Ajan vakionopeussäädin päällä tasaista nopeutta. On kamala kurakeli. Minut ohittaa auto, joka sen jälkeen tulee ihan eteeni roiskuttamaan kuraa
ja vauhtinsa on sen jälkeen HITAAMPI kuin minun vakionopeussäätimen ylläpitämä nopeus ja joudun jarruttamaan!
Siis mitä vi**ua liikkuaa tällaisen kuskin päässä! Selittäkää??!?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista vakionopeuden säädintä ei ole joka pitäisi nopeuden koko ajan tasaisena.
Hyvin näkee tosiaan ketkä sitä vakkaria käyttää. Alamäessä mennään ylinopeutta, ylämäissä nopeus taas laskee ja hetki menee taas että nopeus tasaantuu suoralla, eikä kukaan jaksa tälläisen sahaajan takana ajaa. Käyttäkää sitä kaasua ja jarrua, että nopeus pysyy tasaisena.
Ostakaa auto jossa on tarpeeksi vääntöä ja yllätys, vakkari toimii hyvin ellei sitten ole joku kiinanihmeen halpa ja hyvä.
Nyrkkisääntö on, että kun ohitat edellä ajavasi, palaat takaisin samalle kaistalle vasta siinä vaiheessa, kun ohitetun auton molemmat etuvalot näkyy taustapeilissäsi. Tämä ainakin motarilla ajettaessa.
Silloin ohitus on turvallinen kaikille, eikä rapa lennä ohitettavan päälle.
Rekkakuskien mukaan vaarallisinta on, kun ohittava auto kurvaa heti ohituksen jälkeen siihen rekan eteen. Ei mitään järkeä sellaisessa touhussa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa olen niin paljon myös ihmetellyt. Vakkarilla ajan aina ja varsinkin pidemmillä matkoilla joidenkin kanssa käydään tätä "leikkiä" monta kertaa: minut ohittaa joku, vetää takaisin oikealle kaistalle just nokan eteen ja hiljentää (?) . Koska minulla on vakkari päällä, ohitan hänet. Hetken päästä se idiootti kaahaa ohi ja TAAS VETÄÄ autonsa ja siihen eteeni JA HILJENTÄÄ. Mitä helvettiä tuollaisen päässä liikkuu? Jos on tarve ajaa kovempaa, mene menojasi sitten, älä ohita ja sitten himmaile sen ohitetun auton edessä.
Kun kuskin huomio häiriintyy puhelimen ,radio, maiseman, vieruskaverin tai jonkin muun syyn takia heillä nopeus voi tippua. Sitten tajuavat jossain kohtaa nopeutensa ja taas mennään.
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa olen niin paljon myös ihmetellyt. Vakkarilla ajan aina ja varsinkin pidemmillä matkoilla joidenkin kanssa käydään tätä "leikkiä" monta kertaa: minut ohittaa joku, vetää takaisin oikealle kaistalle just nokan eteen ja hiljentää (?) . Koska minulla on vakkari päällä, ohitan hänet. Hetken päästä se idiootti kaahaa ohi ja TAAS VETÄÄ autonsa ja siihen eteeni JA HILJENTÄÄ. Mitä helvettiä tuollaisen päässä liikkuu? Jos on tarve ajaa kovempaa, mene menojasi sitten, älä ohita ja sitten himmaile sen ohitetun auton edessä.
Kun kuskin huomio häiriintyy puhelimen ,radio, maiseman, vieruskaverin tai jonkin muun syyn takia heillä nopeus voi tippua. Sitten tajuavat jossain kohtaa nopeutensa ja taas mennään.
mies51v
Ja se tapahtuu monta kertaa?
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsinyt lukea turhia kommentteja ketjussa, mutta jos oli hopeinen E-sarjan mersu, niin saatan olla syyllinen. Tykkään aina olla jonon kärjessä tai muutenkin etummaisena. Enkä välitä, jos se pölyä syömään jääneitä kyrsii.
No joo, tuo selittääkin kaiken. Noissa E-sarjan Mersuissa on tosiaan sellainen vika, että niillä ei pääse lujaa kuin ihan pienen hetken. Sitten ne hyytyvät, eikä tosiaan auta vaikka kuinka painaisi kaasua, vauhtia koneeseen ei vaan saa ja on pakko jäädä siihen tien tukkeeksi.
No kas kun mun E-luokan Mersu kulkee ihan mukavasti, eikä vaan hetken vaan niin monta tuntia kun vaan viitsin ajaa. Ja vakionopeudensäädinkin toimii.
Mutta et siis vaan viitsi ajaa ohitustilanteen päätyttyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Tuollaiset kaikesta häiriintyjät voisi alkaa kulkemaan julkisilla, kun ei pysty keskittymään ajamiseen. Tähän päälle vielä se, että vähän väliä seilataan vastaantulevien kaistalla tai pientareella, kun on niin häiriinnytty...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
?
Se tuntuu uskomattomalta mutta näin todellakin on. Huippu on kun yksi sama auto meni ohitseni ja taas valui taakseni Helsinki-Tampere moottorietiellä 14 kertaa. Minä siis menin vakkarilla koko matkan tasaista 120 km/h vauhtia. Aloin huvikseni laskea kertoja kun olin ohittanut tuon auton 4 kertaa. En tiedä mitä autossa puuhasi mutta vauhti souti ainakin 20km/h haarukassa.
Moottoritiellähän tuo ei ole mitenkään erityisen vaarallista, huvittavaa vain. Mutta osoittaa että joillekin se tasaisen vauhdin pito on todellakin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
?
Se tuntuu uskomattomalta mutta näin todellakin on. Huippu on kun yksi sama auto meni ohitseni ja taas valui taakseni Helsinki-Tampere moottorietiellä 14 kertaa. Minä siis menin vakkarilla koko matkan tasaista 120 km/h vauhtia. Aloin huvikseni laskea kertoja kun olin ohittanut tuon auton 4 kertaa. En tiedä mitä autossa puuhasi mutta vauhti souti ainakin 20km/h haarukassa.
Moottoritiellähän tuo ei ole mitenkään erityisen vaarallista, huvittavaa vain. Mutta osoittaa että joillekin se tasaisen vauhdin pito on todellakin vaikeaa.
Aika moni tuolla liikenteessä varmasti ajaa myös kännissä tai huumeissa ja meno on juuri tuollaista todella epävakaata sahaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
?
Tietysti. Puhut puhelun, minkä jälkeen radiosta tulee huono biisi, vaihdat kanavaa. Ei löydy hyvää kanavaa, kaivat luurista spotifyn auki. Kyllästyt musiikkiin, soitat kaverillesi jne. Ei kai kukaan keskity ajamiseen tänä päivänä?
mies 51v
Tuollaisista tienpäällä seikkailijoista kannattaa soittaa poliisille. Taikasana ilmoituksessa on 'juovuksissa'. Epäilette sen siis olevan juovuksissa, niin johan poliisi kiinnostuu asiasta.
Ja yleensäkin, kun ohitan JÄTÄ edes jonkilainen väli siihen ohitettavaan kun palaat kaistallesi. MIKÄÄN ei oikeasti vituta enempää, kun jonkun on ihan pakko palata siihen eteen metrin päähän ja lennättää kaikki paska toisen tuulilasiin.