Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja leikkasi hiukseni pilalle

Vierailija
30.01.2020 |

Nyt meni kampaaja vaihtoon! Olin saanut vihdoin kasvatettua pitkät hiukset ja ne olivat vielä hyvässä kunnossa, ainoastaan latvat alkoivat vähän ohentua joten menin kampaajalle ja pyysin leikkaamaan pois 5 cm. Noh, kampaaja leikkasi aika kauan ja ihmettelinkin jo että mitä selän takana tapahtuu mutta oletin että homma hoituu kun näytin vielä sormillakin haluamani pituuden. Vasta lopussa kun veti kaikki hiukset eteen niin olin kauhuissani, tuntui että puolet hiuksista oli lähtenyt! Väitti silti että otti vaan sen 5 cm ja katsoin että kai se ihan siedettävä on. Kotona sitten huomasin karun totuuden ja huomasin valokuvia vertaamalla että pituutta oli lähtenyt 10-15 cm! Hiukseni on vielä aika ohutta ja lasimaista joten kun oli ohentanut ja kerrostanut vielä ilman pyytämättä niin nyt tukka nousee älyttömän ylös ja hapsottaa joka suuntaan! Itkettää kun katsoo peiliin mutta ei sitä hiusta enää takaisin saa. Tiedän että se kasvaa takaisin mutta siinä meni vuoden kasvatus hukkaan ja saa taas aloittaa alusta. Miten voi joillakin kampaajilla olla noin huonoa ammattitaitoa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmeininki kampaajilla.

Nykyään leikkaan hiukseni itse.

Vierailija
2/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat eivät tunnu ymmärtävän sanoja " tasoitus" ja " pari senttiä". 5 senttiä menee jo aivan yli ymmärryksen. Minulla myös pitkät hiukset ja leikkaan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä paljon. 20 vuodessa olen käynyt oman ja parin naapurikaupungin kampaajat läpi, mutta aina sama: ketään ei ole joko kiinnostanut tai ammattitaitoa ei ole riittänyt leikkaamaan ja raidoittamaan hiuksiani toiveitteni mukaan. Nykyään teen molemmat itse ja saan aina joskus kyselyjä, millä kampaajalla käyn, hekin haluavat tällaiset hiukset. En ymmärrä tätä. Tuleeko kampaajille joku "sokeus" ja kaikille leikataan vaan sitä samaa vai mitä ihmettä!?

Vierailija
4/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi vastaavasti, kun halusin pitkän eteenpäin pitenevän polkan. Lopputulos oli kymmenisen senttiä lyhyempi kuin oli tarkoitus, niska aivan lyhyttä ja porrastettua. En muista mitä siinä tapahtui, kai olin niin nuori ja kiltti etten puuttunut ajoissa.

Tuon jälkeen opettelin leikkaamaan hiukseni aivan itse, opiskelin tekniikat ja leikkaamisen periaatteet, oman pääni piirteet ja hiuslaatuni ja -tyyppini vaatimukset. Tuntuu hyvältä olla tässä asiassa "omavarainen". En ole käynyt kampaajalla kymmeneen vuoteen.

Vierailija
5/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, se kampaaja EI HALUA että kasvatatte pitkät hiukset; silloin tarvitsette kampaajaa harvemmin. Sen vuoksi he ”tasoittavat” saksimalla pois niin paljon kuin mitenkään ilkeävät.

Ja toivovat että siirrytte kouvolalaiseen kananpersetukkaan. Räväkällä värillä (myös kulmakarvat).

Se raha.

Vierailija
6/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi vastaavasti, kun halusin pitkän eteenpäin pitenevän polkan. Lopputulos oli kymmenisen senttiä lyhyempi kuin oli tarkoitus, niska aivan lyhyttä ja porrastettua. En muista mitä siinä tapahtui, kai olin niin nuori ja kiltti etten puuttunut ajoissa.

Tuon jälkeen opettelin leikkaamaan hiukseni aivan itse, opiskelin tekniikat ja leikkaamisen periaatteet, oman pääni piirteet ja hiuslaatuni ja -tyyppini vaatimukset. Tuntuu hyvältä olla tässä asiassa "omavarainen". En ole käynyt kampaajalla kymmeneen vuoteen.

Minulla kävi sama eli halusin eteenpäin pitenevän polkan ja tasaiset latvat. EI mitään kerrostuksia tai porrastuksia latvaan. Sanoin se vielä muutamaan kertaan. Ja mikä on lopputulos? Eteenpäin pitenevä polkka karmeilla kerrostuksilla niskassa ja sivuilla. Ekat pari päivää vaan itketti. Nyt olen alistunut siihen, että hiukset pitää kihartaa sisäänpäin 'tätikampaukselle' että ne näyttävät siisteiltä eikä 5-vuotiaan saksilla nyrhimiltä. Olisin halunnut pitää polkan suorana ja sileänä. 

Vierailija
7/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin uudelle kampaajalle, joka loihti minulle aivan ihanan, rikotun puolipitkän, ns. longbob-kampauksen ja siitä hieman pidemmän version, todella hienon. Olin ihan täpinöissäni tyyliin "vihdoin löysin kampaajan itselleni"! Vajaan parin kuukauden jälkeen varasin hänelle taas ajan ja selitin samalla tavalla tarkkaan, miten haluan sen taas leikattavan ja nips, naps, hän leikkasi minulle lyhyen polkan. Se siitä sitten.

Vierailija
8/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi sama eli halusin eteenpäin pitenevän polkan ja tasaiset latvat. EI mitään kerrostuksia tai porrastuksia latvaan. Sanoin se vielä muutamaan kertaan. Ja mikä on lopputulos? Eteenpäin pitenevä polkka karmeilla kerrostuksilla niskassa ja sivuilla. Ekat pari päivää vaan itketti. Nyt olen alistunut siihen, että hiukset pitää kihartaa sisäänpäin 'tätikampaukselle' että ne näyttävät siisteiltä eikä 5-vuotiaan saksilla nyrhimiltä. Olisin halunnut pitää polkan suorana ja sileänä. 

Jos se on kerrostettu, latvat pitäisi kääntää nimenomaan ulospäin, jotta ne pysyisivät siistinä.

Vierailija
9/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava tosi asia on oman kokemukseni mukaan, että suomalainen kampaaja-koulutus on surkeaa. Olen käynyt sekä halvoissa että överikalliissa paikoissa ja jälki on yhtä huonoa. 

Viimeksi kävi niin, että työn jälki oli kyllä erinomaista, mutta ei sopinut minun hiuslaadulleni lainkaan. Itsehän en voi tietää, miten joku leikkaus käyttäytyy tietyn tyyppisessä hiuslaadussa, joten oikeasti hyvä kampaaja olisi selittänyt minulle, että ei kannata, koska...

Parhaimmillaan voi löytää jonkun, joka värjää hyvin, mutta ei sitten osaa leikata ollenkaan tai toisinpäin. Minulla on ollut käsitelty tukka 13-vuotiaasta lähtien eli olen käynyt kampaajilla yli 30 vuotta ja useassa eri kaupungissa. Yhtään oikeasti todella hyvää ei ole tullut vastaan.

Vierailija
10/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasimaista hiusta sahaamalla ohentaa/raastaa ja kerrostaa, siitä tulee ruma, epäsiisti ja kuivakkaan näköinen, hallitsematon pörrö.

Kävin kerran minulle tuntemattomalla parturilla, joka sen ominpäin teki. Kaipa se oli muotia. Parturin/kampaamon piti olla kaupungin parhaimmistoa. Siksi sitä ajattelin kokeilla. Tuli käytyä siinä parturissa kerralla kaksi kertaa; ensimmäisen ja viimeisen.

Minulla on pitkä, paksu tukka ja kiiltävä lasimainen hius.

En ole ainoa, joka on pettynyt tuollaiseen leikkaustapaan.

Nykyisin annan vain tasoittaa latvat ja jos haluan vähän muotoa, latvat "hipsitään" vain saksien käräjillä pystyasennossa, jolloin latvasta tulee päältä pikkuriikkisen lyhyempi ja se taittuu vain aavistuksen ylöspäin. Eli napsitaan vain hiusten kärjen/latvan (1-2 cm) alueella.

Pidän huolen siitä, että tukkaani ei koskaan enää raasteta/revitä ohuemmaksi eikä samalla kerrosteta pitkältä matkalta.

Vierailija
11/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä kampaaja ja myös kovat vaatimukset leikkauttaa lyhyet hiukseni.

Joskus olen käynyt asumistilanteeni vuoksi muilla ja joka kerta pettynyt kampaajan kädentaitoihin.

Uskon ap:n kokemukseen ja miten ammattitaitoisia kampaajia on vaikea löytää. 

Vierailija
12/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on kerrostettu, latvat pitäisi kääntää nimenomaan ulospäin, jotta ne pysyisivät siistinä.

Ehkä selitin huonosti. Tässä mallissa ei todellakaan voi kääntää latvoja ulospäin ilman että hiukset näyttää karmeilta. Tulos on suunnilleen tämä

http://www.mystyleday.com/hairstyles-2019/best-a-line-bob-hairstyles-20…

kun olisin halunnut tämän

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/ac1d7ad8-69c8-49d0-ab74-b36b44a29a43…

Vierailija
13/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kotiparturissa, jossa on kyllä täysin erillään olevat, todella siistit ja nykyaikaiset parturi-kampaamotilat. Olen käynyt samalla parturilla lähes 10 v. Osaa värjätä ja leikata. On paljon parempi kuin keskikaupungin parturit ja puolet halvempi, kuin kalliissa korttelissa kaupungilla sijaitsevat parturit. Kokemusta on sieltäkin.

Olen kehunut parturiani ja todella monet kaverini (nuoret ja vanhemmat) ovat alkaneet käymään siellä. Ovat erittäin tyytyväisiä.

Tämä kotiparturi ei ole sellainen, joka pilaa mummojen tukat permanenttaamalla ja värjäämällä ne pilalle ja kuiviksi käppyröiksi.

Vierailija
14/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kampaajat ei tajua, että leikkaamalla vain pikkuisen, saavat ihmiset tulemaan tiheämmin kampaajalle?

Nyt vetävät aivan liikaa, enemmän kuin pyydetään, asiakkaat itkee eikä enää palaa. Ja ne jotka palaa, palaa paljon myöhemmin, koska tarvetta leikkaukselle ei tulekaan niin pian.

Kampaajat vois leikkaa jopa vähemmän mitä pyydetään ja näin asiakas joutuu siellä tiheämmin ravaamaan = enemmän rahaa kampaajalle.

Mutta kun ei.

Vierailija
15/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kampaajat ei tajua, että leikkaamalla vain pikkuisen, saavat ihmiset tulemaan tiheämmin kampaajalle?

Nyt vetävät aivan liikaa, enemmän kuin pyydetään, asiakkaat itkee eikä enää palaa. Ja ne jotka palaa, palaa paljon myöhemmin, koska tarvetta leikkaukselle ei tulekaan niin pian.

Kampaajat vois leikkaa jopa vähemmän mitä pyydetään ja näin asiakas joutuu siellä tiheämmin ravaamaan = enemmän rahaa kampaajalle.

Mutta kun ei.

Niinpä! Hölmöä. Minulla oli ihana kampaaja joka leikkasi latvoja aina hiukan ja kysyi sitten että onko tämä hyvä vai vieläkö lisää? Aina tuli hyvä lopputulos, harmi kun lopetti ja vaihtoi alaa :(

Vierailija
16/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luonnonkiharat hiukset. Kävin kampaajalla leikkauttamassa niitä, hiusten piti jäädä olkapää-mittaisiksi (olivat alun perin lapaluiden alle).

Kampaaja kampasi hiukseni pehkoksi ja sen jälkeen aloitti takaa. Näytti mulle sitten peilillä, että onko hyvä ja totesin vähän järkyttyneenä, että älä ainakaan lyhyemmäksi leikkaa. Lopputulos oli polkkatukka ja voitte kuvitella, että lyheni vielä entisestään, kun kotona pesun jälkeen veti taas kiharalle. Koska mun luonnonkihara ei ala ihan tyvestä, niin mulla on nyt sellanen "kasarityylinen kolmiomallinen polkkapermis suoralla juurikasvulla" -look...onneksi saan tän nippa nappa kiinni. Ja tolle tyypille en enää mene ikinä. Oikeasti tuli mieleen, että teki sen tahallaan. Riemuitsi kiharapilvestä kampaamon lattialla, pyysi takahuoneesta kollegansakin katsomaan...

Vierailija
17/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on nyt sellainen kasarityylinen tätikampaus kun pitkät hiukset on rikottu melkein pitkän polkkatukan mittaiseksi ja sojottavat nyt joka suuntaan vaikka koitin suoristaa. Vanhenin monta vuotta tämän kampauksen takia. Vielä toivottavasti nauran tälle mutta nyt hävettää mennä kauppaankin..T: AP 

Vierailija
18/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh

Vierailija
19/19 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla luonnonkiharat hiukset. Kävin kampaajalla leikkauttamassa niitä, hiusten piti jäädä olkapää-mittaisiksi (olivat alun perin lapaluiden alle).

Kampaaja kampasi hiukseni pehkoksi ja sen jälkeen aloitti takaa. Näytti mulle sitten peilillä, että onko hyvä ja totesin vähän järkyttyneenä, että älä ainakaan lyhyemmäksi leikkaa. Lopputulos oli polkkatukka ja voitte kuvitella, että lyheni vielä entisestään, kun kotona pesun jälkeen veti taas kiharalle. Koska mun luonnonkihara ei ala ihan tyvestä, niin mulla on nyt sellanen "kasarityylinen kolmiomallinen polkkapermis suoralla juurikasvulla" -look...onneksi saan tän nippa nappa kiinni. Ja tolle tyypille en enää mene ikinä. Oikeasti tuli mieleen, että teki sen tahallaan. Riemuitsi kiharapilvestä kampaamon lattialla, pyysi takahuoneesta kollegansakin katsomaan...

Minulle kävi täsmälleen samalla tavalla. Tuo lyhyt kolmiotyyli ei sovi edes hoikka- ja pitkäkaulaisille, ja minun kaltaisillani lyhy- ja paksukaulaisilla se on mahdollisesti pahin valinta ikinä. Minun siluettini oli pitkään aivan kuin Napoleonilla hattu päässä, paitsi että minulla ei ollut hattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän