menoihin menee rahaa oikeastaan vain ruokaan, vuokraan (+sähkö, vesi) ja julkisten kulkuvälineiden lippuun. Siinäpä se.

- lapseton myös

Vierailija
2/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos hankit lapsia, niin sinusta tulee köyhälistöä. Niin se on. Vapaaehtoinen lapsettomuus on järkipäätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on yksi järjetön kuluerä.

Vierailija
4/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja odotas vaan jos löydät vielä varakkaan tai edes keskituloisen puolison rinnallesi! :D

Vierailija
5/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. 3000e on iso raha ja jos oikeasti järjellä miettii niin kyllähän sillä nyt jestas sentään kuukauden elää. Sitten kuukauden päästä tuleekin jo uusi palkka. Elämä on täynnä valintoja, jos menot on pieniä eikä ole isoja velkoja niin ei tarvitse olla edes mikään iso palkka jotta elää mukavasti.

Vierailija
6/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ottavat paljon, antavat enemmän.

mies51v

Vierailija
7/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Totta. Antavat huolia ja murheita. Ikinä et ole enää vapaa.

Vierailija
8/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Se ei poista sitä faktaa, että kaikki nyt vaan maksaa ja sitä rahaa on oltava.

Vierailija
9/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän niihin rahaa. 

Mulla brutto  3300 ja 1 lapsi. Rahaa on aina tilillä, voin ostaa mitä haluan.  Lisäksi säästössä reippaasti. Mutta törsäys ei kiinnosta minua, joten siksi sitä rahaa kai onkin. 

Eli rahat riittää erinomaisesti, mutta taloudessa on myös hyvätuloinen mies. 

Vierailija
10/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne, mutta myös paras kuluerä. Onneksi miehen palkka on neljä kertaa sairaanhoitajan palkan verran, joten palkka riittää älyttömän hyvin, voidaan matkustaa ja rahaa jää myös säästöön.

Vierailija
11/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viisi vuotta sitten oli laskettu, että lapsesta huolehtiminen 0-18 v vie 130000 euroa. Nykyisin summa varmaankin on pitkälti yli 150000 e. Eikä se elatus edes tuohon 18 vuoteen lopu jos lapsi kouluttautuu pitemmällä. Jep. Kolme aikuistuvaa/aikuistunutta teiniä suoritettu. Investointimme lienee siinä 400000 euron seuduilla. Toki osa tarvikkeista on ollut samoja., mutta kaksi nuorinta on vuoden ikäerolla niin käytännössä kaikki on jouduttu ostamaan kahtena kappaleena.

Vierailija
12/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Se ei poista sitä faktaa, että kaikki nyt vaan maksaa ja sitä rahaa on oltava.

Monet menee siihen halpaan, että ne ensimmäiset vuodet ovat suhteellisen edulliset. Unohtuu se, että kulut kasvaa lasten kasvaessa.

Vierailija
13/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saa ihan itse päättää tekeekö lapsia.

Vierailija
14/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne, mutta myös paras kuluerä. Onneksi miehen palkka on neljä kertaa sairaanhoitajan palkan verran, joten palkka riittää älyttömän hyvin, voidaan matkustaa ja rahaa jää myös säästöön.

Mites ku mies ottaa eron? 😂

Kaikki eivät ole miehen siivelläeläjiä kuten sinä.

Vierailija
15/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työssäkäyvät ihmiset kustantavat veroina jo toistenkin perheiden ja lasten elämää. Suomessa on maailman eniten tukia lapsiperheille ja näitä ihmetellään Euroopassakin.

Suomen tukiviidakkoa jotka veroista maksetaan; Äitiysavustus, äitiysraha, erityisäitiysraha, isyysraha, vanhempainraha, osittainen vanhempainraha, äitiysvapaa, isyysvapaa, kodinhoidon tuki, vanhempainraha, lapsilisä, kotihoidon tuki, yksityisen hoidon tuki, joustava hoitoraha sekä osittainen hoitoraha.

Teet yhden lapsen niin työnteon voit Suomessa lopettaa.

Vierailija
16/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tulee nettona n.3500€/ kk

Sinkkumies, ei velkaa.

Ostan kaikkea mita haluan ja reissaan ulkomailla yms.

Palkka riittää tosi hyvin ja jää reilusti säästöönkin.

Vierailija
17/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan n. 4000 kuussa, minulla on lapsi. Myös mies tienaa hyvin. On ihanaa ostella lapselle uusia vaatteita, leluja, viedä häntä harrastuksiin, matkoille. Rahat riittävät erinomaisesti ja perheenä olemme varakkaita

Vierailija
18/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan riitä tuet yhdestä lapsesta että voisi työnteon lopettaa...kolmesta ehkä...

Vierailija
19/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen jotenkin yksinkertainen, mutta mikä pointti elämässä edes olisi ilman lapsia? Ihan vakavasti, mikä pointti? Syntyä, kuluttaa ja kuolla pois, yksin, eikä mitään jäisi jäljelle. Lasten myötä sentään elämä jatkuu ja se rakkaus mitä äitinä saa kokea on sanoinkuvaamatonta, koko elämän tarkoitus, ainakin minulle.

Juu kenenkään ei nyt tarvitse tikahtua kieleensä tms, koska toki on muitakin tarkoituksia, myös itselläni, mutta vanhemmuuden koen niistä suurimpana, antoisimpana ja rikkaimpana ja olen äärettömän kiitollinen, että olen saanut sen kokea, yksinkertaisesti.

~Ä2~

Vierailija
20/37 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta. Minulla ja miehellä molemmilla nettopalkka n.1800e ja asunnonlyhennyksen ja laskujen jälkeen loput rahat meneekin sitten ruokaan ja lapsiin. Molemmat pojat harrastavat ja varusteita ja vaatteita saa olla jatkuvasti ostamassa. Nyt vasta ala-asteella molemmat joten varmaan teini-ikä tuplaa kulut. Itselle ei juuri mitään hommata ja matkusteluun ei ole varaa.