Miehen sisko lopetti kummina olemisen t. Ammattivalittaja
Ei pidä enää mitään yhteyttä lapseemme, kun äitinsä ja isänsä kuolivat ja hänestä itsestä on tullut useamman lapsenlapsen mummo. Nyt ei ole lapsellmme isovanhempia eikä muita kuin yksi kummi joka joskus jonkun kortin lähettää. Surettaa.
Kommentit (28)
On aika tavallista, että kun kummille alkaa tulla lapsenlapsia, hänen kummilapsensa ovat jo isoja. Ja on myös ihan selvää, että jos paljon hoitaa lapsenlapsiaan, kummilapselle ei jää enää aikaa eikä voimia kuten ennen. Eiköhän tämäkin kummi kuitenkin tule lapsesi rippijuhliin tai ainakin lähettää jonkin lahjan, jos ei pääse itse tulemaan.
Unohda. Sähän olet kertonut, että isäsi on ns. ikävä ihminen. Mitä poika sellaisen seurasta hyötyisi, ei mitään. Varmaan vaan kertoisi sille kuinka sinä olit ei-toivottu lapsi jne.
Siis täh? Kummin velvollisuudet kyllä loppuu viimeistään kun lapsesta tulee täysi-ikäinen. Eri juttu jos on oikeasti läheinen ja haluaa olla yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Kummin velvollisuudet kyllä loppuu viimeistään kun lapsesta tulee täysi-ikäinen. Eri juttu jos on oikeasti läheinen ja haluaa olla yhteyksissä.
Ei mun lapseni ole täysi-ikäinen. Ap
Mitäs tällaisen varamummon/-kummin pitäisi mielestäsi tehdä lapsesi kanssa, että sinä itse olisit tyytyväinen? Käydä shoppailemassa, viedä Mäkkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tällaisen varamummon/-kummin pitäisi mielestäsi tehdä lapsesi kanssa, että sinä itse olisit tyytyväinen? Käydä shoppailemassa, viedä Mäkkäriin?
Ihan mitä varamummo ja lapsi itse haluaa. Oman mummon kanssa lapsi kävi aina elokuvissa, tietysti maksaisin kustannukset eli liput, popparit, limsat. Ja papan kanssa kävi kalassa eli ihan tavallisia juttuja. Ap
Onhan se surullista. Tärkeänä on kuitenkin, että lapsi tuntee olonsa turvalliseksi ja että saa huomiota jostain.
Jokainen voi ajatella mitä erityistä muistaa omasta lapsuudestaan. Itse muistan telttarerket, joissa oltiin yötä ihan random rannoilla. En tiedä miten äiti ja isä hoiti ruokahuollon, koska emme olleet kalleuden takia leirintäalueella.
Muistan myös kun sain aina uuden yöpuvun joululahjaksi. Muita lahjoja en juuri muista, vaikka ne ovat silloin olleet paljon parempia kuin pyjama.
Muistan äidin tekemät munkit ja pihakutsut naapurilapsille. Mehua ja tuoreita munkkeja ja naapurin kakarat taaperosta teiniin. Ne yököttävät naapurin pojatkin.
Onnellinen lapsuus koostuu pienistä välittämisistä ja onnistumisista.
viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali viki viki vali vali