Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saitte hyvän passikuvan?

Vierailija
29.01.2020 |

Asun pk- seudulla. Kävin eilen ottaa passikuvan mutta siitä tuli aivan kamala. Mietin olisiko vielä joku mahdollisuus saada h yvä kuva?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin verkkokauppaan. Jonotin 5 minuuttia, maksoin yhden euron, istuin tuolille, naps.

Verkkokaupassa laitettiin se heijastin polvien päälle aiheuttamaan varjo alhaalta ylös. Jokainen vähääkin valokuvauksesta ymmärtävä tietää miltä se saa ihmisen näyttämään valokuvassa. Ei jatkoon.

Vierailija
22/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät passikuvat. Tunnin kuvassa kuva otettiin lievästi yläviistosta. Ja minä keskityin pitämään intensiivisen ilmeen. Ajattelin kuvaa ottaessani, että olen tosi himokas, vaikka ilme on neutraali. Hassua kuinka se näkyy kuvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ottanut kuvat itse ja ladannut hakemuksen ohessa poliisille. En tiedä onko enää nykyään mahdollista.

On tuttu otti juuri kännykkäkameralla itsestään.

Tuli kuulemma ihan hyvät ja ainakin kelpasivat.

Vierailija
24/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä hyviä saa, mutta jos saa ihan millin verran suunpieliä ylös, niin ei näytä massamurhaajalta.

Hiuksilla kannattaa vähän pelata, että niillä saa kehystettyä naamaa ja vältettyä pallopääefektin (ei tietty saa mennä silmille). 

Jos pelkää että kuvaan tulee kaksoisleuka, niin voi vetää alaleukaa vähän eteenpäin (tätä kannattaa harjoitella etukäteen peilin edessä. Samaan aikaan hymyily on kyllä vaikeaa, joten tämä voi tehdä kuvasta totisen.

Vierailija
25/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Photoshopilla tuli ihan ok.

Vierailija
26/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on jo kahdessa valokuvaamossa pitänyt opastaa nuorta poikaa ottamaansopiva kuva: kumpikaan ei jaksanut säätää tuolin korkeutta..! Jos kuvan ottaa vähänkin liian alhaalta, tulee normaalia leukavampi, jne.

Vierailija
27/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Photoshopilla tuli ihan ok.

Tuskin passikuvan manipulointi on ok?

Vierailija
28/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla itse, tai siis minä otin kuvan vaimosta ja vaimo kuvasi minut. Lightroomilla kävin vielä läpi valkotasapainon, terävyyden, yms, mutta kuvaahan ei saa juurikaan muokata.

Vierailija
29/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan kuvan ottajalla on suuri merkitys. Viimeksi kuvan otti sellainen nuori mörökölli, joka ei puhunut sanaakaan koko operaation aikana, ei edes rahastaessa. Hän ei neuvonut millään tavalla kuvatessa vaan räpsi menemään. Tuli kiusallinen olo siinä. Ruudulla kuvat oli kauheita. Hän ei ottanut niihin mitään kantaa eikä sanonut, mikä olisi hyvä kuva.

Samoin töissä otettiin kuvat kulkukorttiin. Siinäkin kuvaaja oli yksi mörökölli, joka ei puhunut mitään. Olen nyt sitten työpaikan kuvassakin yhtä ruma kuin passikuvassa.

Parhaat ja luonnollisimman näköiset kuvat on ottanut sellainen valokuvaaja, joka osaa ottaa tilanteen haltuun rennolla olemuksella. Itsekin rentoutuu ihan eri tavalla, kun toinen jutustelee rentoja ja antaa neuvoja. Noissa kuvissa en näytä jännittyneeltä ja jäykältä massa mur haa jalta, vaikka olisi virallinen kuva.

Vierailija
30/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin passikuvaan, katsoin kameraan ja se oli siinä. Kameran asetukset tekivät kulmakarvoista varsin tummat mutta kuva on selkeä ja näytän itseltäni. Lukuunottamattaa ajokorttikuvaa 18-vuotiaana kaikki kuvat ovat olleet onnistuneita. Silloin jouduin menemään kuvaan kipeänä ja näytän siltä. Oma vinkkini on laittaa kampaus, joka ei mene ihan päätä myöten, meikata kasvonpiirteet näkyviin (huulipuna, ripset, kulmat) ja laittaa yläosa, joka laskeutuu kauniisti kaulan kohdalta. Kuvassa hyvä ryhti, aivan aavistus jännitystä hymylihaksiin, sillä täysin rento suu näyttää murjotukselle ja katse suoraan kameraan.

Vierailija
31/31 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut. Ovat aina epäonnistuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän