Aikuinen tytär tulee huutamaan kotiin
Asuu omillaan. Tänään tuli käymään luonani (äiti) ja alkoi heti raivota ja huutaa. Haukkua laiskaksi, lihavaksi lehmäksi. Lienee totta muttei mielestäni hänelle kuulu. Mitä teen? Kiellän tulemasta lapsuudenkotiin?
Kommentit (22)
Jos tykkäät kuunnella moista niin olet hiljaa ja pyyhit sylkiroiskeet kasvoiltasi. Muussa tapauksessa voit ottaa avaimen pois ja sanoa että tavataan sitten kun opit käyttäytymään.
Siskoni on ihan samanlainen. Pahimmillaan tämä on mennyt äidin luo keskellä yötä omilla avaimillaan baarireissun jälkeen ja ruvennut raivoamaan kuinka paska äiti on ja kuinka se on varastanut hänelle kuuluvia rahoja isän perunkirjoituksessa etc. Monta kertaa olen sanonut että avaimet pois tuollaiselta, mutta äiti on sitä mieltä että miltä minusta tuntuisi, jos avaimeni otettaisiin pois - minulle taatusti tulisi paha mieli, eikä hän halua huonoja välejä....
Katso peiliin ja mieti miksi suhteesi lapseesi on tuollainen. Jos olisit ollut riittävän hyvä vanhempi niin lapsesi ei olisi noin vaille jäänyt, eikä nyt kantaisi kaunaa ja katkeruutta. Ei hyvän lapsuuden kokenut aikuinen lapsi käyttäydy noin.
Ex-kiljujatytär tässä hei. Minulla oli tapana usein vetää niin sanotusti raivarit äidilleni, kun kävin kylässä. Varta vasten raivoamaan en tietenkään mennyt, vaan suutuin vierailun aikana. Äidin elämänhallinta on välillä niin ja näin. Hyvä esimerkki on että hän kutsuu minut kahville, mutta perillä paljastuu että koko kämppä on sekaisin, kahvi ja pikkuleivät on loppu, äiti haluaa lainata rahaa minulta (opiskelijalta!!!) ruokaan koska on törsännyt satoja euroja turhiin sisustustavaroihin ja vaatteisiin. Äiti-tytär-keskustelun sijaan äidin ystävä soittaa, ja äiti lukittautuu makuuhuoneeseen tunniksi puhelimelle. Samaan aikaan minun täytyy tehdä äidiltä rästiin jääneitä kotitöitä ja yrittää korjata kaikkea ihme sekundapaskaa mitä äiti on taas ostanut.
Kyseiset visiitit saivat minut raivoon, koska äiti ei ota hyviä neuvoja kuuleviin korviinsa ja kohtelee minua välillä suorastaan huonosti. Lopulta vain hyväksyin, että äitini on tuhlaileva, epäorganisoitu hölmöläinen eivätkä minun raivarini asiaa muuksi muuuta.
Nykyään, jos äiti sekoilee niin siinäpähän sekoilee. Turha minun sille on saarnata. Jos äiti ignooraa minut kun kyläilen, kohautan olkapäitä ja lähden kotiin. Yritetään myöhemmin uudestaan kun on paremmin aikaa. Rahaa en lainaa ellei ole oikesti hätätilanne. Tyydyn yleensä vain toteamaan että palauta kauppaan vaatteet jos niin on köyhyys iskenyt.
Voit sanoa rauhallisesti tyttärellesi, että olet aikuinen ja saat elää kotonasi juuri siten kuin itse haluat. Saat olla juuri niin läski ja laiska kuin tykkäät. Tytär voi mennä omaan kotiinsa huutamaan, ja tulla uudestaan kylään sitten kun osaa hallita paremmin tunteensa. Suosittelen kyllä myös kysymään häneltä, MIKSI hän on niin vihainen sinulle. Jos se on vaikka jotain jonka pystyisit helposti korjata?
Lakkaa olemasta laiska, lihava lehmä! Omakin elämäsi muuttuu siitä paremmaksi.
Täälläkin, itse valitsi paskan miehen ja ero tuli. Nyt hallinnoi kotonani. Käyttää vettä tahallaan paljon ja minun olettaa maksavan ruuat ja kaiken. Päätin siirtää eri tilille suurimman osan rahoista ja sanon,että ei ole nyt varaa maksaa.
Minä aion kyllä vähentää yhteydenpitoa,jun joskus pääsen tästä tilanteesta. On ennenkin halveksinut minua,mutta rahat kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Porttikielto, jos ei osaa ihmisiksi olla.
Ehdottomasti.
"Lienee totta"
Jos on totta, niin kannattaa kehittää askelia, joilla pääset pois siitä. Pettymystään tytär huutaa, yleensä se on vanhemmat, jotka huutaa lapsilleen pettymystään. Mutta jokin on pielessä ja tytär siis omasta mielestäsikin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdistäydy ja laihduta
Ei siinä mitkään laihdutukset auta, jos tyttärellä on asenneongelma tai vikaa omassa elämässä, joka näkyy tällaisena käytöksenä. Löytyisi taas vain uusi syy raivota.
Vierailija kirjoitti:
Minä aion kyllä vähentää yhteydenpitoa,jun joskus pääsen tästä tilanteesta. On ennenkin halveksinut minua,mutta rahat kelpaa.
Juu. En minä hauku äitiäni tuollaisilla nimityksillä ainakaan vaikka olisi joku ristiriita, enkä tiedä miksi joku tekisi niin. Juoko alkoholia tai muuta? Vai riidat jääneet jostain päälle? Ehkä myöhemmin elämässä soittelu sujuu ilman draamaa. Etänäkin voi tukea tytärtä.
Kiukuttelee sinulle, kuten pikkulapsillakin tai teineillä on tapana, jos on paha mieli. Odottaa että lohdutat pahan mielen mies, kuten lapsenakin, koska ei ole oppinut käsittelemään pahaa oloaan ja ahdistusta.
Kysy, onko hänellä paha olla.
Tai sitten tuo, mitä vastaaja 10/18 vastasi.
Serkkuni muutti aikoinaan pois kotoa ja kävi silti äidillään räksyttämässä milloin mistäkin. Täti nappas kerran tyttöä käsivarresta kiinni ja talutti ovelle ja näytti kädellä sinne tytön kotiin päin ja sanoi, että tuolla on sinun räksytyspaikka. Siihen loppui ja sopu tuli.
Kaikkea ei pidä sietää. Rajat pitää olla. Joskus nuori aikuinen ei tajua, ennen kuin tiukasti sanoo.
Otat avaimet pois.