En osaa mitään enkä pysty tuottamaan mitään arvoa kenellekään
En opi mitään, on kokeiltu. Menisin ilomielin johonkin yksinkertaiseen samaa toistoa olevaan työhön, mutta kun ei sinnekään oteta ihan ketä vaan. Olen liian persoonallinen työelämään. Vaikka yritän sen peittää, se jotenkin näkyy läpi. Suuria unelmia oli ja vanhemmat olisi halunneet yliopistoon. Nyt on sitten välit kaikkiin suuntiin poikki. Ihmisiin ei voi tutustua, koska kaikki vaatii niin että pitäisi pystyä tekemään elämässä jotain. Minuun on käytetty valtion toimesta paljon veroeuroja, enkä koskaan pysty omalla työlläni maksamaan takaisin. Olen tässä maailmassa pelkkä kulu, joka ei kiinnosta ketään. Itsemruhakin on käynyt mielessä. Mutta en hätiköi sen suhteen.
Kommentit (28)
höh, sulla ei ole mitään moraalista velvollisuutta tuottaa arvoa yhtään kenellekään. Et ole pyytänyt syntyä tällaiseen velvoiteopiskelun valtioon. Sinut on siihen pakotettu ja sitten ehkä syyllistetty, että nyt sinun pitää olla hyödyksi. Ehei! Et ole mitään velkaa. Karista kaikki alistavat tyrannit (myös oma syyllistetty omatunto) harteiltasi jaala elää itsellesi. Elä niin kuin itse haluat, vaikka sitten kaukana muista ihmisistä, jos he asettuvat poikkiteloin. Yksin on parempi kuin ikävien haaskojen ympäröimänä.
Vierailija kirjoitti:
höh, sulla ei ole mitään moraalista velvollisuutta tuottaa arvoa yhtään kenellekään. Et ole pyytänyt syntyä tällaiseen velvoiteopiskelun valtioon. Sinut on siihen pakotettu ja sitten ehkä syyllistetty, että nyt sinun pitää olla hyödyksi. Ehei! Et ole mitään velkaa. Karista kaikki alistavat tyrannit (myös oma syyllistetty omatunto) harteiltasi jaala elää itsellesi. Elä niin kuin itse haluat, vaikka sitten kaukana muista ihmisistä, jos he asettuvat poikkiteloin. Yksin on parempi kuin ikävien haaskojen ympäröimänä.
Kaikilla on tasapuolisesti sama velvollisuus.
Sinä olet arvokas ihminen, en tiedä uskotko vieläkään mutta niin se on. Työ ei määritä kenenkään ihmisarvoa, vaan se miten kohtelee muita ja ympäröivää maailmaa. Sinä olet tänne syntynyt, ja sinulla on täällä oikeus olla. Voimia kovasti, ja tietenkin vastoinkäymiset harmittavat, mutta loppujenlopuksi olet hyvä juuri tuollaisena kun olet ❤❤. Ja minäkin olet työtön, ja koulut jäi kesken.
Mene jonnekkin vapaehtoistöihin.
Mielenterveysjärjestöt,ruokajakelu,helsinki missio ym
Parenpi että on jotain tekemistä .
Olet mitä uskot olevasi. Oma vika, jos uskottelet negatiivisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kääntäisi asian niin että maailma olisikin ihmistä varten?
Ei tätä voi käyttää tekosyynä sille, että muut maksavat minun elossa pysymisen. Se olisi eri asia, jos sen avulla voisin vielä myöhemmin palata veronmaksajaksi, mutta nyt se näyttää aika mahdottomalta.
Jos tosissasi haet töitä etkä saa, ”syy” ei ole sinun.
Minäkin suosittelen lääkärin kautta mielenterveyspalveluihin hakeutumista, niin pääset noista kehää kiertävistä ajatuksista. Vaikka nyt et näe mahdollisuuksia, niitä voi hyvinkin aueta tulevaisuudessa.
Jono voi sitten olla useita kuukausia. Ja psykoosilääkeitä on pakko syödä, jos mielii saada mitään muuta apua. Ei siis tarvitse olla psykoosia, pelkkä mielialaoire riittää. Kaikki apu täytyy ottaa vastaan, jos haluat saada edes asiallista kohtelua. Vaikkei se apu toimisikaan sinulla, sillä ei ole mitään väliä. Mtt-väelle asiakkaat ovat pelkkää karjaa, kaikki samanlaisia elukoita.
Up