Mitä teette YKSIN?
Mitä oikeen teette kun ootte koko päivän, heräämisestä nukkumaanmenoon yksin kotona? Ei yhteyttä kehenkään ystäviin tai muihin.
Olen parisuhteessa ja mies 5pvä viikossa aamu kahdeksasta yö kahteentoista töissä ja en vaan keksi tekemistä. Kuolen tylsyyteen ja nukun sen takia joskus jopa iltaan asti, kun en vaan saa aikaa kulumaan muuten. Oon käytännössä ”välivuodella”, koska en päässy opiskelee, ja en saa töitä, joten aikaa riittää. Vinkkejä kaipaan. Olen todella yksinäinen myös.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Pelaan, opettelen 3D mallintamista, luen, teen uutta ruokaa, kotityöt, bucket list, nään ihmisiä, testaan uusia harrastuksia, kuntoilen (joogaan/venyttelen/core/hulavanne), katson sarjoja, opettelen uutta kieltä yms. Tekemistä riittäisi.
Pointti olikin, että ei ole ketään ihmisiä ketä nähdä.
Huh, en ymmärrä. Mun elämässä parasta aikaa on juuri yksinolo. Lukeminen, luontoretket, valokuvaus, ruoanlaitto rauhassa, käsityöt, puutarhanhoito, sisustus ja remontointi, maalaaminen, elokuvien katsominen, käyn uimassa, jne. Aika ei edes riitä kaikkeen siihen mitä haluaisin tehdä!
Eilen tein ruokaa yksin, kävin kaupassa yksin. Sen semmoista. Tänään siivosin yksin.
Zinggis
Vierailija kirjoitti:
Lapseni viettää välivuotta kansanopistossa. Ihan jokainen hänen luokkakaveri on joko opiskelemassa tai töissä. Esim pikaruokaketju, ravintola, erilaiset kaupat, huoltoasema tms.
En ymmärrä että nuori jäisi kotiin etenkään odottelemaan "avopuolisoa".
En mä tässä vapaaehtosesti kotona olekaan. Ai että miten ihanaa ois opiskella edes jotain tai käydä töissä, muttakun en ole töitä saanut (täällä ei ole edes kuin muutama työpaikka auki, johon kelpaisin) ja rahaa ei tosiaan ole opiskella missään kansaopistossa kurssimaksujen takia.
Ainoat asiat jota voin tehdä, on kotona oleminen ja ulos meneminen. Ja joo, aluks siitä riitti tekemistä, mut nyt yhdeksättä kuukautta elellessä en kyllä enää saa mitään iloa samoista puuhista.
Siksi haluisinkin kuulla, mitä kaikkea muut tekee kotona, koska tuntuu et oon tehny kaiken mahdollisen, koska ei ole rahaa tehdä mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Huh, en ymmärrä. Mun elämässä parasta aikaa on juuri yksinolo. Lukeminen, luontoretket, valokuvaus, ruoanlaitto rauhassa, käsityöt, puutarhanhoito, sisustus ja remontointi, maalaaminen, elokuvien katsominen, käyn uimassa, jne. Aika ei edes riitä kaikkeen siihen mitä haluaisin tehdä!
Mikset oo sit enemmän yksin?
Ehkä sitku oot kokeillu sitä 9 kuukautta putkeen, niin alkaa sullakin ideat loppua.
Vierailija kirjoitti:
Teen kaikkea yksin. Kirjoitan, käyn kuntosalilla, teen kotitöitä, välillä käyn kaupungilla näyttelyissä tai museoissa. Joskus käyn kuuntelemassa kenraaliharjoituksia konserteista. Syön lounasta yleensä ulkona, vaihtelua omiin kokkailuihin.
Kyllä ajan saa kulumaan. Oikeastaan minulla on niin paljon tekemistä, että on usein jopa kiireen tuntu.
Viikonloppuisin menen elokuviin, joskus balettiin, oopperaan tai konserttiin. Tekeminen pyörii paljon kulttuurin ympärillä.
Kyllä minulla on kavereita, mutta en aina jaksaa pitää yhteyttä tai pyytää mukaan. Ei ole mitään suurta ystävää kuitenkaan.
Yksinään viihtymisessä on se hyvä puoli, että voisin asua melkein missä päin maailmaa vain, ja viihtyisin. Löydän tekemistä niin suuresta metropolista kuin metsän keskeltäkin.
Aika moni sun tekeminen vaatii rahaa ja sen, et asuu isossa kaupungissa. Ei ehkä ihan paras vaihtoehto köyhälle, mutta ehkä joku päivä sit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset oo sit enemmän yksin?
Ehkä sitku oot kokeillu sitä 9 kuukautta putkeen, niin alkaa sullakin ideat loppua.
Minä teen osa-aikatyötä 20 tuntia viikossa joten sitä vapaa-aikaa todellakin riittää ja nautin! Tätä nyt on kestänyt jo vuosia eikä kyllästyä yhtään. Mieluiten jättäisin työssäkäynnin kokonaan että oikeasti saisi elää rauhassa, mutta onhan sitä rahaakin vähän hankittava.
Vierailija kirjoitti:
Teen kotitöitä. Luen. Askartelen tai teen käsitöitä. Katson telkkaa tai pelaan tabilla. Jumppaan. Käyn ulkoilemassa. Kokkaan. Leivon. Kuuntelen musiikkia. Selaisen nettiä. Menen kaupungille hengailemaan, käyn vaikka museossa tai leffassa.
Oletko minä? En muista kirjoittaneeni tätä viestiä. Onko minulla eli sinulla dementia?
Parhaimillaan saatan ottaa kahden ja puolen tunnin mastubointi session, päikkärit väliin ja uudelleen.
Katselen sarjoja, luen, palstailen, kirjoitan blogia. Käyn ulkoilemassa ja jumpassa. Teen ruokaa, kuuntelen omaa lempimusaa. Hengailen kaupungilla, käyn kirppareilla, museossa tai leffassa. Edistän kielikurssiani (netissä).
Vaikka mitä siis, kyllähän sitä nyt tekemistä keksii yksinkin. Ennemminkin niin että päivät eivät riitä kaikelle kivalle.
Entäpä jos ei saa? Olen hakenut kaikkiin mahdollisiin työpaikkoihin ja yhteenkään en ole päässyt. Joten ilmeisesti ei saa. Ehkä jos ammatti olisi merkonomi, mutta opiskelin ammatin, joka ei työllistä, koska olin typerä.
Ei sillä, en mä rahaakaan mistään saa, joten kukaan ei voi valittaa et elän teidän verorahoilla ;)
Ap