Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanterveystieteen professori: "jää heti kotiin (flunssa) oireiden alkaessa. Linkki

Vierailija
27.01.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11162461

Tällöin ehkäisee tartuttamasta muita. Hänen työpaikallaan on 1 tai 2 hengen huoneet, jotta infektiot ei leviä.

Sanoo, että se on eri asia, jos kaupoissa on flunssaisen kanssa tekemisissä hetken, kuin että on tunteja flunssaisen kanssa työpaikalla.

Juuri tätä mieltä olen minäkin. Tämä tosiaan on totuus.

Esim kuljin lapseni kanssa paljon kaikkialla 0-3- vuotiaana ja hän ei ollut koskaan kipeä. (vain 1 mahatauti oli) Kun meni seurakunnan kerhoon, alkoi flunssat ja niitä tuli ja tuli vielä eskarissakin.

Eli ei ne tartu läheskään niin helposti kaupoissa ja leikkipaikoissa, kuin paikoissa, joissa illan monta tuntia. (en mennyt flunssaisen luo kyläänkään)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät voi tehdä konttoritöitäkään kotona.

Ei ole etätyömahdollisuutta.  Miksi helvetissä täällä aina yleistetään kaikki asiat.

Vierailija
22/27 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No samassa tilassahan ollaan pitkään esim. kun palvellaan jatkuvasti flunssaisia ihmisiä.

Pitkin päivää flunssa-aikana suuri osa asiakkaista on joko flunssaviruksen kantaja tai jo valmiiksi flunssainen. Ja näitä ihmisiä joku palvelee joka päivä, joka ikinen päivä, monta tuntia päivässä.

Mitä eroa siinä on flunssaiseen työtoveriin verrattuna.

Anteeeks, mutta. Tämä. Perus palstakommentti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konttoritöitä voi hoidella flunssassa kotoakin käsin. Kyse on vain järjestelyasia.

Ohjelmistojen lisenssit ovat kalliita eikä työnantaja maksa kuin välttämättömän määrän. Omia töitäni en voi kotona tehdä.

Etätyöpöytäyhteys?

Ei onnistu, omassa työpaikassa etätöitä saavat tehdä vain esimiehet ja hekin poikkeustapauksissa.

Vierailija
24/27 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen töissä päiväkodissa. Menen heti saikulle kun flunssa iskee. Kestää vaan muutaman päivän, kun olen terve. Olen kokeillut olla sairaana töissä. Siitä seuraa, että olen paljon pidempään kipeänä ja toipuminen kestää. Yleensä olen tullut kipeäksi heti sen jälkeen kun työkaverit ja lapset ovat tulleet kipeänä päiväkotiin. Vaikka työ on rankkaa ilman sijaisia tai sijaisten kanssa, toivoisin, ettei työkaverit tulisi kipeinä töihin tai vanhemmat toisi kipeitä lapsia töihin. Nämä virukset todella tarttuvat.

Vierailija
25/27 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä "jää kotiin heti jos on kurkku vähäsen kipeä". Siitäpä soitto työpaikalle, että minulla on kurkku himpun verran kipeä niin mitä jos huilailen tämän päivän. Aika moni työnantaja varmaan sanoisi, että huilaile rauhassa vaikka koko viikko, mutta töihin ei ole sen jälkeen tulemista.

Muutenkin nämä lääkäreiden suositukset mediassa tuntuvat elämälle vierailta. "Mene heti tutkimuksiin jos sinulla on X Y Z oireita". Soitapa sitten terveyspalvelujen neuvontaan niin tympeä hoitaja ilmoittaa, että nuo oireet ovat täysin mitättömiä eikä niiden perusteella saa lääkäriaikaa. Siinä sitten mietit, ovatko ne oireet oikeasti vaarallisia vai liioitellaanko mediassa. Jos on rahaa mennä yksityiselle, voi mennä sinne kertomaan oireistaan ja pääsee heti lääkäriin, mutta millä hinnalla? Varsinkin jos sekin lääkäri sanoo heti, etteivät nämä oireet mitään vakavaa ole.

Eihän mikään ala pyörisi jos kaikki jäisivät lievässä nuhassa kotiin. Eri asia jos on kova kuume ja näyttää influenssalta. Sitä on välillä vain vaikea itse arvioida, onko nyt flunssa tulossa vai ei.

Noh. Meillä on itseilmoitettava sairausloma käytössä. Flunssassa ja mahataudissa työterveyteen ei pääse ennen kuin kolme itseilmoitettavaa on käytetty. Eli on ihan itse osattava arvioida onko flunssassa vai ei. Siihen ei terkkaria tarvita voivottelemaan.

Vierailija
26/27 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viralliset ohjeet tosin ohjeistavat toisin.

Ei voi olla viralliset jos niissä ei lue official!

Vierailija
27/27 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Official kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viralliset ohjeet tosin ohjeistavat toisin.

Ei voi olla viralliset jos niissä ei lue official!

Viralliset ohjeet tulevatkin työnantajataholta j niissä on ajateltu vain firman rahoja.

Luotan ennemmin kansanterveyslaitoksen professoriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi