Kuinka pian vihkimisen jälkeen uusi sukunimi ja siviilisääty päivittyy väestörekisteriin?
Vihkiminen oli viime torstaina, kyseessä maistraattivihkiminen.
Tänään kävin katsomassa, mutta väestörekisterissä lukee edelleen tyttönimeni, ja siviilisäädyn kohdalla lukee, että olen naimaton.
Ei tällä nyt muuten mitään kiirettä ole mutta perjantaina pitäisi mennä hakemaan uutta passia, niin tiedättekö päivittyykö tuo sukunimi siihen menneessä?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Noin viikko meni minulla syksyllä 2017. Ota vihkitodistus mukaan jos ei silloin vielä näy,
Okei, kiitos! Eli vihkitodistuksella pitäisi saada uusi passi, vaikkei muutos näkyisikään vielä silloin väestrekisterissä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin viikko meni minulla syksyllä 2017. Ota vihkitodistus mukaan jos ei silloin vielä näy,
Okei, kiitos! Eli vihkitodistuksella pitäisi saada uusi passi, vaikkei muutos näkyisikään vielä silloin väestrekisterissä?
Ap
Muotoilin epäselvästi tuon. Passitoimiston virkailija kertoi minulle että ottaa asian seurantaan ja huolehtiii ettei passi lähde tulemaan vanhalla nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muotoilin epäselvästi tuon. Passitoimiston virkailija kertoi minulle että ottaa asian seurantaan ja huolehtiii ettei passi lähde tulemaan vanhalla nimellä.
Selvä, kiitos!
Ap