Mitä jäät vaille, jos lopetat leivän syönnin?
Kommentit (47)
Lämmintä ruisleipää... päälle voita... ja siihen juustoa... mmmmm...
Jää vaille montaa asiaa.
Leipää turhaan syytetään lihottavaksi. Ranskassa nautitaan epäterveellistä patonkia ja pysytään hoikkina!
Kertokaa minulle, miksi minun pitäisi lopettaa leivän syönti kun olen normaalipainoinen, hyväkuntoinen ja tunnen vointi i hyväksi.
Enimmäkseen syön ruisleipää tai näkkäriä, joskus sämpylöitä, en koskaan vaaleita hiivaleipiä.
Voi teitä. Leipiä on niin erilaisia. Terveellisiä, epäterveellisiä, maukkaita, mauttomia. Yksi tykkää yhdestä. Toinen toisesta. Antakaa ihmisten syödä leipänsä ja välipalansa rauhassa.
Itse en syö leipää, mutta ehkä olisi joskus hyvä korvata pasta Reissarilla.
Lopetin kaksi vuotta sitten kaikkien viljojen käytön ja samalla meni leipä. Menetin sinä yhden suurimmista herkuistani, sillä rakastin Vaasan ruispaloja ja Reissumiestä yli kaiken. Samalla kuitenkin menetin jatkuvan väsymyksen, ummetuksen, 10 kiloa elopainoa, syömisen jälkeisen pahan olon ja kaikki syömiseen liittyvät pakkoajatukset. Oloni on parempi kuin koskaan.
Voitte miinustaa minkä jaksatte, mutta minä elän jatkossakin näin. Muut voitte elää myös miten tykkäätte.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle, miksi minun pitäisi lopettaa leivän syönti kun olen normaalipainoinen, hyväkuntoinen ja tunnen vointi i hyväksi.
Enimmäkseen syön ruisleipää tai näkkäriä, joskus sämpylöitä, en koskaan vaaleita hiivaleipiä.
Onko joku käskenyt sun lopettaa leivän syönnin? Miksi et kysy häneltä itseltään, vaan täältä?
Lämpimät voileivät. Helppo iltapala, jos on isompi nälkä. Harvemmin tulee kyllä tehtyä.
Ap on/off vihaaja ja vaarallinen mielistelijä ketä vihaa leipää ja kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Leipää turhaan syytetään lihottavaksi. Ranskassa nautitaan epäterveellistä patonkia ja pysytään hoikkina!
Suomalaiset ovat terveempiä ja laihempia kuin ranskalaiset!
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kaksi vuotta sitten kaikkien viljojen käytön ja samalla meni leipä. Menetin sinä yhden suurimmista herkuistani, sillä rakastin Vaasan ruispaloja ja Reissumiestä yli kaiken. Samalla kuitenkin menetin jatkuvan väsymyksen, ummetuksen, 10 kiloa elopainoa, syömisen jälkeisen pahan olon ja kaikki syömiseen liittyvät pakkoajatukset. Oloni on parempi kuin koskaan.
Voitte miinustaa minkä jaksatte, mutta minä elän jatkossakin näin. Muut voitte elää myös miten tykkäätte.
En kyllä usko että leipä on ollut se joka elämäsi on noin sekaisin saanut. Kyllä siinä on ollut muutakin. Toki voit usko niin jos haluat. Yksittäinen ruoka aines ei sekoita elumistöä noin pahasti jos muut perusasiat on kunnossa ja ilmeisesti sinulla ei ole ollut. Paitsi, jos on keliakia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ruispalat ja reissumiehet mitään leipää edes ole. Ei miinusteta=)
Rentouttavat leipomiset ainakin. Leivon leipäni itse, ei ole mitään suolasia höttöleipiä. Leipä on turhaan demonisoitu, kun kaikki riippuu täysin siitä, mitä leivässä on. Siihen voi leipoa kuitua, hyviä rasvoja pähkinöinä ja siemeninä, juureksia, proteiinia jne. Se on kätevä ja edullinen eväs ottaa mukaan. Ja niin hyvää!
Syön vähemmän salaattia, kurkkua, paprikaa, tomaattia jne jos lopetan leivänsyönnin. Ruisleipä on ykkönen. Syön toki vaaleatakin leipää.
Jään vaille leivän kuituja, hivenaineita, hiilihydraatteja, rasvoja sekä proteiinia. Leivässä kun on kaikkea näitä.
Leipää on miljoonaa erilaista ja on niin paljon eroa sillä, syökö valkoista pullaleipää vai hapatettua täysjyväviljoista tehtyä leipää jota on ryyditetty siemenillä. Ajatelkaa nyt hetki itse älkääkä toistako jonkun toisen sanomaa.
Kuituja ja hitaita hiilareita, joita suolisto ja aivot tarvitsevat. Aapee ei vanhaksi elä ja senkin ajan vain märisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ruispalat ja reissumiehet mitään leipää edes ole. Ei miinusteta=)
Leipänä ne myydään, joten ei liene mielipidekysymys :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko että leipä on ollut se joka elämäsi on noin sekaisin saanut. Kyllä siinä on ollut muutakin. Toki voit usko niin jos haluat. Yksittäinen ruoka aines ei sekoita elumistöä noin pahasti jos muut perusasiat on kunnossa ja ilmeisesti sinulla ei ole ollut. Paitsi, jos on keliakia.
Sinä voit olla uskomatta, mutta näin kävi. Elimistöt on erilaisia.
Just huomasin etten oo kuukauteen syönyt leipää.
Kai oon jäänyt vaille jauhoja ja margariinia.
Ainakin kuidut. En lopeta leivän syöntiä, ikinä. Miksi lopettaisin, minkään muunkaa syömistä. Hyvä ruoka on yksi elämän pieniä iloja. Syön kaikkea kohtuudella.