Onneton psykiatri jos ei osaa tehdä kunnon lausuntoa!
Vaan pyytää edellistä lausuntoa nähtäväksi. No, sehän on tk-lääkärin lausunto jossa ei oikeasti puhuta yhtään mitään mikä mua oikeasti vaivaa ja mitä on tapahtunut.
Miksei ammatti-ihminen osaa itse tehdä b-lausuntoa?
Kävin jo haastattelussa.
Kommentit (7)
B-lausunnolla haetaan jatkoa aiemmin kirjoitetuille sairauslomalausunnoille, joten ilman tuota tk-lääkärin lausuntoa ei voi viitata edeltävään tilanteeseesi. Psykiatrin tarkoituksena on yksinkertaisesti ajaa sinun etuasi.
Vierailija kirjoitti:
B-lausunnolla haetaan jatkoa aiemmin kirjoitetuille sairauslomalausunnoille, joten ilman tuota tk-lääkärin lausuntoa ei voi viitata edeltävään tilanteeseesi. Psykiatrin tarkoituksena on yksinkertaisesti ajaa sinun etuasi.
Ei. Kyse terapiasta.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet käynyt vastaanotolla etkä missään haastattelussa. Varmaan hänellä on syynsä pyytää lausuntoa nähtäväkseen.
No se joka tapauksessa haastatteli mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyse terapiasta.
Vähän sama juttu. Jos haet Kelan korvaamaa terapiaa, on tavallisin myöntämisperuste työkyvyn säilyttäminen tai saavuttaminen. Silloinkin aiemmat lausunnot ovat merkittäviä.
No, jos haet B-lausuntoa, sullahan pitäisi olla diagnoosi jostain sairaudesta. Ja silloin kun diagnoosi on annettu, annetaan lausunto. Tk-lääkäri ei tietääkseni anna terapiaan liittyviä lausuntoja.
Lapseni sai B-lausunnon vasta kuukausien terapioiden jälkeen kun diagnoosi varmistui.
Siinä on diagnoosi ja nykyään jatkolle riittää tk-lääkärin lausunto.
Siinä lähinnä suositellaan terapian jatkoa, ei mitään erikoista ollut noissa papereissa.
Sä olet käynyt vastaanotolla etkä missään haastattelussa. Varmaan hänellä on syynsä pyytää lausuntoa nähtäväkseen.