Mitä hevosenlihasta?
Eli jääkaappiin ilmestyi hevosen kulmapaistia miehen toimesta mutta ihan uusi otus mun pannuissa mitä te olette siitä valmistaneet ja millä ohjeella?
Ja kyllä googletin mutta eihän noista resepteistä tiedä onko ne hyviä vai ei...moskovanpata on tällä hetkellä varmin ehdokas
Kommentit (24)
Minkä kokoinen pala? Minä tekisin paahtopaistin.
Hevosen liha on tummempaa ja minusta paremman makuista kuin naudan. Mutta samat reseptit toimivat. Jos löydän lihatiskistä kotimaista hepan ulkkaria, paistan aina pihvit.
Minäkin haluaisin tietää. Ostin kilon hevosen paahtopaistia mutta en tiedä mitä siitä valmistaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen pala? Minä tekisin paahtopaistin.
Hevosen liha on tummempaa ja minusta paremman makuista kuin naudan. Mutta samat reseptit toimivat. Jos löydän lihatiskistä kotimaista hepan ulkkaria, paistan aina pihvit.
N. 2kg,kiitos tiedosta että toimii kuin nauta se onkin tutumpi otus.
Voisikohan sen haudutella kypsäksi tummassa oluessa?
Hevonen on vähän niinkuin vähärasvaisempaa nautaa, samat käyttökohteet. Mutta pihviksi ei sitkeytensä vuoksi sovi kuin parhaat palat.
Musta parempaa kuin nauta, ja halvempaa. 9 €/kg ulko- ja kulmapaisti ja 10 €/kg sisäpaisti, kun viimeksi ostin. Valitettavan harvoin saatavilla. Nyt sulamassa kauppahallista haettua jauhelihaa, possun kanssa tulee loistopullia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se hevon kulma on??
85 astetta, eli ei ihan mutta melkein suora kulma
jonkin aikaa sitten tuli ostettua hevosenliha leikkeleitä. jos voi syötä nautaa, niin voi syötä tuotakin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin tietää. Ostin kilon hevosen paahtopaistia mutta en tiedä mitä siitä valmistaisin.
Jos osaat valmistaa kilon uunissa kivasti roosaksi, laita se paahtopaisti. Jos siis pidät roosasta.
Minä olen joskus leikannut vastaavan suht ohuiksi pihveiksi (syitä vastaan tietysti), marinoinut punaviinissä/sherryssä, soijassa sekä yrteistä ja pippurissa, paistanut voissa ja syönyt pihviveitsen avulla. Ei tietenkään ole fileen veroista pehmeydessä, mutta marinadi mureuttaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaat valmistaa kilon uunissa kivasti roosaksi, laita se paahtopaisti. Jos siis pidät roosasta.
Minä olen joskus leikannut vastaavan suht ohuiksi pihveiksi (syitä vastaan tietysti), marinoinut punaviinissä/sherryssä, soijassa sekä yrteistä ja pippurissa, paistanut voissa ja syönyt pihviveitsen avulla. Ei tietenkään ole fileen veroista pehmeydessä, mutta marinadi mureuttaa kuitenkin.
Kiitos! Täytyypä seurata ohjettasi ja kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan sherry säilyy kaapissa? Täytynee pitää kylmässäkin vielä?
Viimex join ne pois, enkä kerenny marinoimaan sillä mitään. Piti ostella ne kaikki, että tietää mikä olis hyvää, mut se projekti vähän ku unohtu.
Zinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan sherry säilyy kaapissa? Täytynee pitää kylmässäkin vielä?
Viimex join ne pois, enkä kerenny marinoimaan sillä mitään. Piti ostella ne kaikki, että tietää mikä olis hyvää, mut se projekti vähän ku unohtu.
Zinccis
Vahva sherry säilyy avattuna pitkään hyvänä baarikaapissakin. Ei tosin minulla, otan mielelläni lasillisen illassa ja ruoanlaitossakin se on monikäyttöinen aine. Mmm. Alkoon huomenna.
T. Heppapihvi
Kaikkee paskaa sitä ihmiset syökin.
Oletteko tosissanne?! Kuinka joku voi syödä hevosta? itsestä jo metwursti ällöyden huippu
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tosissanne?! Kuinka joku voi syödä hevosta? itsestä jo metwursti ällöyden huippu
Koska hevosen liha on hyvin vähärasvaista ja rautapitoista. Voisi syödä vaikka kauniin nuoren naisen jalat, kädet, pepun, rinnat, selän, vatsan ja posket. No problem.
Vierailija kirjoitti:
Hevosen pihvi on tosi hyvää. Kyllä maistuu vaikka kotona oli hevosia aikoinaan.
No paistista tehään yleensä paisti:) tai pihvejä mutta jos leikkaat pihveiksi niin muista leikata oikein.
Paisti pariksi tunniksi uuniin miedolla lämmöllä. Suola, pippuri, yrtit ja juurekset messiin ja vettä pohjalle, kansi päälle. Perunamuusia kaveriksi.
Ei oo tullut kulmapaloja vastaan. Vanhoja vähärasvaisia kaakkeja ne yleensä on. Sen mukaan suhtautuisin.
Zinccis
Kulmapalahan varmaan vaatisi esim. punaviinihaudutuksen. En tiedä sitten onko se heposella miten suussa sulavaa.