Haluaisin ruokkia lintuja, mutta ongelmana ahneet harakat!
Tosi ärsyttävää kun laittaa jotain tulipaloja pihalle niin eiköhän siellä ole 12 päinen harakkalauma rääkymässä ja tulipallo hetkessä syöty. Meidän piha on vielä pieni että häiritsee naapureitakin varmasti.
Kommentit (19)
Tulipaloja=talipalloja. Ennustavat 🙄 tulipalo on siis talipallo!ap
Osta ritse. Niin minä tein. Ammuin herneillä. Tajusivat.
Harakat tappaa siilitkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene nyt hyvin.
Ai harakoilla?
Vierailija kirjoitti:
Mikä harakka on ellei lintu...
Entinen työministeri.
Meillä käy tikka ja fasaanit lintulaudalla. Erilaiset tintit on niin vajaaälyisiä, että sen kauempana pönöttävän lintulaudan sijaan änkeävät jostain ihmeen rakosesta lasitetulle terassille, ja saa täysipäiväisesti olla leikkimässä niiden kanssa portsaria. Kulkureittiä ei vielä ole löydetty, mutta pahimmillaan niitä on kolmekin ollut siellä killistelemässä terassin ikkunasta sisään, että "josko joku tulis päästään meidät pois".
Meillä ei saa ruokkia mitään lintuja. Siksi otankin aina taskuun vähän leipää kun lähden kapungille. Pari varista tunnistaa minut :) ja tulevat hakemaan ruokaa. Olen antanut niille nimenkin. Kohta varmaan joku polliisi tulee kimppuuni.
Eläintieteen mukaan harakka on kaukaista sukua esim. Indonesian viidakoissa tavattaville, pitkäpyrstöisille paratiisilinnulle.
Itse asiassa aika kaunis lintu sinänsä.
Ja onkin varsinainen luonnon puhtaanapitäjä ja terveyspoliisi (variksen ohella toki) linnukseen.
Laitan mustarastaille kertakyttölautaselle (maahan) rusinoita, syövät näitisti, eivätkä sotke. Varikset yleensä uskoo, ettei tarvitse tulla lautaselle. Harakat ovat kovapäisiä, samoin oravat ja suunnittelen ritsan hankkimista niille.
Meillä on lintulauta, jonka sisätila on sen kokoinen, ettei isommat linnut mahdu sinne. Lintulaudallamme vierailee lähinnä talitinttejä, mutta muutaman kerran olen nähnyt siellä myös punatulkkuja.
Linnut viskovat syödessään siemeniä laudalta alas, joten maassa on tarjolla myös siemeniä, joita lähinnä sepelkyyhkyt käyvät syömässä.
Harakoita, variksia, naakkoja tai muitakaan ns isompia roskalintuja ei ole koskaan pihallamme näkynyt, ehkä me olemme jopa liian metsässä.
Suomen Lintuvaruste myy Squirrel Booster-automaattia. Vain pienet ja kevyet linnut pääsevät ruuan ääreen. Toimii hyvin!
Hae kierrätyksestä 1-2 pakastimen verkkolaatikkoa. Laita automaattisi laatikon sisään häkkiin. Harakaat eivät pääse, mutta pikkulinnut kulkevat sujuvasti aukoista.
Mulla on lintulautan ympärillä verkko. Pikkulinnut mahtuu läpi, harakat ei.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lintulautan ympärillä verkko. Pikkulinnut mahtuu läpi, harakat ei.
trumpin muuri
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lintulauta, jonka sisätila on sen kokoinen, ettei isommat linnut mahdu sinne. Lintulaudallamme vierailee lähinnä talitinttejä, mutta muutaman kerran olen nähnyt siellä myös punatulkkuja.
Linnut viskovat syödessään siemeniä laudalta alas, joten maassa on tarjolla myös siemeniä, joita lähinnä sepelkyyhkyt käyvät syömässä.
Harakoita, variksia, naakkoja tai muitakaan ns isompia roskalintuja ei ole koskaan pihallamme näkynyt, ehkä me olemme jopa liian metsässä.
Mikä on 'roskalintu' ?
Sinäkö ne linnut luokittelet ja erottelet muista lintuluokituksista ...
Hihi