Joudutko pitämään pikkuhousunsuojaa aina päivittäin housuissa?
Kysyn koska haluan tietää joutuuko muutkin käyttämään päivittäin ja vaihtamaankin välillä kuivaan.
En voi kuvitellakkaan olevani ilman suojaa, en ymmärrä miten joku voi olla ilman. Olen aina niin kostea että pikkuhousut on nihkeät heti jos laitan ne päälle ilman suojaa. Ikinä en voi liikkua missään etteikö tarviis olla pikkuhousunsuoja pöksyissä ja joudun vaihtamaan suojaa usein päivässä.
Kommentit (57)
Terve kostuminen, valkovuoto tai ihan kiihottuminen. Musta on helpompaa laittaa pikkuhousunsuoja roskiin vessakäynnillä, kun vaihtaa pikkuhousut kesken päivää.
Toihan on ihan odotettava seuraus🎠🎠🎠
Mulla aina ollut sama ongelma kun ap sinulla. Pimpsa on aina todella märkä ja valkovuoto runsasta. Käytän aina pikkuhousunsuojia päivisin tämän vuoksi ja joudun vaihtamaankin useamman kerran päivässä. Olen välillä jättänyt suojat pois ja tuloksena on läpimärät pikkarit joihin kuivuu kökkeröksi valkovuotoa, sitä voi rapsuttaa pikkareista irti kun se on kuivunut. Päivän käytön jälkeen pikkarit näyttää siltä kun niitä ois viikko pidetty.
Taas tää sama mies kyselee tätä ja vemputtaa sitten teidän vastauksille. Yök!
Vierailija kirjoitti:
Ei lisää kaikilla eli joillakin meillä naisilla on vaan luonnostaan niin märät paikat, että suoja on pakollinen. Ei ole valkovuotuo tmv, vaan alapää on vaan todella TODELLA kostea koko ajan. Alkoi teini-iässä ja aina ollut. Olen ns aina valmis nainen seksiin, vaikka ikääkin alkaa olla. Joskus luulin, että tämä on outoa, mutta on meitä muitakin. Kotioloissa olen ilman suojaa, mutta en muualla. Sinänsä ihan ok tilanne, kun seksi on tästä(kin) syystä aina ollut aivan mahtavaa ja mies tykkää.
Jonkun miehen fantasiaa tämä. Naiset kyllä tietää, että kosteudella ja kosteudella on SUURI ero.
Vierailija kirjoitti:
Käytän koska mulla lirahtelee, en vuodon takia.
Toiset ovat tarkempia oman henkilökohtaisen hygieeniastaan.
"olen aina niin kostea"
mitä tämä tarkoittaa? sitä, että hikoilet nivusalueelta niin paljon, että housut kostuvat vai sitä, että olet jatkuvasti kiihottunut vai sitä, että sisältäsi valuu koko ajan valkovuotoa ulos?
en käytä koskaan pikkuhousunsuojia.
hikoilusta itselläni kostuu alushousut joka päivä, puuvillaiset alushousut ovat paras valinta. alkovuoto-ongelmaa ei ole, se loppui, kun aloin käyttämään kuukuppia.
pikkuhousunsuojien jatkuva käyttö voi muuten olla syy jatkuvaan valkovuotoon.
Äh ei pikkuhousunsuojia kannata käyttää koko ajan. Ja pikkuhousujen kannattaa olla puuvillaisia, jotka voit pestä 60c välillä. Luonnonmateriaali hengittää ja edistää ihon ja limakalvojen terveyttä.
Ei se haittaa, jos päivän käytön jälkeen pikkuhousut ovat ”kuin olisi käytetty viikko”. Nehän pistetään pyykkiin.
Voit vaihtaa pikkuhousut esim töihin lähtiessä ja sieltä tullessa ja nukkumaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
On tosi ärsyttävää olla märissä pikkuhousuissa, siksi aina käytän. Kuulun heihin joilla valkovuotoa valuu lähes kokoajan, yksilöllinen juttu mutta minkäs teet. Ja vielä kun on vilkas mielikuvitus niin pikkuhousunsuojaa joutuu myös päivän mittaan vaihtamaan kuivaan useinkin välillä.
Vastaan tähän vanhaan ketjuun koska en kehtaa aloittaa uutta koska näitä on niin paljon tästä aiheesta.
Minulla on myöskin luonnostaan runsasta ja tuoksahtavaa valkovuoto, tuoksu ei ole epämiellyttävä vaan sellainen makea tai imelä. Olen käynyt gynekologillakin selvittämässä, onko jotain tulehduksia tms. Ikinä ei ole ollut mitään vialla. Vaikka vaihdan alushousut vähintään kerran päivässä, alkavat ne jo parissa tunnissa tuoksahtaa ja vuoto tarttuu myös päällyshousuihin jos en laita pikkuhousunsuojaa. Joten aina on pakko käyttää pikkuhousunsuojia. En haluaisi käyttää pikkuhousunsuojaa varsinkaan kesällä lämpimillä ilmoilla koska lämpimällä hautoo enemmän ja olen myös kuullut, että se pahentaisi tilannetta ja voi lisätä vuotoja. Käytän aina tavallisia hipsteri- tai normaaleja pikkuhousuja, harvemmin stringejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi ärsyttävää olla märissä pikkuhousuissa, siksi aina käytän. Kuulun heihin joilla valkovuotoa valuu lähes kokoajan, yksilöllinen juttu mutta minkäs teet. Ja vielä kun on vilkas mielikuvitus niin pikkuhousunsuojaa joutuu myös päivän mittaan vaihtamaan kuivaan useinkin välillä.
Vastaan tähän vanhaan ketjuun koska en kehtaa aloittaa uutta koska näitä on niin paljon tästä aiheesta.
Minulla on myöskin luonnostaan runsasta ja tuoksahtavaa valkovuoto, tuoksu ei ole epämiellyttävä vaan sellainen makea tai imelä. Olen käynyt gynekologillakin selvittämässä, onko jotain tulehduksia tms. Ikinä ei ole ollut mitään vialla. Vaikka vaihdan alushousut vähintään kerran päivässä, alkavat ne jo parissa tunnissa tuoksahtaa ja vuoto tarttuu myös päällyshousuihin jos en laita pikkuhousunsuojaa. Joten aina on pakko käyttää pikkuhousunsuojia. En haluaisi käyttää pikkuhousunsuojaa varsinkaan kesällä lämpimillä ilmoilla koska lämpimällä hautoo enemmän ja olen myös kuullut, että se pahentaisi tilannetta ja voi lisätä vuotoja. Käytän aina tavallisia hipsteri- tai normaaleja pikkuhousuja, harvemmin stringejä.
Ruokavaliosi? Painosi? Karsi pois sokerit ja valkoiset jauhot, sillä tuo kuulostaa elimistössä villiintyneeltä hiivasieneltä. Helppo kokeilla ja ratkaista ongelma, jos tämä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Äh ei pikkuhousunsuojia kannata käyttää koko ajan. Ja pikkuhousujen kannattaa olla puuvillaisia, jotka voit pestä 60c välillä. Luonnonmateriaali hengittää ja edistää ihon ja limakalvojen terveyttä.
Ei se haittaa, jos päivän käytön jälkeen pikkuhousut ovat ”kuin olisi käytetty viikko”. Nehän pistetään pyykkiin.
Voit vaihtaa pikkuhousut esim töihin lähtiessä ja sieltä tullessa ja nukkumaan mennessä.
Yöllä ei käytetä pikkuhousuja vaan annetaan mirrin tuulettua.
Katsokaa nyt edes, että käytätte mahdollisimman kemikaalittomia suojia, jos jatkuvasti käytätte suojia. Itse harkitsisin puuvillaisia kestosuojia, jos minulla olisi sama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ehkäisy sulla on? Mulla keltarauhashormoni (eli omassa tapauksessa implantti) aiheutti runsasta valkovuotoa. Jos en olisi käyttänyt suojaa, olisin ollut puolessa välissä päivää päälihousuja myöten märkä.
Kun lopetin hormonit, ongelma poistui.
En käytä mitään ehkäisyä. Olen käynyt tutkimuksissakin tämän vaivan takia, mitään ei ole vialla. Olen vain tämmöinen. Sanoivat että on minulle normaali ominaisuus. Olen ollut teinistä asti samanlainen nyt 38v.
Jotkut on vaan märempiä:( ap.
Korjaan "toiset vaan on märempiä :)"
En käytä, vaihdan päivällä alushousut, jos valkovuotoa ollut enemmän esim. ennen kuukautisia. Öisin en pidä alushousujakaan, paikkojen pitää antaa tuulettua, kuten A. Härkönen jossain haastattelussa sanoi. Mulla ei ole koskaan ollut hiiva- eikä virtsaputken tulehdusta. Liukuvoiteita (eikä esileikkiä) tarvitse. Olen 48 v.
Vierailija kirjoitti:
Terve kostuminen, valkovuoto tai ihan kiihottuminen. Musta on helpompaa laittaa pikkuhousunsuoja roskiin vessakäynnillä, kun vaihtaa pikkuhousut kesken päivää.
Juuri tämä. Käytän pikkuhousunsuojaa aina muutenkin. Varsinaisesti en ole kiihottunut koko ajan, mutta ajatukset harhailee usein :) limakalvot ovat kyllä aina kosteat, esim. esileikkiä ei tarvita vaan voin olla vaikka heti yhdynnässä.
En ole ikinä käyttänyt pikkuhousunsuojia enkä käytä. Siteetkin ovat ällöttävän hautovia, ja että jotkut vielä koko ajan käyttää jotakin suojaa... Outoa. Tiesittekö että on ihan normaalia että tulee valkovuotoa, ei tietenkään niin että on housut märät, mutta vähän. Ei se haise miltään ja alusvaatteet menee pesuun joka päivä, eikä se ole vaarallista.
Kannattaa käydä gynekologilla jos tilanne on se, että joka päivä pitää käyttää ja "haisee". Haju on yleensä merkki tulehduksesta.
Minulla on pienestä pitäen ollut todella runsasta valkovuotoa. Ei tulehduksia tms. Jotkut vaan vuotavat enemmän kuin toiset. Pakko käyttää päivittäin pikkuhousunsuojia, sillä inhoan sitä tunnetta kun housuissa on valkovuotoa kun se tuntuu märältä ja kylmältä.
Jos en käyttäisi suojia, joutuisin vaihtamaan pikkuhousuja noin 2 tunnin välein. Töissä on paljon helpompi kantaa taskussa pikkuhousunsuojia kuin vaihtopikkareita ;)
Käytän silloin kun valkovuoto on runsaampaa, sekä menkkojen lopussa kun tulee pientä tihkuvuotoa. Muuten en.