Onko hallituksen kaavailemat reilut korotukset yksityisautoiluun (bensa, veroja lisää, tietulleja) todella ainoa tapa saada maaseudun ihmiset vaihtamaan pyörään?
Eikö siellä yhtään ymmärretä että maailman pelastaminen vaatii kaikilta pieniä uhrauksia
Kommentit (37)
Asun kaupungissa. Työkaverit ajavat autolla töihin 500 m päästä. Laiskuuden huipentuma.
Eipä nämä kaupungin punkerotkaan jaksa töihin pyöräillä vaikka matkaa ei olisi nimeksikään. On nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaostokset voi tilata kotiin. Silloin minä en ajele autolla, sillä ajalee kauppias. Kilometrejä kertyy kuitenkin ihan sama määrä.
Arvaa onko siellä maalla ainoan pikkukylän K-marketi npalveluna kuljettaa ostoksia 30 km päähän.
Taas jollain ei ole käsitystäkään, miten maaseudulla eletään.
No sitten tilaat ruuvan Woltin kautta, ratkaisuja löytyy kun vähän miettii
Vierailija kirjoitti:
0/5 trololoo
Missä kohtaa aloitus ei pidä paikkansa?
Lopetan kulutuksen ja alan elämään tulonsiirroilla. Sitten en ainakaan enää pilaa ilmastoa. Maksakoot ne jotka vielä työtä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaostokset voi tilata kotiin. Silloin minä en ajele autolla, sillä ajalee kauppias. Kilometrejä kertyy kuitenkin ihan sama määrä.
Arvaa onko siellä maalla ainoan pikkukylän K-marketi npalveluna kuljettaa ostoksia 30 km päähän.
Taas jollain ei ole käsitystäkään, miten maaseudulla eletään.No sitten tilaat ruuvan Woltin kautta, ratkaisuja löytyy kun vähän miettii
Tuskin tuovat 100km päähän.
Ei vaihdeta pyörään, mutta hallitus vaihdetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla ja kyllä meille kauppias ostokset on tuonut, tosin vain 17 km päähän. Mistä keksit, että maalla ei olisi palveluja?
Aion jättäytyä työttömäksi ja sitten sosiaalituilla eläjäksi, jos autoilu kallistuu enää yhtään. Siinähän elätätte.
Suomalaisille töihin meno autolla on kallista, mutta hupiajelu vkonloppuisin halpaa. Haetaan 20 kilsan päästä pizza kun lapset sitä naukuu tai käydään illalla jumpassa ja perse vaan levenee autonpenkillä istuessa.
Ei niitä tietulleja mihinkään maalle ole tulossa. Polttoaineverojen korotus onkin sitten toinen juttu. Minä niin mielelläni näkisin Helsingin ja Espoon rajalla tietullit. Olisi siinä espoolaisilla autoilijoilla ihmettelemistä.
Helsinkiläinen kirjoitti:
Ei niitä tietulleja mihinkään maalle ole tulossa. Polttoaineverojen korotus onkin sitten toinen juttu. Minä niin mielelläni näkisin Helsingin ja Espoon rajalla tietullit. Olisi siinä espoolaisilla autoilijoilla ihmettelemistä.
Bensakäyttöiset autot menee kieltoon, Sanna Marin muistaakseni tavoittelee että jo kymmenen vuoden päästä olisivat kiellettyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörä ei vain ole syrjässäasuvan perheellisen realistinen vaihtoehto, vaikka teistä sielä kaupungeissa siltä tuntuisikin. Eikä tämä ole mitään piittaamattomuutta tai niskottelua, vaan pelkkä fakta, että ei yhtään korvemmassa asuvalla yksinkertaisesti ole mahdollista hoitaa koko perheen asioita fillarilla.
Käsittäkseni myös Keskusta joka on maaseudun ihmisten asialla ajaa tätä muutosta, ei vain kaupunkilaisten juttu.
Keskustan Kulmuni ajaa tärkeitä asioita, autoilijan kurittaminen on tärkeä osa uutta vihreämpää Keskustaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvälaatuisella pyörällä voi ajella pidempiäkin matkoja
JEP! kerroppa tuo maalaistalon emännälle,jolla on useampikin suu ruokittavana.Ruokaostoksille fillarilla.JÄRJEN KÄYTTÖ ON SALLITTUA,SAA AJATELLA MUUTAKIN KUIN.. OMA MINÄ minä minä......
Miksi hän ei mene ratikalla tai metrolla kuten minä vihreänä teen.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen kirjoitti:
Bensakäyttöiset autot menee kieltoon, Sanna Marin muistaakseni tavoittelee että jo kymmenen vuoden päästä olisivat kiellettyjä
Siinähän tavoittelee. Tavoitteleehan se 6-tuntista työpäivää ja 4-päiväistä työviikkoakin. Että kaikkia Marinin tavoitteita vaan odotellen.
Vierailija kirjoitti:
Pyörä ei vain ole syrjässäasuvan perheellisen realistinen vaihtoehto, vaikka teistä sielä kaupungeissa siltä tuntuisikin. Eikä tämä ole mitään piittaamattomuutta tai niskottelua, vaan pelkkä fakta, että ei yhtään korvemmassa asuvalla yksinkertaisesti ole mahdollista hoitaa koko perheen asioita fillarilla.
Muuta lähemmäs asutusta.