Nainen rähisi kaupan kassalla kun korttiin tuli toimintahäiriö eikä saanut maksettua ostoksiaan. Eikö ihmiset pidä käteistä mukana?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% näistä tapauksista siellä tilillä ei ole katetta.
Itse luulin, että tästä kyse, kun S-kortti ei toiminut. Maksoin muuten sitten. Kassa ei kommentoinut syytä. Tarkistin kotona ja saldoa oli - luultavasti pin-kooditarkistus, välillähän se pitää laittaa lähimaksun sijaan. Ärsytti jälkeenpäin vähän
Pin-koodi pitää laittaa, jos on jo käyttänyt lähimaksua kolmesti päivän aikana. Se on turvallisuussyistä.
Tai tietyssä ajassa.
Prisman kassalla työskentelevänä voin sanoa, että käteistä käytetään edelleen älyttömän paljon, olen ollut siitä aivan yllättynyt, kun itse käytän aniharvoin. Ja noiden toimimattomien korttien kanssa käy aika usein niin, että toimivat lopulta, kun useamman kerran yrittää.
Mä käytän paljon käteistä. Mulle tulee niin halvempia kauppareissuja, kun näkee kuinka se raha konkreettisesti katoaa lompakosta Toki mulla on korttikin aina mukana.
Harmittaa, että käteisautomaatit vähenevät jatkuvasti.
Mua ihmetyttää käteisen vihaajat. Käytän käteistä paljon enemmän kuin korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään toimintahäiriö ollut. Rähisijän tili oli tyhjä koska kaikki rahat menneet siihen kaljaan ja tupakkaan.
Mulla ei toiminut kortti, mutta se vain johtui siitä että yritin maksaa lähimaksulla vaikka olisi pitänyt laittaa pin. Olin jo maksanut lähimaksulla kolmesti aiemmin päivän aikana. Myyjä ei tuota hoksannut.
Ilmeisesti itsekin olet lukutaidoton, koska laite kyllä selkeästi sanoo jos lähimaksun sijaan pitää antaa pin.
Minulla on kolmen eri pankin kortit olemassa. Yleensä joku edes toimii, ellei kaupan ovat linjat ole sekaisin.
Käteistä on ehkä sen 20 € mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tilanne missä toisten käteisen käyttö tympii, on ne taskunpohjalta kolikoita etsivät, jotka sitten käskevät sen kassan laskea ne kolikot. Eihän siinä tietysti älyttömästi aikaa mene, mutta jotenkin vain tympii, kun joutuu turhanpäiten odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään toimintahäiriö ollut. Rähisijän tili oli tyhjä koska kaikki rahat menneet siihen kaljaan ja tupakkaan.
Mulla ei toiminut kortti, mutta se vain johtui siitä että yritin maksaa lähimaksulla vaikka olisi pitänyt laittaa pin. Olin jo maksanut lähimaksulla kolmesti aiemmin päivän aikana. Myyjä ei tuota hoksannut.
Ilmeisesti itsekin olet lukutaidoton, koska laite kyllä selkeästi sanoo jos lähimaksun sijaan pitää antaa pin.
Ei pyytänyt pin-koodia, tuli vaan ilmoitus ettei toimi tai jotain. Myyjäkin ihmetteli.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vihaan käitesen käyttöä. En vain ymmärrä miksi kukaan jaksaa sen kanssa enää puuhata. Varsinkin kun automaatteja on erittäin harvassa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pyytänyt pin-koodia, tuli vaan ilmoitus ettei toimi tai jotain. Myyjäkin ihmetteli.
Minulla on tullut useamman kerran lähimaksulla pelkkä "Maksu hylätty" ja kassa on sanonut, että pitää syöttää PIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tullut useamman kerran lähimaksulla pelkkä "Maksu hylätty" ja kassa on sanonut, että pitää syöttää PIN.
Joo noin se oli! Tuo tulee, jos on useamman kerran jo käyttänyt lähimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tilanne missä toisten käteisen käyttö tympii, on ne taskunpohjalta kolikoita etsivät, jotka sitten käskevät sen kassan laskea ne kolikot. Eihän siinä tietysti älyttömästi aikaa mene, mutta jotenkin vain tympii, kun joutuu turhanpäiten odottelemaan.
Entäs nämä, jotka eivät osaa käyttää sitä päätettä, vaikka kassahenkilö siinä kärsivällisesti opastaa, pin-koodi on hukassa ja niin edelleen. Sellaisen takanako jonottaminen on ilo?
Kuinka paljon sitä rahaa on sitten kannettava mukana? Kuitenkin suurin osa ostoskerroksista on ruokakauppaan isommat ostokset kerran viikossa ja summa vaihtelee 150-200 euroa. Tollaista summaa ei kyllä uskaltaisi koko ajan mukanaan kantaa. Sitten myös jos tollainen summa olisi lompakossa, kortit ei toimisi ja sillä maksaisi, pitäisi taas huolehtia että muistaa samanlaisen summan käydä nostamassa takaisin lompakkoon. Ei kyllä samalla kertaa onnistuisi, koska eihän varmaan automaatitkaan silloin toimisi jos korteissa muutenkin häikkää.
Kerran oli tietoverkossa häiriö, eikä electron-kortit toimineet. Tästä oli jo kaupan ovessa lappu, että jos on electron, niin automaatin kautta shoppailemaan. Kassajonossa edessäni oli yksi kovin pigmentikäs heppu, joka toki yritti maksaa electronilla. Kassalla ollut nuori nainen sanoi, että verkko-ongelmien takia tuolla kortilla ei maksu onnistu, olisiko käteistä. Tämä edelläni ollut asiakas alkoi käydä kierroksilla, kun HÄNEN korttinsa ei käy. Kassa siinä nieleskellen kertoi sen seitsemännenkin kerran, että verkkovika kyseessä, mutta voi sitä korttimaksua kokeilla. Kokeiltiin, ei onnistunut. Tämä ongelma johtui tämän asiakkaan mukaan siitä, että kassahenkilö on RRRas----sti. Tuota samaa r-sanaa ulvoi vielä enemmän siinä vaiheessa, kun vartija tuli paikalle taluttamaan aggressiivisesti käyttäytyvän henkilön pois kaupasta. Joo, melkein liittyy asiaan, mutta näitä katkoja sattuu, ja ainakin itse pidän vähän rahaa aina mukana, että saa edes auton tankattua jos tarve vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus lähimaksu ei vaan toimi ja silloin kannattaa kokeilla pinkoodia. Laite ei tuossa pyydä sitä pinkoodia vaan hylkää vain lähimaksun.
Kun asuin ulkomailla, pidin aina käteistä mukana koska visa electron lähikaupassakin toimi tai sitten ei, en koskaan saanut selville mistä tämä johtui, mutta vahvasti epäilen että myyjän piti jotain naputella ja osa ei sitten vain osannut.
Suomessa en ole pitänyt kun aina on toiminut. Paitsi pari vuotta sitten kun oli tämä verkkohäiriö jolloin koko Suomessa ei ilmeisesti toiminut korttimaksut ja olin tuolloin juuri laivalla menossa syömään kun infosivat että vain käteinen käy. Voitte kuvitella miten pitkä jono siellä laivan automaatilla oli, silloin kyllä harmitti, ettei ollut valmiiksi käteistä mukana.
Minulla ei juuri koskaan ole käteistä lompakossa, yhtään. Paitsi tietysti matkaillessa, on edelleen maita, joissa käteistä tarvitaan jatkuvasti.
Ei ole vielä koskaan käynyt niin, että olisin joutunut ostokset jättämään kauppaan, aina on joku korteistani toiminut, tai sitten Mobilepay.
Kerran kassalla edessäni ollut nainen huomasi pakattuaan kolme kassillista tavaraa, että hän oli joko unohtanut tai hukannut lompakkonsa. Kännykkä hänellä oli. Tarjouduin maksamaan hänen ostoksensa, jos hän siirtää rahat minulle samantien Mobilepaylla. Näin sekin asia ratkesi helposti.
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli tietoverkossa häiriö, eikä electron-kortit toimineet. Tästä oli jo kaupan ovessa lappu, että jos on electron, niin automaatin kautta shoppailemaan. Kassajonossa edessäni oli yksi kovin pigmentikäs heppu, joka toki yritti maksaa electronilla. Kassalla ollut nuori nainen sanoi, että verkko-ongelmien takia tuolla kortilla ei maksu onnistu, olisiko käteistä. Tämä edelläni ollut asiakas alkoi käydä kierroksilla, kun HÄNEN korttinsa ei käy. Kassa siinä nieleskellen kertoi sen seitsemännenkin kerran, että verkkovika kyseessä, mutta voi sitä korttimaksua kokeilla. Kokeiltiin, ei onnistunut. Tämä ongelma johtui tämän asiakkaan mukaan siitä, että kassahenkilö on RRRas----sti. Tuota samaa r-sanaa ulvoi vielä enemmän siinä vaiheessa, kun vartija tuli paikalle taluttamaan aggressiivisesti käyttäytyvän henkilön pois kaupasta. Joo, melkein liittyy asiaan, mutta näitä katkoja sattuu, ja ainakin itse pidän vähän rahaa aina mukana, että saa edes auton tankattua jos tarve vaatii.
Heikkoa suunnittelua, mikäli järjestelmä on tehty sellaiseksi, ettei saldotarkistusta voi poikkeusoloissa millään keinolla ohittaa. Kun ostokset jättää kylmästi siihen liukuhihnalle, kaupoilla voisi olla intressiä pyytää päivityksiä teknisesti täysin triviaaliin asiaan.
Vuosikymmenet on kaupoissa vingutettu magneettiraitaa ilman ongelmia tai saldontarkistuksia.
Pin-koodi pitää laittaa, jos on jo käyttänyt lähimaksua kolmesti päivän aikana. Se on turvallisuussyistä.