Mitä ruokaa syöt silloin, kun on rahat tiukilla?
Kommentit (32)
Rahat ei ole koskaan tiukilla. kulutan reilusti vähemmän kuin saan palkkaa ja muitakin tuloja tulee viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Broileripyörykät, majoneeesi sekä siihen sekoittaa hieman currryä.
Toineen on paistan lettuja ja täytttteeksi esim jauhelihaaa, paprikaa ja sipulia sekä joku kastike.
Halvempaa shampanjaa ja kakkosluokkaista Beluga-kaviaaria.
munakasta, ruisleipää, puuroa, pastaa, porkkanoita raastettuna tai vaikka haudutettuna, perunoita esim keittoon plus muita halpoja kasviksia siihen mukaan
Kun on ruokabudjetti mennyt, otan pakkasesta pakasterasian tomaattikastiketta. Kesällä olin töissä torilla ja osa palkastani koostui myymättömistä vihanneksista, marjoista ja hedelmistä. Tein joka päivä tomaattikastiketta.
Pilkoin vihannekset, lisäsin tomaattimurskaa ja surautin lähes sileäksi.
Otan rasiallisen tätä, sekaan tomaattimurskaa ja jauhoja ja suurustan. Lopuksi lihaliemikuution.
Teen vähintään joka 2 pv leivän leipäkoneella ja jogurttia jogurttikoneella.
2 leipää, iso kulho kasviskeittoa, seassa jogurttia, nälkä lähtee.
Maksupuolesta, kun vihannekset on saatu työnteolla, menee jauhoihin viikossa pari euroa, kuivahiivaa ja 0,70 e maitoon rahaa, eipä tämä liian kallista ole.
Keitto riittää vielä seuraavaksi päiväksi lounaalle.
Joo, olen kokoa 36 ja tili aina lähes tyhjä,
Vierailija kirjoitti:
Surin osa ruuista ei todellakaan ollut ketjussa mitään vähäosaisimmille eli rahallisesti köyhemmälle väelle paitsi PERUNA :)
Pussillinen kuivattuja herneitä maksaa n 80 senttiä. Siitä keitettyä keittoa syö yksi ihminen monta päivää. Sisältää myös proteiinia.
Palapaistia, karjalanpaistia tai vaikkapa merianturaa a la Walewska.
Riittoisaa ruokaa. Riittää parille päivälle.
Tänään söin makaronia ja pilkoin sekaan viisi halpislihapullaa. Yhdestä pussista makaronia ja lihapullia syö monta päivää.
Valkosipulia runsaassa voissa kuullotettuna, sekaan keitettyä spaghettia, tarjoiluun parmesan juustoa.
En nyt puilla paljailla ole, mutta hämmästyin miten paljon ihanaa ruokaa sain tehtyä alkuviikosta tosi edullisesti.
Ensin tein sämpylöitä (googlaa soppa 365 maailman paras leipä) ja taikinaa terästin vähän kaurahiutaleilla, joissa on leseitä mukana. Tuli ravitsevampia.
Sitten tein valtavan vuoan kaalilaatikkoa. Ostin Lidlistä kilon naudan jauhelihaa puoleen hintaan. Keitin riisipussin pohjalle jääneet riisit. Kaapista löytyi pari lihaliemikuutiota. Kaali maksoi 80 senttiä/kilo. Tuli niin iso annos että siitä tuli nelihenkisen perheen päivällinen, minulle eväät töihin ja vielä neljä annosta pakkaseen.
Eilen paistoin pinaattilettuja. Pakastepinaattiin meni 80 senttiä ja kananmuniin ehkä 40 senttiä. Täysjyväohrajauhoa minulla oli kaapissa, samoin vehnäjauhoja. Suolaa ja muskottia samoin. Nesteeksi laitoin vettä ja yhden viimeisen käyttöpäivän kuohukerman. Ja voita paistamiseen. Aivan ihania!
En syö ollenkaan vaan juon. Alkoholissa on paljon energiaa. Tsihh! Ryys! Röyh!