Onko nyt kotivaran aika?
Tulitikkuja, kaurahiutaleita, maitojauhe, sokeria, jauhoja, kuivahiivaa, pullotettua vettä, oliiviöljyä, tomaattisosetta, pastaa, riisiä, kuivattuja herneitä, kananmunia ja kondensoitua maitoa. Nämä kirjoitin kauppalistaan. Jos virus iskee Suomeen täysillä muutaman viikon sisään niin kaipa tässä on syytä varautua ruuankin osalta.
Onko muita jotka suunnitelleet samoin?
Kommentit (31)
Tää vesiasia on vielä vähän ongelma. Missä ja miten säilyttää vettä kymmeniä litroja koko ajan nurkissa?
En itse ainakaan osais mistään kanistereista käytellä vettä ruuanlaitossa nyt tai peseytymiseen. Sen kuitenkin pitäisi olla myös juomavettä, joka nurkissa lojuu. Eihän vesikään loputtomiin säily.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muut ketjun torvelot: panikoitteko tuolla lailla influenssankin suhteen joka jumalan talvi? Tuon koronaviruksen tappavuus on kolme prosenttia sairastuneista, jotakuinkin samaa luokkaa influenssan kanssa. Tappaa siis vanhuksia ja vaikeista perussairauksista kärsiviä.
Ei siinä mitään, ihan hyvä jos pysytte poissa ihmisten joukosta.
Arvaa mitä, kotivara on loistava asia oli viruksia tai ei.
Esim kaikki kun ei asu kaupunkien keskellä. Meillä päin on paljon myrskyn tai lumien kaatamia puita.
Koronasta viis, mutta kaatuneen männyn takia kotivara on tarpeen. Ei toimi vedet tai sähköt, kun sähköt on poikki.
Riittääkö sellaiset 60 pulloa tiukkaa viinaa...?
oon miettiny, et jos tulis virus niinkuin wuhanis,olis hyvä jos vois olla kotona ja ruokaa riittäis viikoks tai pariks ei tarvis,käydä marketis mis miljoonal jo tauti itämäs.
myrskyjä ja tulvia on myös suomes samoin sähkökatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti ihmisten kannattaisi pikku hiljaa kerätä kotivaraa. Jos tulee veden- ja sähkönjakelun ongelmia (ympäristöongelmien, poliittisen konfliktin yms vuoksi), uusavuttomat ihmiset ovat pulassa, jos ravintoa on varattuna vain päivän tarve. Ei tarvitse panikoitua tai liioitella, mutta jotakin varaa kannattaa olla jemmassa.
Joka vuosi talvimyräkän jälkeen osa ihmisiä on ilman sähköjä kun sähköjohdot ovat katkenneet joko lumen painosta tai puiden katkeillessa. Sähkön katkeaminen tarkoittaa myös sitä ettei vesi- ja viemärisysteemi toimi.
Sen vuoksi ohjeissa on, ettei tarpeita tehdä wc-pyttyyn vain käydään vaikka ämpärillä. Kakkonen mieluiten muovipussiin ja kakkosmuovipussi isompaan muovipussiin ja pussin suu kiinni. Omakotiasujat voivat sentään käydä kaatamassa virtsan pihalleen ämpäristä kuten ennen vanhaan tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Tää vesiasia on vielä vähän ongelma. Missä ja miten säilyttää vettä kymmeniä litroja koko ajan nurkissa?
En itse ainakaan osais mistään kanistereista käytellä vettä ruuanlaitossa nyt tai peseytymiseen. Sen kuitenkin pitäisi olla myös juomavettä, joka nurkissa lojuu. Eihän vesikään loputtomiin säily.
Osta vedenpuhdistustabletteja Varustelekasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muut ketjun torvelot: panikoitteko tuolla lailla influenssankin suhteen joka jumalan talvi? Tuon koronaviruksen tappavuus on kolme prosenttia sairastuneista, jotakuinkin samaa luokkaa influenssan kanssa. Tappaa siis vanhuksia ja vaikeista perussairauksista kärsiviä.
Ei siinä mitään, ihan hyvä jos pysytte poissa ihmisten joukosta.
Arvaa mitä, kotivara on loistava asia oli viruksia tai ei.
Esim kaikki kun ei asu kaupunkien keskellä. Meillä päin on paljon myrskyn tai lumien kaatamia puita.
Koronasta viis, mutta kaatuneen männyn takia kotivara on tarpeen. Ei toimi vedet tai sähköt, kun sähköt on poikki.
Jep. Syrjäseudulla on hyvä varautua. Kaupungissa siitä ei ole haittaa, joskaan ei juuri hyötyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä miten et osaisi käyttää vettä kanisterista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä miten et osaisi käyttää vettä kanisterista?
Ja kannattaa hankkia kaupata niitä 5 tai 10 litran täysinäisiä kanistereita - kyllä se vesi niissä nyt hyvinkin vuoden juomakelpoisena säilyy.
T. Mökkiläinen
Minulla on kellari täynnä savuluumuja...aah...
Ei hetkauta kriisit sun muut!