Eikö nuo tt-tuen saajat seuraa edes sen verran uutisia, että tietäisivät missä mennään? Miten joku voi vieläkin yllättyä siitä, että työmarkkinatuen nosto ei lisää tt-tukea saavan tuloja?
Tuohan oli kaikkien tiedossa ja tieto on ollut myös luettavissa Kelan sivuilla
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e468da33-6357-46cd-aa5e-6f1f1d48e…
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Iso osa perustoimeentulotuen asiakkaista on sairaita henkisesti ja/tai fyysisesti.
Jatkuva byrokraattisten kirjoitusten lukeminen on raskasta, eivätkä kaikki jaksa kahlata loputtomiin Kelan sivuja. Yritetään vain pysyä hengissä ja saada vuokra maksettua.
Iltapäivälehtiin kuitenkin jaksetaan kirjoittaa.
Syrjäytynyt ihminen ei aina jaksa huolehtia perusasioistakaan, saati sitten pysyä kärryillä kaikesta.
En ymmärtänyt muutenkaan koko uutista. Perustoimeentulotuen perusosien määriä nostettiin vuoden alusta. Eli toimeentulotuen saajien käytettävissä olevat tulot kuitenkin nousi kuukausessa, vaikka se toimeentulotuen määrä ehkä pieneni. Eikö noiden muiden etuuksien korotuksien taustalla ole myös se, että toimeentulotukea ei tarvisi enää maksaa niin paljon.
Uutisesta saa sen käsityksen, että toimeentulotuen saajien tulot olisi jotenkin laskenut, koska toimeentulotukea maksetaan nyt vähemmän, mutta niinhän se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt muutenkaan koko uutista. Perustoimeentulotuen perusosien määriä nostettiin vuoden alusta. Eli toimeentulotuen saajien käytettävissä olevat tulot kuitenkin nousi kuukausessa, vaikka se toimeentulotuen määrä ehkä pieneni. Eikö noiden muiden etuuksien korotuksien taustalla ole myös se, että toimeentulotukea ei tarvisi enää maksaa niin paljon.
Uutisesta saa sen käsityksen, että toimeentulotuen saajien tulot olisi jotenkin laskenut, koska toimeentulotukea maksetaan nyt vähemmän, mutta niinhän se ei ole.
Perusosa tais nousta noin 4 euroa mutta tämä tuskin kattaa hintojen nousua niiltä osin joihin tämä perusosa on laskettu
Vierailija kirjoitti:
Iso osa perustoimeentulotuen asiakkaista on sairaita henkisesti ja/tai fyysisesti.
Jatkuva byrokraattisten kirjoitusten lukeminen on raskasta, eivätkä kaikki jaksa kahlata loputtomiin Kelan sivuja. Yritetään vain pysyä hengissä ja saada vuokra maksettua.
Lukemalla av-palstaa pysyy kärryillä.
TT tukikin taisi nousta. Aivopesua hallitusta vastaan tämä lähinnä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva byrokraattisten kirjoitusten lukeminen on raskasta, eivätkä kaikki jaksa kahlata loputtomiin Kelan sivuja. Yritetään vain pysyä hengissä ja saada vuokra maksettua.Iltapäivälehtiin kuitenkin jaksetaan kirjoittaa.
Jos iltapäivälehtiin pitäisi lähettää todistukset kaikista tileistä ja selvitys siitä miksi haluat kirjoittaa lehteen, ja sitten lehti päättäisi itse parin viikon kuluessa, salliiko kirjoituksen, niin ei varmasti jaksettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva byrokraattisten kirjoitusten lukeminen on raskasta, eivätkä kaikki jaksa kahlata loputtomiin Kelan sivuja. Yritetään vain pysyä hengissä ja saada vuokra maksettua.Iltapäivälehtiin kuitenkin jaksetaan kirjoittaa.
Jos iltapäivälehtiin pitäisi lähettää todistukset kaikista tileistä ja selvitys siitä miksi haluat kirjoittaa lehteen, ja sitten lehti päättäisi itse parin viikon kuluessa, salliiko kirjoituksen, niin ei varmasti jaksettaisi.
Ei kai nekään nyt ihan kaikkea julkaise
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nekään nyt ihan kaikkea julkaise
Nyt sulla meni kyllä pointti ohi ja korkealta.
Ip-lehteen kirjoittaminen verkossa kestää pari minuuttia. Ja tietääkseni siellä ei ole mikään tarkka seula, korkeintaan poistetaan törkeimmät jutut jossain vaiheessa.
Sain aiemmin tt-tukea päälle 100e. Nyt saan n 60 e.
Oon miettinyt, että haluavatko entistä hankaloittaa toimeentulotukilaisten asemaa ja säästämistä. Toimeentulotuesta saa säästää niin paljon kuin pystyy. Aiemmin olen pystynyt jopa koko tuen ja olen pärjäillyt muilla tuilla ja ruoka-avulla. Nyt saan laillisesti säästää vain sen 60e.
En meinaa että mulla on pimeitä bisneksiä tai saan apua muualta, osaan vaan elää niukalti.
Ei ehkä kannata niputtaa toimeentulotuen saajia yhteen samanlaiseen joukkoon. Ilmeisesti joillekin tämä tuli yllätyksenä, mutta itse olin kyllä sairauseläkeläisenä tietoinen siitä, että eläkkeeni korotus on pois toimeentulotuesta. Silti helpottaa, kun saan eläkkeellä lähes katettua kuukausittaiset menoni, eikä toimeentulotukea tarvitse ihan kuukausittain hakea. Byrokratia vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Sain aiemmin tt-tukea päälle 100e. Nyt saan n 60 e.
Oon miettinyt, että haluavatko entistä hankaloittaa toimeentulotukilaisten asemaa ja säästämistä. Toimeentulotuesta saa säästää niin paljon kuin pystyy. Aiemmin olen pystynyt jopa koko tuen ja olen pärjäillyt muilla tuilla ja ruoka-avulla. Nyt saan laillisesti säästää vain sen 60e.
En meinaa että mulla on pimeitä bisneksiä tai saan apua muualta, osaan vaan elää niukalti.
Ei toimeentulotukilainen saa säästää! Kuluta kaikki heti, osta ruokasi kaupasta ja ole pulassa kun pakastin tai pyykkikone hajoaa eikä ole varaa uuteen!!! Voit aina ostaa velaksi!
No mutta aktiivimalli ei rokottanut näitä tt-tukilaisia kun saivat puuttuvan määrän tt-tukena. Sen sijaan ne jotka joutuivat kitkuttelemaan pelkällä työmarkkinatuella leikattiin vielä ennestään aivan olemattomista tuloista (jopa sairailta jotka eivät pysty tekemään töitä mutta jotka eivät pääse työkyvyttömyyseläkkeelle).