Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti uusi huonekasvi "kotiutuu"?

Vierailija
29.01.2020 |

Ostin muutamia uusia kukkia kotiin ja nyt odottelen, että milloinkohan ne nuupahtaa vai jääkö ne henkiin mun hoidossani.
Mulle on monta kertaa käynyt niin, että terveen ja elinvoimaisen oloinen kukka ei olekaan pärjännyt. Onnistun hyvin usein kastelemaan liikaa tai liian vähän.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy samoin. Osaiskohan kukaan neuvoa?

Vierailija
2/5 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa pussi multaa ja halkaisijaltaan pari senttiä isompi ruukku kuin missä kasvi nyt on ja istuta se uudelleen. Se "multa" mitä sillä nyt on, on vain taimikasvatusvaiheeseen tarkoitettu eikä kasvi tule siinä pitempään viihtymään. Kastele multa istuttamisen yhteydessä läpikotaisin.

Ruukussa on tärkeää olla pohjareikä, josta ylimääräiset vedet pääsee aluslautaselle. Paitsi jos kasvi tarvitsee paljon ja säännöllisesti vettä osta altakasteluruukku ja siihen esim. Kekkilän viherkasvimultaa, se soveltuu erityisesti altakasteluun. Jos kasvi ei tykkää jatkuvasta märkyydestä osta saviruukku, savi haihduttaa ylimääräisen kosteuden pois. Googlella löydät tarkat hoito-ohjeet just niille sun kasveille.

Tähän aikaan vuodesta on tärkeää sijoittaa kaikki kasvit mahdollisimman lähelle ikkunaa, koska valoa on niukasti. Sitten kun kevätaurinko alkaa paistaa varjon ja puolivarjon kasvit on siirrettävä kauemmas ikkunasta ettei lehdet saa vaurioita. Jos ikkunat ovat itään tai pohjoiseen valo ei ole liian rajua ja kasvit voi pitää aina lähellä ikkunaa.

Suosittelen ostamaan kasvit ja mullat puurarhaliikkeestä tai kukkakaupasta, josta saat ammattilaisten neuvot kaupan päälle ja apua kasvivalintaankin. Sun asunnon valo- ja lämpöolot vaikuttaa oleellisesti siihen mitkä kasvit siellä viihtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy ostamassa pussi multaa ja halkaisijaltaan pari senttiä isompi ruukku kuin missä kasvi nyt on ja istuta se uudelleen. Se "multa" mitä sillä nyt on, on vain taimikasvatusvaiheeseen tarkoitettu eikä kasvi tule siinä pitempään viihtymään. Kastele multa istuttamisen yhteydessä läpikotaisin.

Ruukussa on tärkeää olla pohjareikä, josta ylimääräiset vedet pääsee aluslautaselle. Paitsi jos kasvi tarvitsee paljon ja säännöllisesti vettä osta altakasteluruukku ja siihen esim. Kekkilän viherkasvimultaa, se soveltuu erityisesti altakasteluun. Jos kasvi ei tykkää jatkuvasta märkyydestä osta saviruukku, savi haihduttaa ylimääräisen kosteuden pois. Googlella löydät tarkat hoito-ohjeet just niille sun kasveille.

Tähän aikaan vuodesta on tärkeää sijoittaa kaikki kasvit mahdollisimman lähelle ikkunaa, koska valoa on niukasti. Sitten kun kevätaurinko alkaa paistaa varjon ja puolivarjon kasvit on siirrettävä kauemmas ikkunasta ettei lehdet saa vaurioita. Jos ikkunat ovat itään tai pohjoiseen valo ei ole liian rajua ja kasvit voi pitää aina lähellä ikkunaa.

Suosittelen ostamaan kasvit ja mullat puurarhaliikkeestä tai kukkakaupasta, josta saat ammattilaisten neuvot kaupan päälle ja apua kasvivalintaankin. Sun asunnon valo- ja lämpöolot vaikuttaa oleellisesti siihen mitkä kasvit siellä viihtyy.

Kiitos!

Mä ostinkin puutarhaliikkestä. Kastelin ja pistin ikkunalaudalle. En uskaltanut alkaa vaihtamaan uuteen ruukkuun vielä kun olen saanut juuri siinä kohtaa ne pilattua monta kertaa.

Vierailija
4/5 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/5 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu toi orkideoja kun tyttö syntyi, ensimmäisessä vanhassa roikkuu vielä yksi sitkeä kukka, toisessa vasta alkavat haalistumaan näin 7vkon jälkeen. Olen antanut kukkien olla samassa paikassa ja kastellut vain kerran. Kai se juju piilee siinä, ettei niitä siirteld eestaas ja valitsee heti sen valoisan/vedottoman paikan, oli kyseessä mikä tahansa kasvi.