Ajan vakionopeussäädin päällä tasaista nopeutta. On kamala kurakeli. Minut ohittaa auto, joka sen jälkeen tulee ihan eteeni roiskuttamaan kuraa
ja vauhtinsa on sen jälkeen HITAAMPI kuin minun vakionopeussäätimen ylläpitämä nopeus ja joudun jarruttamaan!
Siis mitä vi**ua liikkuaa tällaisen kuskin päässä! Selittäkää??!?
Kommentit (51)
Kyllä ehdottomasti kaikkien pitäisi olla arvon prinsessan takana ottamassa sitä kuraa vastaan.
Ehkä häntä vitutti oma sallittu nopeutesi ja päätti asettua tukoksi laillasi? Kai pääset ohi?
Vetäiset pitkät päälle ja ajelet sopivalla etäisyydellä, että edellä köröttelevä varmasti näkee.
Jotkut ei vaan kestä henkistä painetta joka syntyy jonkun toisen takana ajamisesta. Itse ajan päivittäin sellaisella tiellä, jossa on kuudenkympin rajoitus, ja josta on kaksi perättäistä oikealle kääntyvää liittymää isommalle tielle. Lähestulkoon joka päivä joku ajaa huomattavalla ylinopeudella kiilatakseen hyvin läheltä suurinta sallittua nopeutta ajavan autoletkan kärkeen, ja juuri ohituksen tehtyään he sitten kääntyvät jommalle kummalle noista liittymistä. Miksi?
En tiedä mitä liikkuu molempien kuskien päässä, sen joka ohittaa ja jää eteen sekä sen, joka sohjokelissä käyttää vakkaria. Molemmat vaarantavat liikenteen.
Ohittaja taisi olla audistinen?
Varmaankin halusi ”kouluttaa”, kuten tuossa joku aiemmin kirjoitti, häntä ärsytti ajaa takanasi kurassa ja siitä suivaantuneena katsoi aiheelliseksi ”kostaa”.
Ja ei, kuskin päässä ei liiku mitään v*ttua, ihan vaan kusta sellaisen kuskin päässä liikkuu.
Ylipäänsä ohittamisen jälkeen ihan eteen kaistalle palaaminen on täyttä kusipäisyyttä, mutta varsinkin huonolla kelillä hengenvaarallista. Kun kerran ohi on mentävä, mikä sinänsä on ihan sallittua, miksi ei ohiteta riittävän pitkään ja palata omalle kaistalle turvallisen ja mukavan matkan päähän ohitetusta. Mikä siinä toisella kaistalla ajamisessa niin kovasti pelottaa kun sinne kuitenkin päätettiin jo mennä?
Ohita tai pidä riittävä turvaväli. Asiahan on oikeasti sinun ongelmasi, eikä sen edellä ajavan.
Olet selkeästi niin dille että kuran roiskuttaminen silmillesi on sekä oikein että kohtuullista.
Eihän tuolla kukaan osaa ajaa. Varsinkaan jos tulee lunta, on liukasta tai sohjoa. Silloin moottoritiellä ajetaan kuuttakymppiä. Vaarallista ja typerää. Erittäin harvoin on niin huono keli, että 100km/h moottoritiellä olisi oikeasti ajettava 60km/h. Tänä talvena täällä Pirkanmaalla esimerkiksi ei ole tällaista päivää ollut.
Aloittajan kysymykseen en kyllä osaa vastata. Ihan munapäätouhua tuollainen on, jos oikeasti näin on käynyt että olet ajanut jo hyvän tovin vakkarilla, ja joku kaahaa edellesi roiskimaan kurat päälle ja jatkaa sinua hitaammin ajamista. En keksi mitään selitystä tuolle. Mutta näitä tuolla liikenteessä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei vaan kestä henkistä painetta joka syntyy jonkun toisen takana ajamisesta. Itse ajan päivittäin sellaisella tiellä, jossa on kuudenkympin rajoitus, ja josta on kaksi perättäistä oikealle kääntyvää liittymää isommalle tielle. Lähestulkoon joka päivä joku ajaa huomattavalla ylinopeudella kiilatakseen hyvin läheltä suurinta sallittua nopeutta ajavan autoletkan kärkeen, ja juuri ohituksen tehtyään he sitten kääntyvät jommalle kummalle noista liittymistä. Miksi?
Todennäköisesti hän on ajanut jo pidemmän pätkän vasenta kaistaa, ja liittyy oikealle puolelle vasta kun on pakko. Näin itse teen usein. Eli ajan paremmin vetävää kaistaa, ja siirryn oikealle puolelle just ennen kuin mun pitää siirtyä pois motarilta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä liikkuu molempien kuskien päässä, sen joka ohittaa ja jää eteen sekä sen, joka sohjokelissä käyttää vakkaria. Molemmat vaarantavat liikenteen.
Nyt kerrot vielä miksein sohjokelissä saisi käyttää vakkaria?
Ei tarvitse olla edes kurakeli. Itsekin ajan paljon cruisella, ja jatkuvasti menee ohi sellaisia idiootteja, jotka sitten tulevat eteeni ja alkavat hidastella. Joskus saan ohittaa saman auton kymmenen kertaa, kun niiden vauhti vaihtelee jostain mysteerisestä syystä +/- 20% helposti.
Parhaita ovat ne, joita kun lähtee sitten (taas) ohittamaan, niin siinä vaiheessa yllättäen löytävät sen kaasupolkimen. V*ttumainen ja lapsellinen, tosi hieno oireyhtymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä liikkuu molempien kuskien päässä, sen joka ohittaa ja jää eteen sekä sen, joka sohjokelissä käyttää vakkaria. Molemmat vaarantavat liikenteen.
Nyt kerrot vielä miksein sohjokelissä saisi käyttää vakkaria?
Samaa ihmettelin :D Itse käytän aina vakkaria, mulla on adaptiivinen vakkari. Se on mielestäni turvallisempi vaihtoehto kun ajella ilman vakkaria, erityisesti sohjokelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei vaan kestä henkistä painetta joka syntyy jonkun toisen takana ajamisesta. Itse ajan päivittäin sellaisella tiellä, jossa on kuudenkympin rajoitus, ja josta on kaksi perättäistä oikealle kääntyvää liittymää isommalle tielle. Lähestulkoon joka päivä joku ajaa huomattavalla ylinopeudella kiilatakseen hyvin läheltä suurinta sallittua nopeutta ajavan autoletkan kärkeen, ja juuri ohituksen tehtyään he sitten kääntyvät jommalle kummalle noista liittymistä. Miksi?
Todennäköisesti hän on ajanut jo pidemmän pätkän vasenta kaistaa, ja liittyy oikealle puolelle vasta kun on pakko. Näin itse teen usein. Eli ajan paremmin vetävää kaistaa, ja siirryn oikealle puolelle just ennen kuin mun pitää siirtyä pois motarilta.
Siis sinun mielestäsi on ok ajaa huomattavaa ylinopeutta, ja kiilata jonon eteen niin, että suurinta sallittua ajavat joutuvat vuoksesi jarruttamaan. Oletko itsekäs vai muuten vaan dille?
Sellaista vakionopeuden säädintä ei ole joka pitäisi nopeuden koko ajan tasaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei vaan kestä henkistä painetta joka syntyy jonkun toisen takana ajamisesta. Itse ajan päivittäin sellaisella tiellä, jossa on kuudenkympin rajoitus, ja josta on kaksi perättäistä oikealle kääntyvää liittymää isommalle tielle. Lähestulkoon joka päivä joku ajaa huomattavalla ylinopeudella kiilatakseen hyvin läheltä suurinta sallittua nopeutta ajavan autoletkan kärkeen, ja juuri ohituksen tehtyään he sitten kääntyvät jommalle kummalle noista liittymistä. Miksi?
Todennäköisesti hän on ajanut jo pidemmän pätkän vasenta kaistaa, ja liittyy oikealle puolelle vasta kun on pakko. Näin itse teen usein. Eli ajan paremmin vetävää kaistaa, ja siirryn oikealle puolelle just ennen kuin mun pitää siirtyä pois motarilta.
Nyt ei kyse ollut motarilla vasemmalla kaistalla ajavista, vaan kuudenkympin alueella huomattavaa ylinopeutta ajavista, jotka kiilaavat jonon eteen päästäkseen motariliittymälle. Vaarallista, sanoisin. Eikä siellä motarillakaan pidä kiilailla autojen eteen, vaan siirtyä sen verran ajoissa oikealle kaistalle, että pääsee poistumaan moottoritieltä vaaratilanteita aiheuttamatta.
Mielummin minä siinä edessä ajan sohjossa kun jonkun takana :D
ps. sitä omaa vauhtiaan voi hidastaa ja ottaa sen riittävän turvavälin.
Vielä pahempia on ne ohitettavat, jotka kiihdyttää ohitustilanteessa... V*ttu sentään, kun siinä palaa käpy ja se on todella vaarallistakin. Myös tuo ohittamisen jälkeen eteen junnaamaan jääminen on jotain ihmisen idioottimaisuutta, jolla ei ole mitään tekoa liikenteen sujuvuuden kannalta. Monilla myös kaasupoljin löytyy ohituskaistalla jopa +20 km/h, kun sitä ennen on ajeltu alinopeutta miten sattuu ja kun ohituskaista loppuu, niin sinne jäädään taas tukkeeksi...
Hänellä on omasta mielestään hienompi auto kuin sinulla, joten hänen paikkansa on edelläsi.