Onko hallituksen kaavailemat reilut korotukset yksityisautoiluun (bensa, veroja lisää, tietulleja) todella ainoa tapa saada maaseudun ihmiset vaihtamaan pyörään?
Eikö siellä yhtään ymmärretä että maailman pelastaminen vaatii kaikilta pieniä uhrauksia
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Hyvälaatuisella pyörällä voi ajella pidempiäkin matkoja
JEP! kerroppa tuo maalaistalon emännälle,jolla on useampikin suu ruokittavana.Ruokaostoksille fillarilla.JÄRJEN KÄYTTÖ ON SALLITTUA,SAA AJATELLA MUUTAKIN KUIN.. OMA MINÄ minä minä......
Asun Haagassa ja kuljen aina fillarilla töihin, 5km suuntaansa ja ihan mielellään
Vierailija kirjoitti:
Hyvälaatuisella pyörällä voi ajella pidempiäkin matkoja
Suomessa sentään kierrätetään ja lajitellaan.Oletko sattumoisin nähnyt ,kun" eurooppalaiset "kaataa roskat jokeen.Maalla on asuttava jatkossakin,ikään ja kuntoon katsomatta.Millös sitten hoitoja saamaan,kun autoilusta tehdään niin kallista,ettei taviksilla ole enää varaa.MUTTA EDUSKUNTALAISET PÖRRÄÄ TAXILLA
Pyörä ei vain ole syrjässäasuvan perheellisen realistinen vaihtoehto, vaikka teistä sielä kaupungeissa siltä tuntuisikin. Eikä tämä ole mitään piittaamattomuutta tai niskottelua, vaan pelkkä fakta, että ei yhtään korvemmassa asuvalla yksinkertaisesti ole mahdollista hoitaa koko perheen asioita fillarilla.
Vierailija kirjoitti:
Pyörä ei vain ole syrjässäasuvan perheellisen realistinen vaihtoehto, vaikka teistä sielä kaupungeissa siltä tuntuisikin. Eikä tämä ole mitään piittaamattomuutta tai niskottelua, vaan pelkkä fakta, että ei yhtään korvemmassa asuvalla yksinkertaisesti ole mahdollista hoitaa koko perheen asioita fillarilla.
Käsittäkseni myös Keskusta joka on maaseudun ihmisten asialla ajaa tätä muutosta, ei vain kaupunkilaisten juttu.
Kansanedustajat ottaa taksin 100m ja 200m matkoillekin. Miksi heillä on oikeuksia käyttää autoa tuollaisiin 3 minuutin kävelymatkoihin, mutta maalaisten pitäisi pyöräillä 20km kauppaan?
Koska hallitus ei tiedä muita keinoja kuin veronkorotukset. Yksinkertaisia kun ovat ministerit.
Eivaan kyllä ihan polttoaineen säännöstelyäkin ollaan siihen kaavailtu jos ei muuten tepsi.
Jos siis OIKEASTI nämä haluaisivat vähentään päästöjä (lämmitys on Suomessa suurin päästöjen tuottaja, 3x sen mitä yksityisautoilu) niin:
1) ronskisti tukea MLP/VILP-asennuksiin sähkö/öljylämmitteisiin omakotitaloihin/rivareihin => 50% ostoenergian säästö ja päästöt puoleen tai jopa kolmasosaan
2) kerrostalojen poistilmapumput tai MLP-farmit => 50% säästö kaukolämpökustannuksissa
3) lämmönjakeluun kerrostaloissa/rivareissa tamu-ohjatut kiertovesipumput, elektroniset termostaatit.
Bonuksena työllisyyttä pienyrittäjille tai vähän isommillekin urakoitsijoille.
Mutta ei, mennään sieltä missä on aita matalin eli rangaistusveroja niskaan minkä kerkiää. helvetin matalaotsaiset ekofasistit.
Aika monella alkaa olla muutenkin siinä ja siinä, kannattaako työssäkäynti enää. Onnea hallituksen pöljille!
Kulkisin mielelläni julkisilla töihin, mutta bussi ei kulje klo 3.30 kun pitäisi päästä neljäksi töihin.
Eiköhän ne tee jokaiselle oman rautatien, käsittääkseni raideliikenne on ilmastoystävällinen vaihtoehto. Se rautatien rakentaminen tosin on aiheuttaa sellaiset päästöt, että niitä ei kompensoida edes 50 vuodessa, vaikka kaikki autoili loppuisi.
Miten pyöräily onnistuu talvella pienten lasten kanssa kauppaan kun tiellä puoli metriä lunta tai tie on peilijäällä ja matkaa 20km pimeää tietä.
Ruokaostokset voi tilata kotiin. Silloin minä en ajele autolla, sillä ajalee kauppias. Kilometrejä kertyy kuitenkin ihan sama määrä.
Hyvälaatuisella pyörällä voi ajella pidempiäkin matkoja