Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajan vakionopeussäädin päällä tasaista nopeutta. On kamala kurakeli. Minut ohittaa auto, joka sen jälkeen tulee ihan eteeni roiskuttamaan kuraa

Vierailija
29.01.2020 |

ja vauhtinsa on sen jälkeen HITAAMPI kuin minun vakionopeussäätimen ylläpitämä nopeus ja joudun jarruttamaan!

Siis mitä vi**ua liikkuaa tällaisen kuskin päässä! Selittäkää??!?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on omasta mielestään hienompi auto kuin sinulla, joten hänen paikkansa on edelläsi.

Vierailija
2/51 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti kaikkien pitäisi olla arvon prinsessan takana ottamassa sitä kuraa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä häntä vitutti oma sallittu nopeutesi ja päätti asettua tukoksi laillasi? Kai pääset ohi?

Vierailija
4/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäiset pitkät päälle ja ajelet sopivalla etäisyydellä, että edellä köröttelevä varmasti näkee.

Vierailija
5/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei vaan kestä henkistä painetta joka syntyy jonkun toisen takana ajamisesta. Itse ajan päivittäin sellaisella tiellä, jossa on kuudenkympin rajoitus, ja josta on kaksi perättäistä oikealle kääntyvää liittymää isommalle tielle. Lähestulkoon joka päivä joku ajaa huomattavalla ylinopeudella kiilatakseen hyvin läheltä suurinta sallittua nopeutta ajavan autoletkan kärkeen, ja juuri ohituksen tehtyään he sitten kääntyvät jommalle kummalle noista liittymistä. Miksi?

Vierailija
6/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä liikkuu molempien kuskien päässä, sen joka ohittaa ja jää eteen sekä sen, joka sohjokelissä käyttää vakkaria. Molemmat vaarantavat liikenteen.

Vierailija
7/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohittaja taisi olla audistinen?

Varmaankin halusi ”kouluttaa”, kuten tuossa joku aiemmin kirjoitti, häntä ärsytti ajaa takanasi kurassa ja siitä suivaantuneena katsoi aiheelliseksi ”kostaa”.

Ja ei, kuskin päässä ei liiku mitään v*ttua, ihan vaan kusta sellaisen kuskin päässä liikkuu.

Vierailija
8/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä ohittamisen jälkeen ihan eteen kaistalle palaaminen on täyttä kusipäisyyttä, mutta varsinkin huonolla kelillä hengenvaarallista. Kun kerran ohi on mentävä, mikä sinänsä on ihan sallittua, miksi ei ohiteta riittävän pitkään ja palata omalle kaistalle turvallisen ja mukavan matkan päähän ohitetusta. Mikä siinä toisella kaistalla ajamisessa niin kovasti pelottaa kun sinne kuitenkin päätettiin jo mennä?

Vierailija
9/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohita tai pidä riittävä turvaväli. Asiahan on oikeasti sinun ongelmasi, eikä sen edellä ajavan.

Vierailija
10/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selkeästi niin dille että kuran roiskuttaminen silmillesi on sekä oikein että kohtuullista.

Vierailija
11/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla kukaan osaa ajaa. Varsinkaan jos tulee lunta, on liukasta tai sohjoa. Silloin moottoritiellä ajetaan kuuttakymppiä. Vaarallista ja typerää. Erittäin harvoin on niin huono keli, että 100km/h moottoritiellä olisi oikeasti ajettava 60km/h. Tänä talvena täällä Pirkanmaalla esimerkiksi ei ole tällaista päivää ollut.

Aloittajan kysymykseen en kyllä osaa vastata. Ihan munapäätouhua tuollainen on, jos oikeasti näin on käynyt että olet ajanut jo hyvän tovin vakkarilla, ja joku kaahaa edellesi roiskimaan kurat päälle ja jatkaa sinua hitaammin ajamista. En keksi mitään selitystä tuolle. Mutta näitä tuolla liikenteessä riittää.

Vierailija
12/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei vaan kestä henkistä painetta joka syntyy jonkun toisen takana ajamisesta. Itse ajan päivittäin sellaisella tiellä, jossa on kuudenkympin rajoitus, ja josta on kaksi perättäistä oikealle kääntyvää liittymää isommalle tielle. Lähestulkoon joka päivä joku ajaa huomattavalla ylinopeudella kiilatakseen hyvin läheltä suurinta sallittua nopeutta ajavan autoletkan kärkeen, ja juuri ohituksen tehtyään he sitten kääntyvät jommalle kummalle noista liittymistä. Miksi?

Todennäköisesti hän on ajanut jo pidemmän pätkän vasenta kaistaa, ja liittyy oikealle puolelle vasta kun on pakko. Näin itse teen usein. Eli ajan paremmin vetävää kaistaa, ja siirryn oikealle puolelle just ennen kuin mun pitää siirtyä pois motarilta.

Vierailija
13/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä liikkuu molempien kuskien päässä, sen joka ohittaa ja jää eteen sekä sen, joka sohjokelissä käyttää vakkaria. Molemmat vaarantavat liikenteen.

Nyt kerrot vielä miksein sohjokelissä saisi käyttää vakkaria?

Vierailija
14/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes kurakeli. Itsekin ajan paljon cruisella, ja jatkuvasti menee ohi sellaisia idiootteja, jotka sitten tulevat eteeni ja alkavat hidastella. Joskus saan ohittaa saman auton kymmenen kertaa, kun niiden vauhti vaihtelee jostain mysteerisestä syystä +/- 20% helposti.

Parhaita ovat ne, joita kun lähtee sitten (taas) ohittamaan, niin siinä vaiheessa yllättäen löytävät sen kaasupolkimen. V*ttumainen ja lapsellinen, tosi hieno oireyhtymä.

Vierailija
15/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kerrot vielä miksein sohjokelissä saisi käyttää vakkaria?

Samaa ihmettelin :D Itse käytän aina vakkaria, mulla on adaptiivinen vakkari. Se on mielestäni turvallisempi  vaihtoehto kun ajella ilman vakkaria, erityisesti sohjokelillä. 

Vierailija
16/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hän on ajanut jo pidemmän pätkän vasenta kaistaa, ja liittyy oikealle puolelle vasta kun on pakko. Näin itse teen usein. Eli ajan paremmin vetävää kaistaa, ja siirryn oikealle puolelle just ennen kuin mun pitää siirtyä pois motarilta.

Siis sinun mielestäsi on ok ajaa huomattavaa ylinopeutta, ja kiilata jonon eteen niin, että suurinta sallittua ajavat joutuvat vuoksesi jarruttamaan. Oletko itsekäs vai muuten vaan dille?

Vierailija
17/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista vakionopeuden säädintä ei ole joka pitäisi nopeuden koko ajan tasaisena.

Vierailija
18/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei kyse ollut motarilla vasemmalla kaistalla ajavista, vaan kuudenkympin alueella huomattavaa ylinopeutta ajavista, jotka kiilaavat jonon eteen päästäkseen motariliittymälle. Vaarallista, sanoisin. Eikä siellä motarillakaan pidä kiilailla autojen eteen, vaan siirtyä sen verran ajoissa oikealle kaistalle, että pääsee poistumaan moottoritieltä vaaratilanteita aiheuttamatta.

Vierailija
19/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin minä siinä edessä ajan sohjossa kun jonkun takana :D

ps. sitä omaa vauhtiaan voi hidastaa ja ottaa sen riittävän turvavälin.

Vierailija
20/51 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pahempia on ne ohitettavat, jotka kiihdyttää ohitustilanteessa... V*ttu sentään, kun siinä palaa käpy ja se on todella vaarallistakin. Myös tuo ohittamisen jälkeen eteen junnaamaan jääminen on jotain ihmisen idioottimaisuutta, jolla ei ole mitään tekoa liikenteen sujuvuuden kannalta. Monilla myös kaasupoljin löytyy ohituskaistalla jopa +20 km/h, kun sitä ennen on ajeltu alinopeutta miten sattuu ja kun ohituskaista loppuu, niin sinne jäädään taas tukkeeksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme