Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hevosenlihasta?

Vierailija
26.01.2020 |

Eli jääkaappiin ilmestyi hevosen kulmapaistia miehen toimesta mutta ihan uusi otus mun pannuissa mitä te olette siitä valmistaneet ja millä ohjeella?
Ja kyllä googletin mutta eihän noista resepteistä tiedä onko ne hyviä vai ei...moskovanpata on tällä hetkellä varmin ehdokas

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut kulmapaloja vastaan. Vanhoja vähärasvaisia kaakkeja ne yleensä on. Sen mukaan suhtautuisin.

Zinccis

Kulmapalahan varmaan vaatisi esim. punaviinihaudutuksen. En tiedä sitten onko se heposella miten suussa sulavaa.

Vierailija
2/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen pala? Minä tekisin paahtopaistin.

Hevosen liha on tummempaa ja minusta paremman makuista kuin naudan. Mutta samat reseptit toimivat. Jos löydän lihatiskistä kotimaista hepan ulkkaria, paistan aina pihvit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää. Ostin kilon hevosen paahtopaistia mutta en tiedä mitä siitä valmistaisin.

Vierailija
4/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoinen pala? Minä tekisin paahtopaistin.

Hevosen liha on tummempaa ja minusta paremman makuista kuin naudan. Mutta samat reseptit toimivat. Jos löydän lihatiskistä kotimaista hepan ulkkaria, paistan aina pihvit.

N. 2kg,kiitos tiedosta että toimii kuin nauta se onkin tutumpi otus.

Vierailija
5/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se hevon kulma on??

Vierailija
6/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan sen haudutella kypsäksi tummassa oluessa?

Vierailija
7/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen on vähän niinkuin vähärasvaisempaa nautaa, samat käyttökohteet. Mutta pihviksi ei sitkeytensä vuoksi sovi kuin parhaat palat.

Vierailija
8/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta parempaa kuin nauta, ja halvempaa. 9 €/kg ulko- ja kulmapaisti ja 10 €/kg sisäpaisti, kun viimeksi ostin. Valitettavan harvoin saatavilla. Nyt sulamassa kauppahallista haettua jauhelihaa, possun kanssa tulee loistopullia.

Vierailija
9/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se hevon kulma on??

85 astetta, eli ei ihan mutta melkein suora kulma

Vierailija
10/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin aikaa sitten tuli ostettua hevosenliha leikkeleitä. jos voi syötä nautaa, niin voi syötä tuotakin.

Vierailija
11/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin tietää. Ostin kilon hevosen paahtopaistia mutta en tiedä mitä siitä valmistaisin.

Jos osaat valmistaa kilon uunissa kivasti roosaksi, laita se paahtopaisti. Jos siis pidät roosasta.

Minä olen joskus leikannut vastaavan suht ohuiksi pihveiksi (syitä vastaan tietysti), marinoinut punaviinissä/sherryssä, soijassa sekä yrteistä ja pippurissa, paistanut voissa ja syönyt pihviveitsen avulla. Ei tietenkään ole fileen veroista pehmeydessä, mutta marinadi mureuttaa kuitenkin.

Vierailija
12/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaat valmistaa kilon uunissa kivasti roosaksi, laita se paahtopaisti. Jos siis pidät roosasta.

Minä olen joskus leikannut vastaavan suht ohuiksi pihveiksi (syitä vastaan tietysti), marinoinut punaviinissä/sherryssä, soijassa sekä yrteistä ja pippurissa, paistanut voissa ja syönyt pihviveitsen avulla. Ei tietenkään ole fileen veroista pehmeydessä, mutta marinadi mureuttaa kuitenkin.

Kiitos! Täytyypä seurata ohjettasi ja kokeilla!

Vierailija
13/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi tai koiralle

Vierailija
14/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan sherry säilyy kaapissa? Täytynee pitää kylmässäkin vielä?

Viimex join ne pois, enkä kerenny marinoimaan sillä mitään. Piti ostella ne kaikki, että tietää mikä olis hyvää, mut se projekti vähän ku unohtu.

Zinccis

Vierailija
15/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan sherry säilyy kaapissa? Täytynee pitää kylmässäkin vielä?

Viimex join ne pois, enkä kerenny marinoimaan sillä mitään. Piti ostella ne kaikki, että tietää mikä olis hyvää, mut se projekti vähän ku unohtu.

Zinccis

Vahva sherry säilyy avattuna pitkään hyvänä baarikaapissakin. Ei tosin minulla, otan mielelläni lasillisen illassa ja ruoanlaitossakin se on monikäyttöinen aine. Mmm. Alkoon huomenna.

T. Heppapihvi

Vierailija
16/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee paskaa sitä ihmiset syökin.

Vierailija
17/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tosissanne?! Kuinka joku voi syödä hevosta? itsestä jo metwursti ällöyden huippu

Vierailija
18/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tosissanne?! Kuinka joku voi syödä hevosta? itsestä jo metwursti ällöyden huippu

Koska hevosen liha on hyvin vähärasvaista ja rautapitoista. Voisi syödä vaikka kauniin nuoren naisen jalat, kädet, pepun, rinnat, selän, vatsan ja posket. No problem.

Vierailija
19/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevosen pihvi on tosi hyvää. Kyllä maistuu vaikka kotona oli hevosia aikoinaan.

Vierailija
20/24 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paistista tehään yleensä paisti:) tai pihvejä mutta jos leikkaat pihveiksi niin muista leikata oikein.

Paisti pariksi tunniksi uuniin miedolla lämmöllä. Suola, pippuri, yrtit ja juurekset messiin ja vettä pohjalle, kansi päälle. Perunamuusia kaveriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi