Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Migreenipäiväkirjan kanssa neurologian polille pian, mitä siellä tapahtuu?

Vierailija
28.01.2020 |

Olisi hyvä vihdoin saada apua tähän painajaiseen. Onko joku käynyt ja voisi kertoa millainen käynti on ja onko useita käyntejä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi myös kuulla ja pitääkö varata ensin aika ihan normaalisti terveyskeskuslääkärille jos kärsii usein migreenikohtauksista joihin ei tavalliset särkylääkkeet auta?

Vierailija
2/9 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi myös kuulla ja pitääkö varata ensin aika ihan normaalisti terveyskeskuslääkärille jos kärsii usein migreenikohtauksista joihin ei tavalliset särkylääkkeet auta?

Joo teekoosta laitetaan lähete. Mulla meni vuosia kokeilla kaikki mahdolliset estolääkitykset ja kun ne eivät tehoa, niinvihdoin sain lähetteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoittanet tavallisilla särkylääkkeillä tyyliin Buranaa jne? Yleensä joutuu kokeilemaan lukemattomat estolääkitykset, verenpainelääkkeistä lähtien. Epilepsiaan käytettäviä ja mielialalääkkeitä.

Vierailija
4/9 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/9 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin aikanani, eivät edes vilkaisseet tarkkoja muistiinpanojani. Yleisesti vain kyseli ja kokeili niskoja ja selkää. Lopulta sain jonkun hyödyttömän masennuslääkkeen jonka piti nostaa kipukynnystä jotta migreeni ei niin haittaisi.

Olipa hyötyä!

Myöhemmin tk-lääkäri kokeili estolääkityksenä bisoproloria, joka osoittautuikin kohtuullisen toimivaksi ja on vähentänyt migreenien määrän useista viikottaisista pariin kuukausittaiseen.

Vierailija
6/9 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikään muu estolääkitys ei auta niin Aimovig-lääkkeestä moni on saanut avun. Mut siihen lähdetään ilmeisesti vasta sillon, kun päänsärkypäiviä on todella paljon ja mikään muu ei auta.

Vierailija
7/9 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoittanet tavallisilla särkylääkkeillä tyyliin Buranaa jne? Yleensä joutuu kokeilemaan lukemattomat estolääkitykset, verenpainelääkkeistä lähtien. Epilepsiaan käytettäviä ja mielialalääkkeitä.

Joo kokeiltu on burana, ibumax, panadol ja aspiriini ja mikään näistä ei auta migreenikohtaukseen.

Miten te muut pärjäätte työelämässä, jos teillä on usein migreeniä? Itse sain edellisestä työpaikastani potkut, koska tuli paljon poissaoloja enkä pahassa migreenikohtauksessa todellakaan pysty lähteä hakemaan teekoosta mitään sairaustodistusta. Kannattaako tässä edes hakea uudestaan töitä, jos migreenikohtauksia tulee 1-2 viikossa?

Vierailija
8/9 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä resepti Imigaraniin, saa myös nenäsumutteena ja piikkinä, saa käyttää max. 8 krt/kk.

Vierailija
9/9 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kokeiltu on burana, ibumax, panadol ja aspiriini ja mikään näistä ei auta migreenikohtaukseen.

Miten te muut pärjäätte työelämässä, jos teillä on usein migreeniä? Itse sain edellisestä työpaikastani potkut, koska tuli paljon poissaoloja enkä pahassa migreenikohtauksessa todellakaan pysty lähteä hakemaan teekoosta mitään sairaustodistusta. Kannattaako tässä edes hakea uudestaan töitä, jos migreenikohtauksia tulee 1-2 viikossa?

Sitten menet tk:hon ja pyydät migreenin täsmälääkkeet. Jos niistä mikään ei auta, vaikka useita vaihtoehtoja on kokeiltu, voinee saada lähetteen neurologille.

1-2 migreenikohtausta viikossa ei vielä ole paljon, kun joillain päivittäin niitä. Mutta jos täsmälääkkeet ei riitä, niin estolääkitys voidaan määrätä. Senkin voi tehdä tk-lääkäri.

Mulla oli yhdessä vaiheessa usein migreenikohtauksia ja siksi sairaslomapäiviä. En mä mitään potkuja ollut saamassa. Työpaikalla vaan kehotettiin menemään lääkäriin. Kävin ihan yleislääkärillä ja otettiin jotain perusverikokeita, ettei veriarvoissa ole häikkää. Mietittiin myös estolääkityksen aloittamista, mutta migreenit väheni sitten itsestään. Ei ole ollut sitten tarvetta estolääkitykselle. Täsmälääkkeet mulla riittää migreenikohtauksen taltuttamiseen.