Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet, jos nettopalkka on n. 2700? Olisitko tyytyväinen/tyytymätön?

Vierailija
29.01.2020 |

Onko se mielestäsi ihan ok? Riittäisikö se sinulle? Olen luokanopettaja, tuon verran jää siis käteen kuussa, ja olen tässä viime vuodet pohtinut alanvaihtoa ihan palkan takia. En kyllä tiedä, missä työssä saisin enemmän ja mitä se työ olisi. Koulutus on siis KM. Lomaetu on toki ihan ok.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi todellakin ok. itse saan tonnin vähemmän nettona

Vierailija
2/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt työtä vaille olevana maisterina tuo 2700€ nettopalkka vaikuttaisi ruhtinaalliselta.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin todella tyytyväinen, nyt netto jotain 2000 e paikkeilla.

Vierailija
4/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, mutta ehkä tässä pohdinnassa on taustalla myös se, etten tiedä, jaksanko eläkeikään saakka tätä työtä. Pidän siitä kyllä, lapset ovat ihania ja huoltajatkin yleensä ihan ok, mutta toisaalta voisi olla mukava tehdä jotain muutakin. Mitä se sitten olisi? Ei hajuakaan! En tiedä, mitä muuta tutkinnollani voi tehdä.

Vierailija
5/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin olen luokanope, ja minusta meillä on ihan hyvä palkka lomiin ja opetusvelvollisuuteen nähden. Itsellä nettona vieläpä jää huomattavasti alle tuon summan. Opetustuntien jälkeen hoidan muut tehtävät ja suunnittelen seuraavan päivän tunnit koululla, ja pääsääntöisesti olen töissä korkeintaan 7-8h/pv.

Esim. mieheni tekee fyysisesti raskasta työtä ja työaika on vähintään sen 40h/vk, eikä hän saa meitä enempää palkkaa. Samoin peilaan usein palkkaani aiempaan työhöni asiakaspalvelijana, ja aika monta läsnäolotuntia pitäisi työpaikalla tämän palkan eteen tehdä. Siihen verrattuna olen kyllä itse ihan tyytyväinen palkkaamme.

Vierailija
6/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko trolli? Jos et ole, niin miten olet noin tyhmänä saanut opintosi loppuun ja onnistunut löytämään töitä?

Vierailija
7/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä muuta tutkinnollani voi tehdä.

Ok, eli olet tyhmä. 

Vierailija
8/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin rikas. Mulla ei ole netto ollut ikinä yli 1500e.

Vierailija
9/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkkana oikein hyvä. Keskimääräinen bruttopalkka kun on 3000.

Aika harvassa työssä saa enemmän kuin 2700 nettona.

Vierailija
10/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto melko vaativassa asiantuntijatyössä 2150 eur. Omasta halusta osa-aikainen (alle 30 h/vko) ja lomarahat vaihdettu lomaan, tämä voisi vertautua sinun pitkiin lomiisi. Pidän itseäni hyvin toimeentulevana ja säästöönkin on jäänyt. Olisin kyllä tyytyväinen 2700 eur netto täydellä työajalla, mutta en todellakaan vaihtaisi takaisin siihen enää 😊

Tuossa kohtaa verotuksen progressio on myös suuri, eli jos saisit toisessa työssä suuremman bruttopalkan, ei käteen jäisi paljon enempää.

Vierailija
11/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tyytyväinen, oma nettopalkka on 700 e vähemmän ja riittää. Toki pitää katsoa mihin rahaa menee ja isompiin hankintoihin säästää, mutta ei tarvitse kituuttaa ja elän mielestäni ihan mukavasti (puoliso on, eli en joudu maksamaan esim asuinkuluja yksin).

Vierailija
12/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi mennyt monen vuoden koulutus ihan hukkaan tuolla palkalla.

Vierailija
13/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap:lla on työkokemusta?

Itse olen insinööri yli 20 vuoden kokemuksella sekä pääsuunnittelijatasolla ja käteen jää noin 2900€ kuukaudessa. En tietenkään olisi tyytyväinen jos nettopalkkasta lähtisi pari sataa pois, pitäisi saada parisataa lisää.

Vierailija
14/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto melko vaativassa asiantuntijatyössä 2150 eur. Omasta halusta osa-aikainen (alle 30 h/vko) ja lomarahat vaihdettu lomaan, tämä voisi vertautua sinun pitkiin lomiisi. Pidän itseäni hyvin toimeentulevana ja säästöönkin on jäänyt. Olisin kyllä tyytyväinen 2700 eur netto täydellä työajalla, mutta en todellakaan vaihtaisi takaisin siihen enää 😊

Tuossa kohtaa verotuksen progressio on myös suuri, eli jos saisit toisessa työssä suuremman bruttopalkan, ei käteen jäisi paljon enempää.

Verotuksen progressio puree jo kolmen tonnin prutosta ylöspäin niin että puolet palkankorotuksesta meenee veroihin.

Vierailija
15/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos löydät paremmin palkatun työn/koulutuksen niin toki kannattaa vaihtaa.

Vierailija
16/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin hyvä nettopalkka osapäivätyöstä.

Vierailija
17/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tällä hetkellä tyytymätön, pitkän uran jälkeen saan vihdoin vähän päälle 3000 netto, mutta pitkään oma nettoni jäi hieman alle tuon. 

Vierailija
18/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos löydät paremmin palkatun työn/koulutuksen niin toki kannattaa vaihtaa.

Ei opettaja pysty enää sopeutumaan normaaleihin kesälomiin.

Vierailija
19/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap:lla on työkokemusta?

Itse olen insinööri yli 20 vuoden kokemuksella sekä pääsuunnittelijatasolla ja käteen jää noin 2900€ kuukaudessa. En tietenkään olisi tyytyväinen jos nettopalkkasta lähtisi pari sataa pois, pitäisi saada parisataa lisää.

15 vuotta työkokemusta, eli palkka nousee tulevaisuudessa vielä tästä.

Vierailija
20/32 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä muuta tutkinnollani voi tehdä.

Ok, eli olet tyhmä. 

Ööö. Miksi ammatinvalintapohdinta olisi tyhmää? Sekö tekee minusta tyhmän? Toki selaan MOL:ia, etsiskelen muita töitä, mutta toisaalta mietin kumminkin tämän työn hyviä puolia. Ja juu, niitä on muitakin kuin kesä-, heinä- ja elokuu. :)