Hengenvaarallisesti lihava - ohjelma
Olen ruvennut seuraamaan kyseistä sarjaa ja ihmettelen, miten ne ihmiset ovat edes hengissä. Täällä Suomessa pelotellaan jo 20 kg:n ylipainosta, että kuolo korjaa kohta. Nämä 300 kiloiset porskuttavat edelleen.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies joutui olemaan sairaalassa laihdutuksen ajan ja oli tosi ilkeä hoitajille. Jos eivät tuoneet ruokaa, laski alleen.
No mut sitten sitä ruokaa ei tulisi sinä päivänä ollenkaan, vettä vaan.
En usko että on turvallista leikkiä kovin rankasti tuossa jamassa olevien elimistöllä. Paasto on stressitekijä normaalillekin elimistölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Now on paras, ei usko valheita.
Äijällä on auktoriteettia, ei kuuntele mitään kitinöitä. Ja pahinkin vinkuja on vaan ” Yes Dr Now”.
Juu ei tarvitse hänen paljoa ääntä korottaa. Ja musta on hauska kun se joskus lähtee autolla "kotikäynnille" tms. on se kultainen stetoskooppi aina toimintavalmiudessa rinnuksella:-)
Usein tosiaan ihmetyttää sekin että onko noi ihmiset todella niin tietämättömiä ettei ne oikeasti tajua mitä pitäisi syödä. Ja kauhistuttaa kun monella on jotain chihuja tms. kääpiökoiria jotka on koko ajan vaarassa tulla jyrätyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän itsestäni, että minulle 20 kg ylipainoa olisi liikaa, mutta tiedän, myös, että jotkut harvat ihmiset pystyvät kantamaan sairaalloista ylipainoa ainakin keski-ikään. 20 vuotiaalal lihavalla voi olla testien mukaan veriarvot kunnossa ja pystyy kävelemään hyvin, mutta kun sama ihminen vanhenee, niin... Tuttava kuoli 53 vuotiaana ylipainon seurauksiin.
Mun eräs sukulainen on painanut noin 160 kg aikuisikänsä, ja on kohta jo 80 v. Paino-ongelma on ollut jostain kolmekymppisestä asti eikä tämä ihminen ole sairastellutkaan juuri mitään, ei mitänä pysyväislääkkeitä. Joidenkin kroppa kestää ihmeesti.
Taidan olla itsekin vähän samaa laatua koska olen myös sairaalloisen ylipainonen BMI:n mukaan (joskaan en ihan noin lihava) ja 45-vuotiaana ei niin mitään vaivoja eikä sairauksia. Olen 161-senttinen luustoltan hento nainen joka painoin parikymppisenä alle 50 kg.
Luustojen painoero on mitätön.
Niin on, tosin jonkin verran enemmän eroa tulee siitä että isompaan luustoon kiinnittyy isommat lihakset. Itse olin kuitenkin sellanen ihan silmin nähdne poikkeuksellisen hento nuorena, ja 48 kg normaalisti painavana olisin varmasti sanonut etten selviäisi esim. 100 kg painosta millään. Nyt painan 120 kg eikä mitään ongelmia, yllättävää kyllä.
Olen itse 114kg (ja lyhyt), ja minulla on mm. kuukautiset loppuneet lihavuuteni takia. Niin käy aina, kun painoni ylittää 110kg rajan. Mietin tässä että miten itsensä saa lihotettua noin isoksi kuin esim. 250kg? Minusta tuntuu etten muuta tee kuin syö, ja tosiaan voin vedellä ihan mitä huvittaa ilman että paino olisi koskaan yli 120kg. Kärsin ahmimishäiriöstä.
Moni noista lihavista sanoo "rakastavansa ruokaa", mutta he syövät sellaisia juttuja, joita en itse ainakaan voisi syödä päivästä toiseen: rasvaista halppispitsaa, pikaruokaketjujen hampurilaisia ym. Minulle se ruoan rakastaminen tarkoittaa sitä, että syön monipuolisesti (esim. tänään tikka masalaa, huomenna lihapullia kermakastikkeessa, ylihuomenna sushia), olen tarkka ruoan mausta ja koostumuksesta jne.
Yhden lihavan muistan, joka kokkasi sängyssään mm. wonton-nyyttejä ja marinoi lihoja.
Tutulla on ylipainoa 40-50 kg. Hän on laihduttanut monta kertaa lähelle normaalipainoa ja sekään ei ole ollut terveellistä. Parempi olisi ollut pitää paino koko ajan alempana, mutta tasaisena. Nyt maksimipainossa hän kävelee lyhyitä pätkiä, siis joitakin metrejä, seisoo, huohottaa ja jatkaa. Liikkuu autolla. Sydän ei jaksa. Uskookin jo kuolevansa pian. Ilman ylipainoa olisi voinut elää kauemmin. Joutuu laihduttamaan taas, kun ei kestä nykyistä painoa, kävelykyky on menossa, mutta toisaalta taas, kestääkö sydänkään enää painon vaihteluita ja elimistö ravintoaineiden saannin häiriötä, jota seuraa painonvaihtelusta? Syöminen ryöpsähtää aina uudestaan pois hallinnasta. Oksentelukaan ei paranna tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies joutui olemaan sairaalassa laihdutuksen ajan ja oli tosi ilkeä hoitajille. Jos eivät tuoneet ruokaa, laski alleen.
No mut sitten sitä ruokaa ei tulisi sinä päivänä ollenkaan, vettä vaan.
Ei noin voi tehdä. Noissa painoissa yleensä verensokerin hallinta on täysin sekaisin ja paastoaminen yhtäkkiä voisi olla hengenvaarallista. Lisäksi hassua kyllä, superlihavat ovat yleensä aliravittuja, eli heiltä puuttuu paljon välttämättömiä vitamiineja ja kivennäisiä elimistöstään - ei silloin ole hyvä näännyttää lisää. Sappikivikohtauksiakin helposti tulee äkillisestä paastosta.
Lisäksi monet noista on tosiaan psyykkisesti sairaita ja/tai riippuvaisia esim. kovista opiaattilääkkeistä (tuo alleen pissaaja oli opiaattiriippuvainen). Ei ole mitenkään inhimillistä sairauden tai riippuvuuden hoitoa tuollainen "et saa sitten ruokaa". Ei ne ihmiset kiusallaan tuossa tilassa ole, eivätkä toimi aina "täysissä sielun ja ruumiin voimissa".
26, minkä ikäinen tämä ihminen on? Mietin vaan koska minulla on tosiaan se 50kg ylipainoa ja touhuan sujuvasti kotosalla, kävelen parin kilsan matkat ongelmitta jne. Toki hengästyn suht helposti, mutta jaksan esim. kolme kerrosta portaita mennä reippaasti pysähtymättä ja käyn uimassakin säännöllisesti. Itse olen 35-vuotias.
t. aiempi 114kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa rahtaavat läheiset sanovat pelkäävänsä lihava sduuttumusta. Miksi, eihän se mitään voi kuitenkaan tehdä.
Ei fyysisesti, mutta voivat kyllä nalkuttaa ja huutaa sieltä petistään. On sekin omassa kodissa jatkuvasti aika rasittavaa kuunnella. Sitten on ne toiset, jotka ei niinkään pelkää suuttumusta, vaan heitä tekee häijyä kieltää masentuneelta vuodepotilaalta ainoa asia, mistä hän saa edes jotain iloa elämästään - se ruoka.
Yleisesti tuossa kiinnittää huomiota että lähes poikkeuksetta nuo osanottajat on psyykkisesti vaikeasti traumatisoituneita. Todella monella on hyväksikäyttötausta lapsuudesta, sitten on huumeenkäyttäjien ja psyykkisesti sairaiden lapsia jne. Terve taviskin voi lihoa nykymaailmassa helposti, mutta näköjään että noihin satojen kilojen painoihin päästään, tarvitaan vähän muutakin häikkää kuin persous makealle ja rasvalle.
Tosiaan, kaikille jotka ihmettelee, miten joku voi ahtaa itseensä noin paljon tai miksi ne läheiset sitten kärräävät sitä ruokaa, eihän tuohon tilaan (ja sarjaan) päädykään, ellei koko paletissa ole palat kasassa (syömishäiriö ja läheiset mahdollistavat tämän) siten, että ihminen lihoo ja lihoo rajatta. Varmasti on paljon syömishäiriöisiä, joiden lähipiiri saa homman kuriin. Tai sitten ihminen itse tajuaa oman tilansa jo ennen tuota 300 kiloa.
Nämä ihmiset kyllä tarvitsisivat ensisijaisesti terapiaa, jotta saisivat käytyä läpi niitä traumoja, jotka ovat lihavuusongelman taustalla.
Sitä olen ihmetellyt, että kun ovat jo itsekseen saaneet ison määrän kiloja pois, niin miksi menevät vielä leikkaukseen, vaikka ilman leikkaustakin onnistuu?
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset kyllä tarvitsisivat ensisijaisesti terapiaa, jotta saisivat käytyä läpi niitä traumoja, jotka ovat lihavuusongelman taustalla.
Sitä olen ihmetellyt, että kun ovat jo itsekseen saaneet ison määrän kiloja pois, niin miksi menevät vielä leikkaukseen, vaikka ilman leikkaustakin onnistuu?
Koska se pari kuukautta jotka ovat kovasti ponnistellen jaksaneet laihduttaa ovat poistaneet vasta murto-osan kiloista eikä kukaan jaksa nähdä nälkää vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kun se ei tahdo onnistua pidemmän päälle. Kun on hyvin vahva motivaatio "repäistä", koska pääsy laihdutusleikkaukseen riiippuu onnistumisesta edes kuukauden-pari tavallisessa laihdutuksessa, aika moni pystyy tähän silkalla tahdonvoimalla. Tahdonvoima kuitenkin on kuin lihas joka väsyy jatkuvassa käytössä, ja loppujen lopuksi hyvin harvan tahdonvoima pelkästään riittää pudottamaan painon esim. 300 kilosta 100 kiloon. Kun jo "tavisten" 20-40 kilon urakatkin on aika vaikeita jaksaa.
Sinänsä Suomessa parempi käytäntö että ensin pitää olla yrittänyt laihduttamista ilman leikkausta ihan kunnolla, ja leikkaukseen mennään vasta jos tämä ei onnistu pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa rahtaavat läheiset sanovat pelkäävänsä lihava suuttumusta. Miksi, eihän se mitään voi kuitenkaan tehdä.
Tätä mäkin olen miettinyt 🤔
mun unelma-ammatti olis olla näiden megalihavien laihduttaja. Tarjoilisin sänkyyn pelkkää salaattia ja jos v i t t u i l e s i v a t niin lähtisin vain huoneesta ja ärsyyttääkseni sammuttaisin valot mennessäni. Kipase laittaan takaisin päälle.
Aika monella ollut feederpartneri. Voishan toi kylläkin tukehduttaa sut jos jotenkin sut sais allensa.
Ensimmäiset 7 minuuttia menee suihkuttelun ja peseytymisen näyttämiseen.
Luin jostain, että näille maksetaan noin 1500 dollaria esiintymispalkkiota maksuttoman leikkauksen lisäksi ja vissiin saavat muuttoavustusta. Nahkanpoistoleikkaus maksetaan omasta pussista. Mietin, että meneeköhän nuo palkkiot nekin pikaruokaan?
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain, että näille maksetaan noin 1500 dollaria esiintymispalkkiota maksuttoman leikkauksen lisäksi ja vissiin saavat muuttoavustusta. Nahkanpoistoleikkaus maksetaan omasta pussista. Mietin, että meneeköhän nuo palkkiot nekin pikaruokaan?
No ei ole loppujen lopuksi mikään kova palkkio tuo.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se toinen niistä veljeksistä? Steve jotain.. ainoa osallistuja joka sai Tohtori Now:n menettämään totaalisesti hermonsa.
Ruoka on näille ihmisille sama asia kuin viina alkoholisteille, ei se homma niin toimi että lyödään salaattipussi nokan alle ja kielletään syömästä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole loppujen lopuksi mikään kova palkkio tuo.
Ei olekaan, mutta leikkauksen saavat, jos laihtuvat tarpeeksi ja se leikkaus on kymmenien tuhansien dollareiden arvoinen. Joskus katsoin tohtori Now'n nettisivuilta ja jotain sitä luokkaa se on ainakin ilman vakuutuksia. Varmaan kallis joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa rahtaavat läheiset sanovat pelkäävänsä lihava suuttumusta. Miksi, eihän se mitään voi kuitenkaan tehdä.
Tätä mäkin olen miettinyt 🤔
mun unelma-ammatti olis olla näiden megalihavien laihduttaja. Tarjoilisin sänkyyn pelkkää salaattia ja jos v i t t u i l e s i v a t niin lähtisin vain huoneesta ja ärsyyttääkseni sammuttaisin valot mennessäni. Kipase laittaan takaisin päälle.Aika monella ollut feederpartneri. Voishan toi kylläkin tukehduttaa sut jos jotenkin sut sais allensa.
Sellainen 350 läskikasa? millä se sais mut kiinni SAATI että saisi käännettyä mut alleen?
Mutta jos saisi tehtyä niin ei kyllä tukahduttaisi vaan ihan rehdisti murskaisi 😳
t: Solakka ja vikkelä
Olen katsonut aikoinani kaikki jaksot, nytkin Youtubesta sen uusimman eli kasikauden olikohan monesko jakso.
Vieläkin jaksan ihmetellä tossumaisia läheisiä, jotka kiikuttavat vaikka mitä lihavalle, perusteluinaan "hän suuttuu muuten". No siinähän suuttuu, mitä sillä on väliä, jos lihava ei edes huoneestaan pääse pois?