Pärjääkö "tyhmä" yliopistossa?
Jos ei ole kykyä akateemiseen ajatteluun, niin voiko silloin pärjätä? Suunnittelen alanvaihtoa mutta en tiedä minne mennä. Olen ammattikorkean käynyt ja siellä sain arvosanoja 3 ja 4 tenteistä.
Kommentit (15)
Tee avoimessa kursseja ja maistele, miltä tuntuu.
Riippuu alastakin hirveän paljon. Teoreettista fysiikka en suosittele, mutta on siellä käytännönläheisempiäkin aloja.
Jos pääset sisään yliopistoon, pärjäät halutessasi siellä.
Hyvin yliopistoissa nykyään pärjäät. On suorastaan eduksi, että et ajattele liikaa omilla aivoillaai vaan suoritat opinnot putkeen aivottomana idioottina mitään kyseenalaistamatta ja auktoriteetteihin uskoen. Käytä aina Kånken reppua.
Opiskele luokanopettajaksi. Siihen ei tarvita huippulahjakkuutta. Ihan oman kokemuksen pohjalta ja kurssikavereitten perusteella väitän..
Suurin osa yliopistossa on ihan tavallisia tallaajia. Harva sielläkään on mikään einstein. Lueskele vaikka pääsykoekirjoja, niin saat vähän käsitystä siitä mitä siellä opiskellaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yliopistoissa nykyään pärjäät. On suorastaan eduksi, että et ajattele liikaa omilla aivoillaai vaan suoritat opinnot putkeen aivottomana idioottina mitään kyseenalaistamatta ja auktoriteetteihin uskoen. Käytä aina Kånken reppua.
Kyllä, kånkenista saa lisäpisteitä tentissä, jos vaan muistaa mainita asiasta tentaattorille
Olen mielestäni aika tyhmä ja sain silti dippainssin paperit Tampereelta, että ainakin sitä voin suositella.
Tyhmä ei pärjää yliopistossa.
Mutta eihän aloittaja ole tyhmä, jos on saanut 3 ja 4 arvosanoja. Tyhmä pärjää nippa nappa ammattikorkeassa.
Yliopiston taso on korkeampi, mutta jos on valmis tekemään paljon työtä ja osaa jo valmiiksi englantia hyvin, niin mikä ettei. Tee avoimessa peruskurssi ensin niin näet, pärjäisitkö vai et. Ennen kuin siis irtisanot itseäsi ja teet suuria suunnitelmia.
Onhan siellä kasvatustieteellinen
Lisätään vielä, että joillain aloilla esim lääkis ei pärjää kovin helposti vaikka tekisi paljon töitä, koska ne fiksuimmatkin joutuvat tekemään töitä että pärjäävät.
Pidän itseäni tyhmänä, ja olen pärjännyt. Amk-tausta itselläni myös. AMK ei vaatinut paljon, oliko ap:lla sama? Olen kyllä myös selittänyt sen helppoutta sillä, että satuin ehkä käymään surkeaa koulua.
Tunnen neurologin, joka on todella tyhmä. Sisukkuutta istua ja opiskella on ollut, mutta elämässä todella typerä ja tietämätön mistään reaaliteeteista ja siksi myös monesti raskaasti hyväksikäytetty. Kun ei vaan tajua yksinkertaisiakaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Lisätään vielä, että joillain aloilla esim lääkis ei pärjää kovin helposti vaikka tekisi paljon töitä, koska ne fiksuimmatkin joutuvat tekemään töitä että pärjäävät.
Lääkikseen kun kerran pääsee sisään, sieltä pääsee varmasti myös ulos. Valmis lukkari käteen ja sen mukaan harjoitteluihin ja tentteihin.
Ei ammattisurkean käynyt valitettavasti pärjää yliopistossa. Ne on ne yliopistot viisaammille jätettävä, jos itsekin jo epäilet oman pääsi riittävyyttä