Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen rähisi kaupan kassalla kun korttiin tuli toimintahäiriö eikä saanut maksettua ostoksiaan. Eikö ihmiset pidä käteistä mukana?

Vierailija
26.01.2020 |

Itse en ainakaan luota sokeasti kortteihin.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa maapallon väestöstä käyttää käteistä.

Vierailija
22/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään toimintahäiriö ollut. Rähisijän tili oli tyhjä koska kaikki rahat menneet siihen kaljaan ja tupakkaan.

Onhan se mahdollista. Mutta minulla ei ole kortti toiminut muutamalla kerralla maksaessa ja tilillä on takuulla ollut rahaa, joten kyllä toimintahäiriö on mahdollista myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahden pankin kortit: Nordea ja S-pankin kortti, jompi kumpi aina toimii.

Vierailija
24/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% näistä tapauksista siellä tilillä ei ole katetta. 

Vierailija
25/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset enää pidä useita luottokortteja mukana? Minulla on kortit kolmesta eri pankista, jolloin joku toimii aina.

Vierailija
26/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukanani on yleensä 20 euroa. Toisinaan ostokset maksavat enemmän.

Rähiseminen on ikävää.

Ehkä rähinä on väärä ilmaisu, aika hiilenä kyllä oli . Ap

No miten se sinun vuohtasi kelluttaa, toisen ymmärrettävä tunnetila?

En ole pitänyt käteistä mukana sen jälkeen kun euroon siirryttiin v. 2002. Ongelmia on ollut 2 kertaa, kun on ollut koko eurooppalainen rahaliikennejärjestelmä nurin. Häiriö on kestänyt max. 30 min.

Vierailija
27/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja asuu savimajoissa.

Vierailija
28/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun korttini ei toimi, tietojärjestelmävika on vähintään valtakunnallinen. Silloin ei toimi muillakaan. Onhan näitä ollut joskus, esim. 2018 kesäkuun alussa, kun väki ei saanut ostoksia maksetuksi marketissa eikä Pankkiautomaatit hetkeen toimineet.

Ei syntynyt katastrofia, jonossa odoteltiin ja käteisasiakkaat pääsi ohi. Heitä oli vähän.

Vierailija
29/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista käyttää korttia.

Vierailija
30/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on katetta henkilöauton ostoon, mutta silti on pari kertaa 20 vuodessa pankin tietojärjestelmä tiltannut. On ollut esim. kantasuomalaisen teinin järjestämiä palvelunestohyökkäyksiä.

Joskus toki kortti on kulunut tai lukija likainen.

Vierailija
31/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoilla on enää käteistä. Kaikki tärkeät kortit kulkevat puhelimen kotelossa. Aina mietin miten niille kävisi jos se puhelin häviäisi tai varastettaisiin...

Vierailija
32/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä pidän mutta kerran oli jostain syystä päässyt nekin loppumaan ja kaupan kassalla sitten ruuhka aikaan ihmettelin kun kortti ei toiminutkaan onneksi älysin aika nopeasti että kate ei riittänyt no äkkiä pikasiirto toiselta tililtä ja kamat kasaan ja vauhdilla pois nolotti kyllä p*rusti ja ärsytti mutta en mä kai ainut idiootti ole :D

Vierailija
33/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi korttia ja käteistä lompakossa, mutta silti olen kaksi kertaa (aamulenkillä keksin, että käynpäs samalla lähikaupassa) ehtinyt kassalle asti ennenkuin huomasin, ettei ole lompakko mukana.

Vierailija
34/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset enää pidä useita luottokortteja mukana? Minulla on kortit kolmesta eri pankista, jolloin joku toimii aina.

Ei välttämättä toimi minkään pankin kortti, jos on jokin häiriö kassajärjestelmässä vaikka. Olin taannoin kahvilassa, jossa oli kassan tietojärjestelmä mennyt jotenkin tilttiin eikä millään kortilla voinut maksaa. Jos oli käteistä, sai maksaa, kassatyöntekijä laski loppusummat taskulaskimella ja laittoi paperille ylös. Mulla oli onneksi käteistä, ja on aina, en yleensä käytä sitä mutta pidän varmuuden vuoksi lompakossa. En uskalla olla ilman, koskaan ei voi ennakoida tilanteita, joissa voi tarvita. Se kahvilakäynti ei tietysti ollut mikään välttämätön, olisin voinut jättää väliin jos ei olisi käteistä ollut, mutta näin olisi voinut käydä jossain paljon kriittisemmässäkin tilanteessa. Eriasteiset häiriöt tietojärjestelmissä on kuitenkin aika yleisiä, sitä ei vain helposti tule ajatelleeksi, kun on tottunut luottamaan kortteihin.

Vierailija
35/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina käteistä ja sillä maksan ostokset.Korttikin löytyy, mutten maksa sillä kaupassa koskaan.Ei ole jäänyt koskaan ostokset kassalle.

Vierailija
36/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä viitsi pitää niin paljoa käteistä mukana, että sillä saisi maksettua esim. ruokaostokset. En edes omista lompakkoa, mihin saisin ne rahat talteen odottamaan sitä ensimmäistä kertaa aikuisiälläni kun kortti ei toimi (olen yli 30v). Pari euroa on yleensä jossain taskunpohjalla kun ei niitä tule käytettyä mihinkään.

Vierailija
37/96 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luulin, että tästä kyse, kun S-kortti ei toiminut. Maksoin muuten sitten. Kassa ei kommentoinut syytä. Tarkistin kotona ja saldoa oli - luultavasti pin-kooditarkistus, välillähän se pitää laittaa lähimaksun sijaan. Ärsytti jälkeenpäin vähän

Vierailija
38/96 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi harvoin käteistä mukana, harvoin noita toimintahäiriöitä on.

Yhden kerran on sattunut prismassa ja silloin ei kuulemma saanut automaatistakaan rahaa.

No MobilePaylla maksoin joten ei käteistä tarvinnut silloinkaan.

Vierailija
39/96 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin käyn Lidlissä, vaikka rahaa onkin. Paljon hyviä tuotteita.

Vierailija
40/96 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään toimintahäiriö ollut. Rähisijän tili oli tyhjä koska kaikki rahat menneet siihen kaljaan ja tupakkaan.

Mulla ei toiminut kortti, mutta se vain johtui siitä että yritin maksaa lähimaksulla vaikka olisi pitänyt laittaa pin. Olin jo maksanut lähimaksulla kolmesti aiemmin päivän aikana. Myyjä ei tuota hoksannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi