Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää hox-sanan viljeleminen, kun se ei edes tarkoita mitään.

Vierailija
27.01.2020 |

'Huomio' on suomea!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se vaan otsikko ja leipäteksti taas ap:n kirjoitelmassa puhuvat toisiaan vastaan. Sic!

Vierailija
2/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Huomio' on suomea!

Mutta se ei ole "hox".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom., huomio, tai esimerkiksi akateemisessa tekstissä jopa NB (latinan nota bene) ok, hox taas ihan keksitty juttu.

Vierailija
4/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nyt joltain helvetin oululaisilta voi odottaa?

Vierailija
5/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pohjois-Suomessa kuulemma tarkoittaa huomio.

http://www.kysy.fi/kysymys/varsinkin-pohjois-suomalaiset-kayttavat-merk…

Ja tulee kansankielisestä ilmaisusta hoksata.

Vierailija
6/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan.

Vierailija
7/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on yksi sekamelska. Etelästä kotoisin olevana "hoksaaminen" on tarkoittanut minulle sen tapaista kuin "huomata, havaita". Esimerkiksi "en hoksannut, että siinä oli kielletyn ajosuunnan merkki" tai "en hoksannut kahvin olevan loppu". Oulun suunnalla tuntuvat tarkoittavan sillä enemmänkin jotain "ymmärtämistä" tai "oivaltamista". Kerran eräs oululainen äijä selitti mulle ajo-ohjeita johonkin paikkaan, jossa en ollut käynyt, kun keskusteltiin ihan kasvotusten. Hoki joka toiseen väliin "hoksaakkonää" luetellessaan tiet ja rakennukset joiden perusteella paikka pitäisi löytää. Helvetistäkö hoksaan jotain maamerkkejä paikasta jossa en ole ikinä ollut, siinä keskustellessamme, ihmettelin ja pidin äijää jotenkin vajaana. 

Vierailija
8/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri jättää aina noita HOX-lappuja.

Seuraavan kerran hoxin sitä nokkaan!

Vierailija
9/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on yksi sekamelska. Etelästä kotoisin olevana "hoksaaminen" on tarkoittanut minulle sen tapaista kuin "huomata, havaita". Esimerkiksi "en hoksannut, että siinä oli kielletyn ajosuunnan merkki" tai "en hoksannut kahvin olevan loppu". Oulun suunnalla tuntuvat tarkoittavan sillä enemmänkin jotain "ymmärtämistä" tai "oivaltamista". Kerran eräs oululainen äijä selitti mulle ajo-ohjeita johonkin paikkaan, jossa en ollut käynyt, kun keskusteltiin ihan kasvotusten. Hoki joka toiseen väliin "hoksaakkonää" luetellessaan tiet ja rakennukset joiden perusteella paikka pitäisi löytää. Helvetistäkö hoksaan jotain maamerkkejä paikasta jossa en ole ikinä ollut, siinä keskustellessamme, ihmettelin ja pidin äijää jotenkin vajaana. 

Trauma on selvästi syvällä ja avaus triggeröi kirjoittamaan esseen taas yhdestä omasta mielensäpahoittamisesta.

Vierailija
10/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Minä luulin, että hox on jotain teinislangia.

Vierailija
11/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä käyttää se weetee-osasto Facebookissa kun jakavat jotakin ls-laitoksesta karanneiden teinien kuvia.

Vierailija
12/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöh. et vaan hox!

Vierailija
13/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä käyttää se weetee-osasto Facebookissa kun jakavat jotakin ls-laitoksesta karanneiden teinien kuvia.

Viestin kirjoittajan pahoinvointi on kouriintuntuva vielä ruudun tällä paremmallakin puolella.

Vierailija
14/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kollega aloittaa kaikki viestit ja ilmoitustauluille viljelemänsä laput sanoilla: HOX POX!!!!!!! Aaaaaaarrggh kuinka raivostuttavaa.

Vierailija
15/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kollega aloittaa kaikki viestit ja ilmoitustauluille viljelemänsä laput sanoilla: HOX POX!!!!!!! Aaaaaaarrggh kuinka raivostuttavaa.

Hän tietysti parantaa tapansa kun kirjoitat tälle palstallle aaargh.

Vierailija
16/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan itse tuon aina sanaan "hoax", joka taas tarkoittaa virheellistä sanomaa.

Siksi en kiinnitä noihin hox-viesteihin mitään huomiota.

Vierailija
17/17 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trauma on selvästi syvällä ja avaus triggeröi kirjoittamaan esseen taas yhdestä omasta mielensäpahoittamisesta.

Traumat, triggeröinnit ja mielensäpahoittaiset kumpuavat kyllä ihan omasta ajatusmaailmastasi. Tarkoitus oli vain havainnollistaa murreilmaisujen monipuolisuutta ja vieraan murteen joskus aiheuttamia hankaluuksia. En pahoittanut mieltäni silloin enkä nytkään. Pidän murteista. Sinun sanasi sen sijaan ohi aiheen menevänä henkilökommentointina viittaavat johonkin syvempään ja hallitsemattomampaan tunnereaktioon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi