Naaapurin irtokoirat ja ilmoitus poliisille
Onko kukaan joutunut tekemään poliisille ilmoitusta toistuvasti tiellä ja naapuritonteilla vapaana juoksentelevista koirista. Johtiko johonkin toimenpiteisiin?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jos ne hyökkäilee, niin ne saa ja kannattaakin lopettaa ihan omatoimisesti, kunhan tekee sen sellaisella tavalla, että ei aiheuta tarpeetonta kärsimystä. Ilmoitus poliisille sitten.
Saanen lausua epäilevän mielipiteeni? Tuskin on tavallisella kansalaisella oikeutta tappaa kenenkään koiraa? Ja perusteena olisi vain sinun sanasi, että se hyökkäili kimppuuni? Tuon jälkeen löydät kyllä itsesi leivättömän pöydän edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne hyökkäilee, niin ne saa ja kannattaakin lopettaa ihan omatoimisesti, kunhan tekee sen sellaisella tavalla, että ei aiheuta tarpeetonta kärsimystä. Ilmoitus poliisille sitten.
Saanen lausua epäilevän mielipiteeni? Tuskin on tavallisella kansalaisella oikeutta tappaa kenenkään koiraa? Ja perusteena olisi vain sinun sanasi, että se hyökkäili kimppuuni? Tuon jälkeen löydät kyllä itsesi leivättömän pöydän edestä.
Luultavasti se menee pakkotilan piikkiin, eikä tule mitään sanomista. Ja vaikka tulee, niin siellä leivättömän pöydän ääressä koira on vain esine, joten korkeintaan joudut korvaamaan koiran rahallisen arvon.
Viekää irtokoirat ja kissat eläinlöytötaloon
Muutin tänne itäiseen Helsinkiin viime kesänä ja vaikka olen muuten viihtynyt, en voi käsittää mitä varten täällä on niin löysä koirakuri. Koiria juoksutetaan lenkkipolulla vapaana ja osa on selvästi aggressiivisia. Itsellä on pieni koira, jonka turvallisuuden puolesta saa pelätä. Olen jutellut parin muun koiranomistajan kanssa ja he ovat kertoneet että hyökkäyksiä on tapahtunut. Kantakaupungin kupeessa asuessamme tällaisia ongelmia ei ollut, isotkin koirat oli kytketty ja koulutettu hyvin.
Naapurin koira on aina irti ja kiertelee naapurustossa, ei mene tielle, on rauhallinen ja kiltti, seuraa pyörätiellä kulkevia koululaisia.
Ei meitä ainakaan häiritse.
Eläinkaupoissa myydään ihan laillista turvasumutetta, jolla irtokoiran voi häätää kauemmas, ei tarvitse turvautua hiuskiinteeseen. Sumutteesta ei koiralle jää mitään pysyvää haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläinkaupoissa myydään ihan laillista turvasumutetta, jolla irtokoiran voi häätää kauemmas, ei tarvitse turvautua hiuskiinteeseen. Sumutteesta ei koiralle jää mitään pysyvää haittaa.
Onko kellään kokemuksia tästä? Olen harkinnut ostamista juurikin irti juoksevien koirien takia (itsellä pieni koira). Onko suihku voimakas ja tarkka, kantaako pitkälle?
Vierailija kirjoitti:
Naapurin koira on aina irti ja kiertelee naapurustossa, ei mene tielle, on rauhallinen ja kiltti, seuraa pyörätiellä kulkevia koululaisia.
Ei meitä ainakaan häiritse.
Niin koira voi olla ihmisille kiltti, mutta hihan päässä kulkevalle toiselle koiralle ei. Tässä meidän lähitienoilla pyörii välillä koira vapaana ja tulee rähisemään ja häiritsemään, kun lähden oman koirani kanssa lenkille. Tämä irrallaan oleva koira ja minun koira ovat molemmat isohkoja ja välillä saa jännittää liukkaalla ja pimeällä mistä se taas meinaa tulla ja miten oma koirani reagoi... Vielä ei onneksi ole sattunut mitään rähinää suurempaa ja oma koirani tottelee minua, mutta kerta se on ensimmäinen, kun menetän tasapainoni ja lennän perseelleni ja joudun miettimään, että mites saan yksin nuo koirat irrotettua toisistaan...