Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhmätyöhaastattelu

Vierailija
27.01.2020 |

Kokemuksia? Tämä on ensimmäinen kerta kun minut on kutsuttu ryhmätyöhaastatteluun ja haluaisin vinkkejä, miten valmistautua. Olen sosiaalisesti lahjakas, iloinen ja ystävällinen tapaus mutta pelkään meneväni aivan lukkoon, jos minun täytyy esitellä itseäni porukalle aivan tuntemattomia ihmisiä ja pyrkiä samalla tekemään vaikutus. Ilmeisesti tuolta porukasta sitten valikoituu vain osa, jotka pääsevät vielä yksilöhaastatteluun esimiestä tapaamaan? Millaisetkohan ihmiset sieltä parhaiten valikoituvat, mitä kannattaisi muistaa sanoa tai tuoda esille? Jännittää. Niin ja kyseessä on kaupan ala, myyjän pesti.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut kaupan alalla moisessa haastattelussa.

Oli lepposa. Jokainen kertoi vähän aiemmasta työkokemuksestaan muille. Esimies kertoi työnkuvasta ja ylipäänsä työstä johon oltiin hakemassa. Käytiin myös läpi millaisia vuoroja kukin olisi valmis tekemään ja keskusteltiin tärkeistä luonteenpiirteitä kaupan alalle.

Itse pääsin ja meistä pääsi ehkä 4 ihmistä eli suurin osa karsiutui pois. Ainakin sellaiset karsiutuivat pois, jotka kehuskelivat hirveästi aiemmalla työkokemuksellaan, puhuivat liikaa ja vetivät roolia.

Itse huomasin, että moni aikuinen ihminen ei ihan oikeasti osaa vastata pelkkään kysymykseen vaan aletaan selittämään ummet ja lammet aiheen vierestä. Tärkeintä on muistaa vastata kysymykseen. Eli kuuntele mitä kysytään ja vastaa siihen.

Vierailija
22/22 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Minkälaiseen huippuvirkaan haet kun haastattelun esiastekin kestää monta tuntia?

Itse pääsin vaatimattomampaa hommaan miljoonaluokan projektien vetäjäksi, haastattelu kesti 10min, vartin verran sen jälkeen juotiin kahvia ja naurettiin ihan muille kuin työasioille.

Ihan myyjäksi elintarvikeliikkeeseen, mutta kuten joku toinen jo kirjoitti, riippuu aina tosi paljon alasta ja paikasta. Mieluiten menisin tietysti ihan yksilöhaastatteluun mutta kaipa otan tämän vastaan, kävi miten kävi, olenpahan ainakin kokemusta rikkaampi. :D Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla