Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos avaamatonta salaatinkastiketta säilyttää jääkaapissa, niin säilyyykö se yhtä vähän aikaa kuin avattu?

Vierailija
26.01.2020 |

Mietin tässä, kun olen ostanut kai joskus marraskuussa majoneesipohjaisen salaatinkastikkeen ja heittänyt sen avaamattomana jääkaapin oveen ajatuksena, että avaan sen kohta. Kuitenkin se on jäänyt avaamatta. Nyt käyttäisin sitä, mutta onko se mennyt jo jotenkin pilalle, kun on ollut avaamattomana jääkaapissa eikä huoneenlämmössä, kuten sitä avaamatomana kaupassa säilytetään? Jos olisin avannut sen, niin silloinhan se olisi jo näin reilun kahden kuukauden jälkeen pilalla, koska sisältää raakaa kanamunaa ja maitoa. Onko sama pilaantuminen tapahtunut sille nyt avaamattomana, koska se on ollut kylmässä ja kosteassa eikä kuivakaapissa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, ettei AP:n suurin ongelma todellakaan ole joku salaatinkastike...

Anna kun veikkaan että sinä koitat väittää, että mun suurin ongelma on tyhmyys? Koitat pönkittää itsetuntoasi haukkumalla av:lla toisia kuvitellen olevasi jotenkin parempi ja viisaampi kuin ne kaikki muut. Mutta valitettavasti väärin meni. Mensan virallisen testin mukaan olen nimittäin älykkäämpi kuin 97% ihmisistä. Mutta todennäköisesti se ettei kukaan täällä ymmärrä johtuukin siitä. Useimmat ihmiset ei kykene yhtä monimutkaiseen ajatteluun kuin minä. On ihan yleistä että syvällisempään ajatteluun kykenemättömät elää sen salaatinkastikkeen päiväyksen mukaan vielä silloinkin, kun se on aikoja sitten avattu ja vetää vanhaa kastiketta naamaan vuodenkin verran "kun onhan tässä vielä päiväystä jäljellä"

-aloittaja

Maalaisjärkeä se oletettu älykkyys ei selvästikään takaa. Säilyketyyppisiä elintarvikkeita voi muuten ihan huoletta käyttää just niin kauan kuin ovat aistinvaraisesti syömäkelpoisia. Valmistajat nimittäin käyttävät yleensä ympäripyöreitä päiväyksiä, kuten kaksi vuotta pakkaamisesta, vaikka tuote todellisuudessa voi säilyä avaamattomana, ja avattunakin paljon ohjeistusta kauemmin. Eikä parasta ennen ole sama, kuin viimeinen käyttöpäivä, mutta tämänhän mensalainen varmasti jo tiesikin.

Vierailija
22/22 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaamatonta voi säilyttää huoneenlämmössä. Avaamatonta voi säilyttää ihan yhtä hyvin myös jääkaapissa. Ainoastaan avattu purkki ei enää säily huoneenlämmössä, vaan vaatii jääkaappisäilytyksen. Purkissa lukevat päivämäärät pätevät myös avaamattomaan purkkiin, ja joskus purkissa on mainittu kauanko tuote säilyy avaamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla