Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvan tinnitus

Vierailija
28.01.2020 |

Teinpä tuossa jotain mitä ilmeisesti ei olisi kannattanut. Eräs ilta nukkumaan mennessäni ja tungettuani tulpat korviin kiinnitin huomiota vaimeaan kohinaan, jota aikaisemmin olin kai pitänyt jonain tyyliin kämpän vesilämpöpatterien äänenä ja se ei häirinnyt. Nyt kuitenkin aloin asiaa ihan tutkimaan ja havaitsin, että kohina kuuluu sisäisesti oikeassa korvassa, eli kyseesä on kai tinnitus. Tämän jälkeen tästä tuli todellinen vaiva, koska se ääni voimistuu aina tulppien kanssa ja olen alkanut heräilemäänkin siihen yöllä.

Tämä on aivan merkillinen juttu, kun aikaisemmin en ääntä edes huomannut ja nyt tuntuu kuin volat olisi isketty kaakkoon ja se kohina äityy aivan järkyttäväksi, koska kai jotenkin aloin sitä alitajuisesti kuuntelemaan. Joudun siis ilmeisesti jättämään tulpat tämän takia pois ja sitten puolestaan häiriintymään naapureiden metelöinnistä, koska kohina tulee vain tulppien kanssa kun on hiljaista. Eikä niilläkään aivan heti, vaan pikkuhiljaa voimistuen. Voiko tästä enää mitenkään palata takaisin? Netissä puhutaan aivojen opettamisesta olla noteeraamatta tinnitusta, mutta minulla on käynyt nyt toisin päin. Ja ei kai tinnitukseen mitään muuta ihmelääkettä ole. Ei auta vaikka yrittäisin ajatella kaikkea muuta tai tyhjentää mielen, koska viimeistään unen aikana se kohina on taas päällä ja herään siihen. Huoh.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku voimakas melualtistus ollut, niin tinnitus on pysyvää. Hetkellinen korvien soiminen loppuu nopeasti. Mutta ainakin menieren tautiin kuuluu yhtenä oireena tinnitus, eikä välttämättä muita oireita vielä aikoihin olekaan.

Vierailija
2/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo suhina on kuulunut jo pitkän aikaa, en ole vain kiinnittänyt huomiota. Nyt kun sen huomasin niin se tulppien kanssa hiljaisuudessa voimistuu häiritsevästi, muuten en sitä kuule. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu.

Itsellä lapsesta asti korvissa piipannut 24/7

Vierailija
4/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on joku voimakas melualtistus ollut, niin tinnitus on pysyvää. Hetkellinen korvien soiminen loppuu nopeasti. Mutta ainakin menieren tautiin kuuluu yhtenä oireena tinnitus, eikä välttämättä muita oireita vielä aikoihin olekaan.

Minulla alkoi toinen korva soida äkisti ja sitä kesti kolme vuorokautta, sitten hiipui pois. Paperin tunkeminen korvakäytävään peitti vingunnan kokonaan.

Ihan mielenkiintoista kyllä että voi näin erilaisesti oireilla.

Vierailija
5/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi korvat tinnittää niin meni noin puoli vuotta, että totuin siihen. Alussa oli ihan hirveää yrittää nukkua mutta nyt tinnitus ei häiritse nukkumista. Mä olen huomannut, että kun korvaan kasaantuu vaikkua ja ne meinaa tukkeutua niin tinnituksen ääni voimistuu selvästi joten koetan pitää aina korvat puhtaana.

Vierailija
6/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuo suhina on kuulunut jo pitkän aikaa, en ole vain kiinnittänyt huomiota. Nyt kun sen huomasin niin se tulppien kanssa hiljaisuudessa voimistuu häiritsevästi, muuten en sitä kuule. Ap

Korvatulppia on erilaisia, oletko kokeillut muuta mallia? Tai totuttele nukkumaan ilman noita, eikö naapureita saa hiljentymään yöaikaan? Inhottava vaiva.

Vierailija
7/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kyseessä on tinnitys. Se on johdettu verbistä tinnittää.

Eli kun korva ikäänkuin soi omia aikojaan jotain taajuutta

Vierailija
8/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajoittain, stressi laukasee. Ei se mitään pientä suhinaa tai kohinaa ole vaan juurikin kuten yllä lukee, korva soi omilla taajuuksillaan. Kestän kun tiedän että se menee ohi. Tai on tähän asti mennyt.

Luulen että mulla tinnitys on yhteydessä lisääntyneeseen hampaiden narskuttamiseen ja voimakkaaseen hartioiden jännittämiseen, mitkä lisääntyy aina stressitasojen noustessa. 

Vierailija
9/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin valitset sopivan oliiviöljyn.

Vierailija
10/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvatulppia on erilaisia, oletko kokeillut muuta mallia? Tai totuttele nukkumaan ilman noita, eikö naapureita saa hiljentymään yöaikaan? Inhottava vaiva.

En usko, että tulpat vaikuttaa siihen mitenkään. Tein vain mokan ja menin opettamaan aivoni kiinnittämään huomiota tuohon suhinaan ja nyt se ääni nähtävästi aivojen toimesta sitten voimistuu kun on hetken aikaa "liian hiljaista". Kunpa ne voisi opettaa takaisin olemaan välittämättä siitä, tai kaipa se voi ajan myötä helpottaa, toivottavasti. Pitänee kokeilla kuitenkin kaikki vaikunpoistot yms. ensin.

Vierailija
11/13 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että tulpat vaikuttaa siihen mitenkään. Tein vain mokan ja menin opettamaan aivoni kiinnittämään huomiota tuohon suhinaan ja nyt se ääni nähtävästi aivojen toimesta sitten voimistuu kun on hetken aikaa "liian hiljaista". Kunpa ne voisi opettaa takaisin olemaan välittämättä siitä, tai kaipa se voi ajan myötä helpottaa, toivottavasti. Pitänee kokeilla kuitenkin kaikki vaikunpoistot yms. ensin.

Niin ja edelliseen lisäyksenä että eipä noita naapureiden elämisen ääniä voi mitenkään kieltää, siellä joku voi päättää käydä vaikka suihkussa keskellä yötä ja herään sitten jysähdykseen joka kuuluu aina kun suihkun hanaa kääntelee nopeasti kuumalta kylmälle tai toisinpäin. ap

Vierailija
12/13 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
13/13 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan myötä siihen tottuu. Mulla kuuluu sellaista heinäsirkkojen sirinää. Voi mennä puoli vuottakin ennenkuin tottuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi