Mifegyne ja katumus????
Onko kukaan tullut katumapäälle mifegynen oton jälkeen, jatkanut raskautta ja saanut terveen lapsen? Tarkoitan raskauden keskeytyksen aikana otettavaa ensimmäistä lääkettä..
Itse otin juuri, ja nyt kaduttaa. Olin niin "varma" mun päätöksestä monta viikkoa. Epäröin vielä sairaalassakin mutta otin lääkkeen kuitenkin.. Onko mahdollisuutta jatkaa vielä raskautta, vai oliko tämä nyt tässä?
Kommentit (10)
Minulle myös sanottiin että päätös on sit tehty kun sen lääkkeen ottaa.. Voi minkä tein. :( tää tuska sisällä on niin valtava..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös sanottiin että päätös on sit tehty kun sen lääkkeen ottaa.. Voi minkä tein. :( tää tuska sisällä on niin valtava..
Ap
Valitettavasti yleensä vahingossa raskaaksi tullessaan nainen ei oikein kykene ajattelemaan järkevästi ja usein hän jää myös yksin, joten on vain valittava huonoista vaihtoehdoista jompi kumpi. Yleensä myös hormonien takia päätökseen vaikuttaa kaikki tunteet jotka saattavat hormonien takia vaihdella rajustikin. Sinulla on kuitenkin oikeus surra ja voit varmastikin saada lapsia myöhemmin.
Muistaakseni lääke aiheuttaa vakavia vaurioita alkiolle/sikiölle. Eli ei voi enää perua. Kannattaa harkita jotain tukiryhmää.
Ikävä kyllä joudut nyt jatkamaan abortin loppuun. On liian suuret riskit sikiölle. Mutta ei kannata hätäillä uuden raskauden kanssa, vaikka tulisitkin siihen tulokseen, että haluat lapsen. Käsittelet ensin tuon menetyksen ja suunnittelet sitten lapsen saamista, kun olet siihen valmis ja tilanne parempi. Jokin syy sinulla on varmasti ollut, miksi päädyit nyt tämän raskauden kohdalla keskeytykseen. Ehkä ratkaisu oli oikea, vaikka tuntisit katumusta.
En olisi ikinä suostunut lääkkeelliseen keskeytykseen juurikin tästä syystä. Kaavinnassa on sentään tajuton, eikä voi muuttaa mieltään kesken kaiken.
Kiitos teille vastauksista.. Syy oli todellakin hyvä, ja uskon että jokainen nainen päätyisi kanssani samaan ratkaisuun tilanteessani, tai vähintään harkitsisi keskeytystä.
Tuska on vaan niin kova. Mutta ehkä oikea aika koittaa vielä tulevaisuudessa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
En olisi ikinä suostunut lääkkeelliseen keskeytykseen juurikin tästä syystä. Kaavinnassa on sentään tajuton, eikä voi muuttaa mieltään kesken kaiken.
Kiitos tästä letkautuksesta,mikä ei millään tavoin muuta tämän hetkisestä tilannetta sekä olotilaa. Mitä kuvittelit saavuttavasi kertomalla mielipiteesi aloitukseen?
Ap
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/41de005b-1202-4c7f-9821-c45e…
Käsittääkseni syntyi ihan terve lapsi
En osaa sanoa. Minulle kerrottiin, että kun ensimmäinen lääke on otettu, niin päätöstä ei enää voi perua. Kaduin siis heti kun otin 1. lääkkeen. En ollut osannut tehdä päätöstä ja lopulta jokin päätös vaan oli tehtävä. En kuitenkaan kokeillut mitä olisi tapahtunut jos en olisi ottanut 2. lääkettä. Mutta voithan pian abortin jälkeen yrittää uutta lasta jos nyt tiedät oikeasti, että kaduttaa.