En pystyisi romanttiseen rakkauteen henkilön kanssa, jonka kanssa minulla ei ole ollut seksiä.
Tämä on hieman epäsuosittu mielipide, ja haluaisin kuulla kuinka yleinen tämä ajattelutapa on. En ymmärrä sitä, miten moni säästää seksin avioliittoon. Itse en voisi mennä naimisiin henkilön kanssa, jonka kanssa ei ole romanttista rakkautta, ja mielestäni aikuisten välinen romanttinen rakkaus vaatii hyvän seksielämän. Olen ihastunut ennen seksiä, mutta en voisi edes sitoutua seurustelusuhteeseen näin pinnallisen ihastuksen kanssa. Ajatuksia?
Kommentit (18)
Seksissä ei ole välttämättä yhtään mitään romanttista.
Nykyään yhä useammin ei ole.
Minusta taas esim vanhat elokuvat on paljon romanttisempia kun niissä ei edes päästy seksiin asti tai vasta ihan lopussa.
Minä taas en ole koskaan harrastanut seksiä sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan olen tuntenut romanttista rakkautta. Ei ole ollut kyllä tilaisuuttakaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Myöskään seksittömässä parisuhteessa ei ole välttämättä mitään romanttista, vaikka jotkut sitä hehkuttavatkin jonain rlmanttisuuden multihuipentumana.
Kyllä minusta ensin täytyy olla henkinen yhteys ja romantiikka sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän ei kukaan aloituksessa väittänytkään. Todettiin vain, että seksittömässä suhteessa ei ap:lle ole mitään romanttista. Olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Ihastuksen kypsyminen rakastumisen kautta syväksi romanttiseksi rakkaudeksi vaatii minulta sen, että suhteessa on myös seksielämää. Rakkaus ei aina kuulu seksiin, mutta seksi kuuluu useimmilla ihmisillä rakkauteen.
Ap siis heittäytyy romanttiseksi vasta sitten kun on nussinut?
Jotenkin olettaisi, että romantiikkaa tarvittaisiin jo tuota ennen. En ainakaan minä kellahda kumoon kuin leppäkerttu ilman minkään valtakunnan romantiikkaa.
Mutta ihan miten vaan, et ole minun onneni tiellä.
Me seurusteltiin puoli vuotta ennen sekstailua ja kyllä se oli minusta ihanan romanttista.
Vielä sen jälkeenkin tietty.
Nyt on oltu yhdessä kymmenen vuotta. Välillä še romantiikka karisee ja seksikin jää vähiin mutta ystävyys ja kumppanuus syvenee.
Seksiä ylikorostetaan nykyään ja siihen kaatuu moni suhde ja liitto aivan turhaan. Se on tärkeää mutta ei tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään yhä useammin ei ole.Myöskään seksittömässä parisuhteessa ei ole välttämättä mitään romanttista, vaikka jotkut sitä hehkuttavatkin jonain rlmanttisuuden multihuipentumana.
Tuokin on totta. Varsinkin uskovaisissa piireissä ajatellaan joskus että seksin säästäminen avioliittoon on joku autuaaksi tekevä voima joka tekee suhteesta automaattisesti romanttisen. Niin helppoa se ek kuitenkaan ole.
Mutta tokihan seksiä harrastavat naiset on silti halpoja huorrrrruleita.
Samaa mieltä. Ja romantiikka (eli se romanttiseksi koettu käytös) ja romanttinen rakkaus ei ole sama asia, kyllä ihastusta ja läheisyyttä ym. "romantiikkaa" voi olla ja on ennen seksiä, mutta en ikinä voisi rakastaa ihmistä romanttisessa mielessä, jos ei seksiä ole koskaan ollut.
Minä en voisi olla tylsän kanssa. Netti tai puhelinseksiä en voisi harrastaa.
Juu, tunneyhteyden tarvitsen. Avioliittoa en kait mihinkään.
Mitä sielukkaampaa ja iloisempaa, sen kivempaa.
Minuun ei tutustu helposti ja äkkiä mutta oikean ihmisen kanssa...
Oma on elämäsi, ei kukaan pakota.